صنعت ساختمان

قطعات شیر ​​دوش

 قطعات شیر ​​دوش: نام و نمودار

قطعات شیر ​​دوش, بخش‌هایی از شیر دوش شامل قطعاتی است که جریان آب از سر دوش، فوران یا اسپری دستی را کنترل می‌کند. اجزای سازنده دمای دوش را نیز کنترل می کنند. در صورت نصب صحیح، شیرهای حمام مدرن به شما این امکان را می دهند که با کاهش نوسانات ناگهانی دما و فشار آب، راحت تر حمام کنید. در بیشتر موارد، شیرهای دوش پشت دیوار نصب می شوند. دریچه های دوش در دو نوع هستند که هر کدام دارای قطعات مخصوص به خود هستند.

فهرست مطالب

1.چگونه در مورد قطعات شیر ​​دوش بنویسیم

2.اصول دوش

3.شیر دوش

4.قطعات شیر ​​دوش بر اساس انواع شیر

5.سوالات متداول در مورد قطعات شیر ​​دوش

6.نتیجه

اجزای مختلفی در شیر دوش وجود دارد که میزان آب خروجی از سر دوش را تنظیم می کند. از طریق دریچه دوش، می توانید دمای آب را نیز تغییر دهید. هنگام حمام کامل، آب قبل از اینکه از سقف خارج شود، ابتدا از لوله وان حمام جاری می شود. بلند کردن دهانه ای که آب را به سر دوش می رساند این کار را انجام می دهد. بخش‌های مختلف شیر دوش توسط چندین تامین‌کننده و شرکت، تولیدکنندگان مختلف، و تعداد زیادی توزیع‌کننده ارائه می‌شود و تعداد زیادی شیر دوش برای فروش در شرکت فتوحی وجود دارد.

سایت فتوحی لیست جامعی از خدماتی را ارائه می دهد که تمام نیازهای شما را برطرف می کند. فروشندگان فتوحی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارتباط با مجموعه متنوعی از ارائه دهندگان خدمات که به طور مداوم کالاهای با کیفیت بالا تولید می کنند، لطفاً با ما جهت اطلاعات گرفتن تماس بگیرید.

در طول این مقاله، اطلاعات خوبی در مورد این قطعات خواهیم داشت.

چگونه در مورد قطعات شیر ​​دوش بنویسیم؟

دریچه های دوش جزء ضروری هر حمام هستند. آنها جریان آب را کنترل می کنند و به تنظیم دمای دوش شما کمک می کنند. در شرکت فتوحی، ما اهمیت دانستن قسمت های مختلف شیر دوش را درک می کنیم. به همین دلیل است که ما یک پست وبلاگ در مورد آن نوشته ایم.

پست وبلاگ ما تمام قسمت های مختلف شیر دوش از جمله دسته، کارتریج، صفحه تریم و بدنه شیر را پوشش می دهد. همچنین توضیح می دهیم که هر قسمت چگونه کار می کند و هنگام انتخاب شیر دوش به چه نکاتی باید توجه کرد.

نوشتن این پست وبلاگ یک تجربه هیجان انگیز برای ما بود. ما چیزهای زیادی در مورد دریچه های دوش و نحوه عملکرد آنها یاد گرفتیم. ما همچنین این فرصت را داشتیم که شیرهای دوش مختلف را آزمایش کنیم و ببینیم که آنها در شرایط واقعی چگونه عمل می کنند.معتقدیم که پست وبلاگ ما اطلاعات ارزشمندی در مورد دریچه های حمام در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند هنگام انتخاب یکی از دریچه های حمام آگاهانه تصمیم بگیرید.

اصول دوش

دوش جزء ضروری هر حمام است. در زمان های قدیم مردم دوست داشتند در آبشارها غوطه ور شوند و زیر آبشارها بایستند تا دوش بگیرند. تمدن مدرن لوله کشی داخلی و یک دوش مجلل و راحت را برای ما فراهم کرده است. هنگامی که دوش می گیرید، آب روی شما اسپری می شود و شما می توانید دمای آب را بر اساس ترجیحات خود انتخاب کنید. بسیاری از ما با اجزای دوش آشنا نیستیم، حتی اگر روزانه از آنها استفاده کنیم. قسمت های دوش عبارتند از:

■سر دوش

■شیر دوش

■تشت دوش

■تامین آب

■لوله

■تخلیه دوش / صافی دوش

■کارتریج دوش

■شلنگ دوش

■لوله خروجی زباله

■شیرهای خاموش

در زیر یک نمودار نشان می دهد که قطعات مختلف دوش در کجا نصب شده اند.

قطعات شیر ​​دوش

شیر دوش یک بخش اساسی از سیستم است که در ادامه با جزئیات بیشتر توضیح داده خواهد شد.

شیر دوش

در یک دوش، شیر دوش میزان آب از سر دوش را کنترل می کند و چندین قسمت از شیر دوش وجود دارد. همچنین می توانید دمای آب خود را از طریق شیر دوش تنظیم کنید. با یک حمام کامل، می بینید که آب از لوله حمام قبل از خروج از بالای سر به بیرون می ریزد. این کار با بلند کردن دهانه ای که آب را به سمت سر دوش هدایت می کند انجام می شود.

این دوش همچنین مجهز به کارتریج است که دما و جریان آب را تنظیم می کند. دسته دوش را می کشید تا جلو یا عقب ببرید. زهکشی از طریق صافی دوش انجام می شود. شما آن را در کف دوش به عنوان پوشش تخلیه پیدا می کنید. بنابراین، هر جسمی که احتمالاً می تواند زهکشی را مسدود کند مسدود می شود. آنها در طیف گسترده ای از طرح ها و تکمیل هستند. نمای کلی اجزای مختلف شیر دوش در شکل زیر قابل مشاهده است. با این حال، قطعات ممکن است با توجه به نوع شیر متفاوت باشد.

شیرهای دوش را می توان بر اساس عملکردشان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: شیرهای ترموستاتیک که دما را تنظیم می کنند و شیرهای دستی که این کار را نمی کنند. به محض اینکه تصمیم گرفتید کدام یک از این نوع دریچه های دوش را می خواهید، می توانید به تصمیمات دقیق تر، از جمله انتخاب طرح شیر خود بروید. این مقاله ویژگی‌ها و بخش‌های اساسی انواع مختلف شیر دوش را توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام نوع برای خانواده، بودجه و زمان شما بهترین است.

آیا شیر دوش قابل تعمیر است؟

دریچه های دوش ممکن است شکسته شوند. شما باید فوراً یک جایگزین برای جلوگیری از نشت کامل آب دریافت کنید. اگرچه این یک مشکل مهم است، اما ممکن است آن را به تنهایی و بدون کمک یک لوله کش حرفه ای حل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دقیق باشید و مطمئن شوید که هیچ چیز نادیده گرفته نمی شود.

قطعات شیر ​​دوش بر اساس انواع شیر

بسته به نوع سوپاپ، قسمت هایی از شیر دوش ممکن است متفاوت باشد.

شیر دوش ترموستاتیک

با استفاده از شیر ترموستاتیک، می توانید اطمینان حاصل کنید که دمای آب دوش شما حفظ می شود، بنابراین هنگامی که تنظیم دمای دوش را هنگام روشن کردن آن انتخاب می کنید، با گرم شدن یا سرد شدن ناگهانی حمام شما را شگفت زده نمی کند. دوش گرفتن. در دوش‌های بدون دریچه‌های دوش ترموستاتیک، ممکن است متوجه شده باشید که اگر شخصی در همان ساختمان، توالت را آب بکشد یا شیر آشپزخانه را باز کند، دوش شما ناگهان با یک انفجار آب سرد شما را شوکه می‌کند. با شیر دوش ترموستاتیک این اتفاق نمی افتد.

برای حصول اطمینان از داشتن یک تجربه حمام دلپذیر مفید است، اما اگر بچه دارید از سوزاندن آب داغ یا آب یخ زده جلوگیری کنید.

شیرهای دوش از این نوع معمولاً دو دسته دارند:

■دسته ای برای کنترل جریان آب.

■دسته ای که دما را کنترل می کند.

در این حالت می توانید دمایی را که تنظیم کرده اید همیشه در همان حالت نگه دارید و پس از آن فقط باید از دسته روشن/خاموش برای کنترل حجم جریان استفاده کنید. در نتیجه، کاربران در یافتن دمای ایده آل برای هر دوش در زمان و ناامیدی صرفه جویی خواهند کرد.

دریچه های دوش ترموستاتیک در سبک های مختلف برای مطابقت با نیازهای خانه ها در انواع مختلف موجود هستند. آنها عبارتند از:

شیر دوش ترموستاتیک دوقلو

دو کنترل در این شیر دوش ترموستاتیک وجود دارد:

■یکی که دما را کنترل می کند

■یکی جریان را کنترل می کند

این شیر می تواند یک دوش را کنترل کند. می توان از آن برای دوش بالای سر استفاده کرد.

شیر دوش ترموستاتیک دوقلو با دیورتر

در یک دوش دوبل، این شیر یک سر دوش بالای سر و همچنین یک عصای دستی را کنترل می کند. با وجود این، آب نمی تواند به طور همزمان از هر دو سر با این شیر جریان یابد. در عوض، باید انتخاب کنید که از کدام دوش استفاده کنید.

دو دسته روی این شیر وجود دارد:

■یک دسته دوش را روشن یا خاموش می کند و همچنین به شما امکان می دهد یک سر دوش را از دیگری انتخاب کنید.

■همچنین می توانید دمای آب را با دسته دیگر تنظیم کنید.

شیر دوش سه گانه ترموستاتیک

با این نوع شیر دوش، زمانی که دوش دوش دارید، دو دوش به طور همزمان اجرا می شود. این دوش ها معمولا از یک سر دوش ثابت بالای سر و همچنین یک عصای دستی تشکیل شده اند.

هر کدام از این شیرها دارای سه دسته هستند:

یکی از آنها دما را کنترل می کند و اطمینان می دهد که دمای هر دو دوش یکسان و ثابت خواهد بود.

دو دستگیره باقی مانده به شما امکان می دهد جریان آب را کنترل کنید و دوش ها را روشن و خاموش کنید تا بتوانید هر دوش را جدا کرده و به طور مستقل بر اساس نیاز خود از آن استفاده کنید.

شیر دوش سه گانه ترموستاتیک با دیورتر

سه خروجی دوش مجزا توسط این نوع شیر قابل کنترل است. به طور معمول، این شامل یک سر دوش، یک عصای دستی و جت های بدنه است که روی دیوار نصب می شوند. این نوع شیر دوش دارای سه دسته است:

■دمای تمام پریزها را می توان با یکی از دسته ها کنترل کرد.

■علاوه بر کنترل جریان آب، فرد به طور مستقل جت های بدنه را برای روشن یا خاموش کردن کار می کند.

■در نهایت یک کلید روشن/خاموش برای دو پریز باقیمانده و یک سوئیچ برای سوئیچ بین آنها وجود دارد.

شیر دوش دستی

در دنیای امروزی، شیرهای دوش دستی به عنوان یک وسیله قدیمی در نظر گرفته می‌شوند، اما به دلیل سادگی بسیار محبوب هستند. روی این نوع شیر دوش تنها یک دسته وجود دارد که علاوه بر روشن و خاموش کردن دوش، هم دمای آب و هم فشار آب را کنترل می کند.

دریچه های دوش از این نوع، به خصوص زمانی که در خانه هایی با کودکان یا افراد مسن استفاده می شوند، مشکل ساز هستند، زیرا دمای آب را حفظ و تنظیم نمی کنند. در نتیجه، دمای آب در دوش می‌تواند به‌طور لحظه‌ای افزایش یا کاهش یابد، وقتی شیر آب در خانه باز می‌شود یا توالت آب می‌شود.

علاوه بر ارائه یک شگفتی ناخوشایند، این می تواند یک تهدید جدی برای افراد آسیب پذیر باشد زیرا آب اغلب به اندازه کافی داغ است که بسوزد. به همین دلیل، این نوع دریچه های دوش برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند توصیه نمی شود.

علاوه بر این، این نوع شیرها دمای از پیش تعیین شده ندارند، بنابراین باید هر بار که وارد دوش می شوید، نقطه شیرین دسته را پیدا کنید تا آب به دمایی که ترجیح می دهید برسد. بدیهی است که این بیشتر یک ناراحتی است تا یک مشکل جدی، اما اگر لازم است صبح سریعاً از حمام بیرون بروید، ممکن است وقت را تلف کنید.

به طور معمول، شیرهای دوش دستی ارزان ترین نوع شیر دوش هستند و قیمت بسیار کمی دارند. اگر قصد ندارید از این نوع شیر دوش برای کودکان کوچک استفاده کنید و حمام خود را با بودجه کمی تنظیم می کنید، استفاده از این نوع شیر دوش اشکالی ندارد.

سوالات متداول در مورد قطعات شیر ​​دوش

کارتریج شیر دوش چیست؟

در یک مجموعه شیر یا دوش، یک کارتریج یا ساقه شیر میزان و سرعت جریان آب را کنترل می کند. ساقه در برخی از کاربردهای دوش آب را از دهانه به سر دوش منحرف می کند.

کدام نوع ساقه برای شیر دوش وجود دارد؟

شیرهای دوش را می توان به سه نوع تقسیم کرد: شیر دوش متعادل کننده فشار، شیر دوش ترموستاتیک و شیر دوش دیورتر.

بدنه شیر دوش چیست؟

این وسیله برنجی داخل دیوار دوش است که آب سرد و گرم را با هم مخلوط می کند تا اطمینان حاصل شود که هر روز صبح یک دوش گرم راحت خواهید داشت. شیر دوش خشن آب سرد و گرم را با هم مخلوط می کند و پس از مخلوط کردن آن ها به سر دوش یا شیر آب می رساند.

دیورتر شیر دوش چگونه کار می کند؟

در یک وان حمام/دوش ترکیبی، می‌توانید جریان آب را با چرخاندن دسته شیر آب برای تغییر آن از دهانه وان به سر دوش یا بالعکس تغییر دهید. از طریق این دسته، دیورتر دوش تعبیه شده در دیوار را فعال می کنید که جریان آب را هدایت می کند.

نتیجه

ما سعی کرده ایم در این پست قسمت های مختلف شیر دوش را بر اساس نوع آن شرح دهیم. ما همچنین توضیحات کلی در مورد شیرهای دوش ارائه کردیم. کارشناسان شیرآلات فتوحی برای پاسخ به هر سؤالی که ممکن است در مورد بهترین شیر برای حمام خود داشته باشید در دسترس هستند. وب سایت فتوحی همچنین در صورت نیاز به هرگونه خدمات تعمیر یا نگهداری خاص برای شیر دوش خود، مجموعه بزرگی از ارائه دهندگان خدمات شیر ​​را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید