مقالات

ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند

ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند

ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند : علل و راه حل های احتمالی

مایکروویو راحتی بیشتری به آشپزخانه شما می‌آورد، بنابراین یک ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند.  می‌تواند به سرعت روال خانواده شما را مختل کند. راهنمای زیر را بخوانید تا شش دلیل احتمالی که مایکروویو شما ممکن است چرخه پخت را شروع نکند یا اینکه چرا به نظر می رسد کار می کند اما محتویات داخل آن را گرم نمی کند را کشف کنید.

ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند

چرا مایکروویو من گرم نمی شود؟

هنگامی که ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند .  عملکردهای اشتباه یا قطعات شکسته.  اغلب مقصر هستند. تنظیماتی مانند حالت قفل کنترل، حالت نمایشی یا تنظیم سطح قدرت بسیار پایین ممکن است.  از پختن غذا جلوگیری و یا دلایل پیچیده تری مانند شکستگی مگنترون، سوئیچ در یا دیود ولتاژ بالا می تواند.  منبع مشکل باشد.

تعمیر مایکروویو که گرم نمی کند: علل و راه حل های احتمالی

عیب یابی مایکروویو که به درستی گرم نمی شود.  می تواند. به راه حل های سریع و ساده یا تعمیرات پیچیده و تعویض قطعات منجر و برای کشف شش دلیل احتمالی، با ساده ترین توضیحات، لیست زیر را ببینید و یاد بگیرید.  که چگونه اجاق مایکروویو را گرم نمی کند.

قطع برق

1. قطع برق

اگر به نظر می رسد مایکروویو شما خاموش است.  قبل از ادامه عیب یابی. برای دلایل پیچیده تر، دوباره بررسی کنید.  که به برق وصل باشد. مایکروویو را از پریز جدا کنید (در صورت وجود) و دوباره آن را وصل کنید یا از جعبه شکن خانه خود دیدن کنید تا بررسی کنید که مدار تغذیه کننده مایکروویو قطع نشده است.

کنترل قفل یا حالت نمایشی فعال است

2. کنترل قفل یا حالت نمایشی فعال است

اکثر مایکروویوها دارای عملکرد قفل کنترل هستند تا از عملکرد مایکروویو هنگام تمیز کردن صفحه کنترل جلوگیری کند و در غیر این صورت از شروع ناخواسته چرخه پخت جلوگیری می کند. هنگامی که قفل کنترل فعال است، ممکن است یک نشانگر روی صفحه کنترل مایکروویو شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال، مایکروویوها اغلب زمانی که حالت قفل کنترل فعال است.  یک کد “LOC” یا “L” را روی صفحه کنترل نمایش می دهند.

هنگامی که مایکروویو روی حالت “Demo” تنظیم می شود.  ممکن است.  به نظر عمل کند اما غذا را گرم نمی کند. مایکروویوها در این حالت معمولاً چراغ را روشن می‌کنند.  صفحه گردان را می‌چرخانند.  و فن را روشن می‌کنند. اما مگنترون مسئول گرم کردن.  غذا را فعال نمی‌کنند.

برای تعیین عملکرد مایکروویو که ممکن است.  با گرمایش تداخل داشته باشد.  دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید.  یا هر کد خطا یا نشانگر نوری را که روی نمایشگر می بینید توضیح دهید.

روی سطح توان کم تنظیم کنید

3. روی سطح توان کم تنظیم کنید

اکثر مایکروویوها حدود 5 تا 10 تنظیم قدرت منحصر به فرد را ارائه می دهند.  که همه چیز را از گرم کردن.  تا داغ کردن سریع سوپ ها و تهیه آب گرم انجام می دهد. اگر سطح قدرت برای نوع خاصی از غذا خیلی کم باشد.  ممکن است.  کندتر از حد معمول گرم شود. سطح قدرت مایکروویو خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درصد برق مناسب برای غذایی است که می خواهید گرم کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سطوح توان برای انواع مختلف غذا، به این راهنمای سطوح قدرت مایکروویو مراجعه کنید.

تنظیم شروع تاخیر

4. تنظیم شروع تاخیر

برخی از مایکروویوها دارای ویژگی هایی هستند.  که به شما امکان می‌دهد سطح قدرت مایکروویو، زمان پخت و سایر تنظیمات منحصر به فرد را تنظیم کنید.  سپس یک تایمر را تنظیم کنید.  تا نشان دهد می‌خواهید چه زمانی چرخه پخت شروع شود. اگر دکمه “شروع” را روی مایکروویو فشار و اما متوجه اید.  که پختن شروع نشده است. دوباره بررسی کنید. که آیا عملکرد “تأخیر شروع” تنظیم شده یا خیر.  سپس تنظیمات را انتخاب کنید.  و دوباره چرخه پخت را شروع کنید.

سوئیچ درب معیوب

5. سوئیچ درب معیوب

مایکروویوها دارای یک سوئیچ در هستند.  که از راه اندازی دستگاه در زمانی که درب کاملاً بسته نشده. جلوگیری. و اگر سوئیچ درب آسیب و ممکنه مایکروویو شما بسته.  به نظر برسد.  اما چرخه پخت شروع نمی شود.  همچنین ممکنه متوجه شوید. که چراغ داخلی. با بسته شدن.  در خاموش نمی شود.  یا وقتی در باز است. نور روشن نمی شود.

نصب سوئیچ درب جدید ممکن است.  مستلزم جداسازی پانل کنترل و سیم‌کشی متصل باشد، بنابراین حتماً با یک متخصص تماس بگیرید.  و همیشه قبل از انجام هر گونه تعمیر با دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید.

"</p

6. قطعات آسیب دیده مایکروویو

برخی از مسائل پیچیده تر مانند مگنترون معیوب. دیود ولتاژ بالا شکسته.  یا سایر قطعات داخلی آسیب دیده که گرم نمی شود.  اگر همه عوامل دیگر را رد کرده باشید. اگر اینطور به نظر می رسد. با یک متخصص تماس بگیرید تا به شما در تشخیص و رفع این مشکلات کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید