صنعت ساختمان

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟

 

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟ توالت به قدری جزء آشنای حمام است که اغلب قسمت های جداگانه آن نادیده گرفته می شود. با این حال، هنگامی که مشکلی در توالت وجود دارد، قبل از اینکه بتوانید مشکل را برطرف کنید، دانستن نام هر قسمت، محل قرارگیری آن و کارهایی که انجام می دهد بسیار مهم است. تقریباً هر قسمت از توالت را می توان بین دو بخش اصلی مخزن توالت و کاسه توالت تقسیم کرد که اکثر قسمت های کار در مخزن قرار دارند.

 

 

 

قطعات مخزن توالت

 

مخزن توالت ظرف بزرگی در بالا و پشت کاسه توالت است که آب را برای تخلیه زباله های داخل کاسه نگه می دارد. مخازن توالت و کاسه توالت معمولاً دو قسمت مجزا هستند که هنگام نصب به هم متصل می شوند. توالت یک تکه توالتی است که در آن مخزن توالت و کاسه به صورت یک واحد یکپارچه شده اند.

 

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟

 

نکته

 

هر زمان که روی داخل مخزن توالت کار می کنید، ابتدا آب را خالی کنید. این کار را با بستن شیر تامین آب که در نزدیکی کف قرار دارد انجام دهید. سپس، توالت را بشویید.

 

 

 

دستگیره توالت فرنگی

 

دسته توالت یک اهرم یا مجموعه ای از دکمه ها در جلو، کنار یا بالای مخزن توالت است. فشار دادن دسته آب ذخیره شده را از مخزن به داخل کاسه حوله می فرستد تا زباله ها را به فاضلاب منتقل کند. مشکلات دستگیره توالت اغلب به دسته مربوط نمی شود بلکه به مکانیسم های موجود در مخزن مانند زنجیر توالت یا فلپر مربوط می شود. وقتی دسته توالت مشکلی دارد، اغلب به دلیل شل بودن دسته است.

 

برای تعمیر دسته توالت ابتدا درب مخزن توالت را بردارید. دسته توالت را با یک دست نگه دارید، با دست دیگر مهره پلاستیکی داخل مخزن را در خلاف جهت عقربه های ساعت (نه در جهت عقربه های ساعت) بچرخانید تا آن را سفت کنید.

 

 

 

زنجیر توالت و سیم بالابر

 

زنجیر توالت و سیم بالابر متصل به فشار دسته توالت پاسخ می دهند. فلاپ توالت را بلند می کنند تا آب داخل کاسه توالت آزاد شود. هر دو قسمت در داخل مخزن توالت فرنگی، در سمت دیگر دسته توالت قرار دارند. یک سر سیم بالابر فلزی یا پلاستیکی به پشت دسته توالت وصل شده است. انتهای دیگر سیم بالابر به زنجیر توالت استیل ضد زنگ متصل است.

سیم بالابر مانند یک بازوی جرثقیل برای بالا بردن زنجیر توالت عمل می کند و در نتیجه فلاپ توالت را در پایین مخزن بالا می برد. حلقه های زنجیر توالت ممکن است گیر کنند یا زنجیر جدا شود یا بشکند. ممکن است سیم بالابر از دسته توالت شل شود. برای تعمیر زنجیر توالت و سیم بالابر، اگر زنجیر هنوز وصل است، ابتدا حلقه‌های زنجیر را باز کنید.

در غیر این صورت، با چرخاندن مهره پلاستیکی در جهت عقربه‌های ساعت (نه خلاف جهت عقربه‌های ساعت)، سیم بالابر را از دسته جدا کنید. انتهای زنجیر توالت را از بالکن جدا کنید، سپس زنجیر توالت جدید را به صورت معکوس جایگزین کنید و سیم را بلند کنید.

 

 

 

فلاپ توالت یا شیر فلپ

 

فلپر توالت، دریچه لاستیکی منعطف لولایی است که باز می شود تا آب از مخزن توالت به داخل کاسه توالت برود. فلاپ توالت خروجی در پایین مخزن را می پوشاند. زمانی که توالت صدای خش خش می دهد، یکی از دلایل آن این است که پس از گذشت زمان کافی، فلاپ توالت سفت شده و مهر و موم خود را از دست داده است. برای جایگزینی اکثر فلپرها، یک فلاپ توالت 2 اینچی جدید خریداری کنید.

 

برای تعویض فلاپ توالت، ابتدا مخزن توالت را از آب خالی کنید، سپس کف مخزن را با حوله خشک کنید. فلپر را از زنجیر توالت جدا کنید و با باز کردن دو گوش آن، فلپر را از لوله پرکننده جدا کنید. فلپر جدید را به پایین لوله پرکننده قلاب کنید، سپس زنجیر توالت را وصل کنید، سپس آب را دوباره روشن کنید.

 

 

 

شیر پرکن توالت فرنگی

 

شیر پرکن توالت یک لوله پلاستیکی عمودی است که به رساندن آب به داخل مخزن توالت کمک می کند، شیر پرکن همچنین زمانی را که سطح آب در مخزن در ارتفاع مناسب است، حس می کند. لوله پرکننده در مخزن توالت خارج از مرکز و مستقیماً روی نقطه ای که منبع آب وارد مخزن می شود قرار دارد.

 

دریچه های پرکننده توالت جایگزین شناور یا بالکن قدیمی توالت (یک توپ شناور روی یک اهرم) می شوند. لوله های پرکننده پلاستیکی ممکن است به مرور زمان ترک بخورند و نشت کنند. بهترین راه حل این است که یک لوله پرکننده جایگزین بخرید و آن را به جای لوله پرکننده معیوب نصب کنید.

 

 

 

شناور توالت یا بالکک

 

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟ شناور توالت یک توپ پلاستیکی یا آلومینیومی گرد است که به اندازه کافی شناور است تا در بالای آب در مخزن توالت شناور شود. شناور توالت وظیفه مدیریت سطح آب در مخزن توالت را بر عهده دارد. شناورهای توالت معمولاً در توالت های جدید یافت نمی شوند که به جای آن از شیر شارژ مجدد استفاده می کنند. زمانی که شناور توالت دیگر روی آب مخزن شناور نیست، بهترین راه حل نصب شناور جدید است. علائمی که به نیاز به شناور توالت جدید اشاره دارد: جریان آب پس از پر شدن مخزن. پر نشدن کامل مخزن؛ یا توالت به طور مداوم در حال اجرا است.

 

 

 

لوله سرریز توالت

 

 در لوله سرریز توالت یا شیر فلاش، یک لوله پلاستیکی عمودی در مخزن توالت است. لوله سرریز آب را از مخزن به کاسه توالت منتقل می کند تا از سرریز شدن آب در مخزن جلوگیری کند. لوله سرریز نیز لازم است تا کاسه را تا سطح مناسب برای شستشوی بعدی پر کند.

 

 

 

نکته

 

اگرچه به راحتی می توان لوله سرریز را با شیر پرکننده اشتباه گرفت، لوله سرریز را می توان شناسایی کرد زیرا دارای شیر فلپر در پایین است و به دلیل اینکه دستگاه شناور کشویی ندارد.

 

برای تعویض لوله سرریز توالت، با خاموش کردن آب و تخلیه آب از مخزن شروع کنید. پیچ ها و واشرها را از زیر مخزن توالت بردارید. مخزن را بردارید و شیر و واشر قدیمی سرریز یا فلاش را بردارید. کف مخزن را تمیز و خشک کنید، سپس لوله سرریز جدید را از داخل بالای مخزن نصب کنید. واشر جدید را روی سوراخ بالای کاسه توالت نصب کنید. مخزن را در جای خود قرار دهید و آن را پیچ کنید، سپس آب را روشن کنید.

 

 

 

خط و شیر تامین آب توالت

 

شیر تامین آب (قطع کننده) یک دسته شیر مستطیلی شکل روی لوله است که آب شیرین توالت را تامین می کند. آب از طریق فلز یا پلیمر کوتاه بافته شده انعطاف پذیر 3/8 اینچی از شیر تا توالت عبور می کند.

 

شیر تامین در انتهای لوله ای که از دیوار امتداد می یابد، چند اینچ بالاتر از کف قرار دارد. خط تامین آب از این شیر شروع می شود و به انتهای مخزن توالت ختم می شود. دستگیره های پلاستیکی شیرهای قطع در صورت چرخاندن خیلی سفت مستعد شکستگی هستند. شیرهای قطع را می توان برداشت و با هزینه کم جایگزین کرد. همان خط آب بافته شده در صورتی که هنوز در شرایط خوبی باشد قابل استفاده مجدد است.

 

 

 

قطعات کاسه توالت

 

کاسه توالت کاسه توالت پایه بزرگ و پایینی است که زباله ها را از بین می برد، به علاوه جایی است که کاربر می نشیند. بیشتر کاسه ها از شیشه شیشه ای ساخته شده اند، ماده ای ضد آب که به خوبی در برابر لکه شدن مقاومت می کند. یک تله داخلی آب شیرین را نگه می دارد تا در برابر گازهای فاضلاب وارد حمام شود.

به عنوان یک قطعه جامد و بدون قطعات متحرک، خود کاسه توالت به ندرت دچار نقص می شود. سفت کردن بیش از حد پیچ ​​های T در پایه یا پیچ های مخزن ممکن است باعث شکستگی پرسلن شود.

برای پاک کردن گرفتگی توالت، از پیستون توالت استفاده کنید تا گرفتگی را به زور از بین ببرید. اگر کار نکرد، از یک مار توالت (یا مارپیچ) برای گرفتن گرفتگی و بیرون آوردن آن استفاده کنید.

 

 

 

نکته

 

از یک پیستون توالت زنگ دار با یک دریچه تاشو در انتهای آن استفاده کنید. یک پیستون زنگی شکل با انتهای باز برای سینک ظرفشویی است، اما اگر پیستون توالت در دسترس نیست، می توانید از آن در توالت استفاده کنید.

 

 

 

مهر و موم O-Ring مخزن توالت

 

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟ مهر و موم اورینگ مخزن توالت (که واشر مخزن به کاسه یا ماک هم نامیده می شود) یک واشر لاستیکی گرد است که از نشت آب از کف مخزن توالت جلوگیری می کند. مهر و موم حلقه O بین پایین مخزن توالت و بالای کاسه توالت قرار دارد.

 

هنگامی که یک توالت بین مخزن و بالای کاسه نشت می کند، دلیل آن معمولاً اورینگ مهر و موم ضعیف یا ترک خورده است.

 

برای تعمیر آب بند O-ring مخزن توالت، منبع آب را ببندید و مخزن را خالی کنید. لوله تامین آب را بردارید و بگذارید آب آن در ظرفی تخلیه شود. در زیر پشت مخزن توالت و لبه کاسه، دو مهره مخزن را قرار دهید.

آنها ممکن است فلزی یا پلاستیکی باشند. با مهره های فلزی، از آچار سوکتی زیر آن استفاده کنید تا مهره ها را بچرخانید و آنها را بردارید.

برای آجیل های پلاستیکی، آنها را با دست باز کنید. ابتدا درب مخزن را بردارید، سپس مخزن را از روی کاسه توالت بردارید. مهر و موم قدیمی O-ring را بردارید و محل را با یک پارچه نرم تمیز کنید. مهر و موم جدید O-ring را، سمت مخروط رو به پایین وارد کنید. برای تعویض مخزن مراحل را برعکس کنید.

 

 

واکس توالت یا مهر و موم سیلیکونی

 

مهر و موم توالت یک واشر گرد و مخروطی شکل تاشو است که از نشت آب از کف کاسه توالت جلوگیری می کند. مهر و موم توالت بین پایین کاسه توالت و فلنج کف قرار دارد. گاهی اوقات، این مهر و موم یک قطعه دونات شکل است که از سیلیکون ساخته شده است.

 

هنگامی که توالت از پایه خود نشت می کند، درزگیر موم ممکن است خشک، ترک خورده یا برای فضا خیلی کوچک باشد. برای رفع مهر و موم توالت، ابتدا توالت را بردارید، سپس حلقه مومی قدیمی را بتراشید و آن را دور بریزید. به تمیز کردن تمام بقایای مهر و موم قدیمی به طور کامل ادامه دهید، سپس پوشش پلاستیکی را از مهر موم جدید جدا کنید.

مهر و موم کف توالت را طوری فشار دهید که مخروط پلاستیکی به سمت پایین باشد. مهر و موم را آنقدر فشار دهید که چسبیده شود اما آن را فشرده نکنید. توالت را با یک حرکت صاف و مداوم پایین بیاورید. مطمئن شوید که تی بولت ها در جای خود قرار دارند و از سوراخ های پایه کاسه توالت بیرون زده اند.

مهر و موم فقط یک بار قابل استفاده است. اگر نیاز به تغییر موقعیت توالت پس از نصب آن دارید، از یک مهر و موم جدید استفاده کنید.

 

 

 

نکته

 

حلقه‌های مومی بسیار ضخیم می‌توانند به ایجاد مهر و موم محکم‌تر در صورت وجود مشکلات ارتفاع کمک کنند. اما ابتدا سعی کنید به جای حلقه های مومی ضخیم تر، هر گونه مشکل فاصله را با اکستندرهای فلنج توالت برطرف کنید.

 

 

 

فلنج کف توالت فرنگی

 

قطعات توالت چیست و چگونه آنها را تعمیر کنیم؟ فلنج کف توالت یا فلنج کمد یک بست گرد پلاستیکی یا فلزی است که توالت فرنگی را با پیچ و پیچ و مهره روی زمین نگه می دارد.

جایگاه فلنج بین کف و پایین کاسه توالت قرار دارد. فلنج با پیچ به کف و توالت با پیچ T ​​به فلنج متصل می شود.

در اثر حرکت و وجود آب، فلنج های کف و بست های آن ممکن است زنگ بزنند و بشکنند. این ممکن است باعث نشت توالت در قسمت پایین شود.

برای تعمیر فلنج کف توالت ابتدا آب را ببندید و مخزن را خالی کنید سپس توالت را از روی زمین خارج کنید. توالت را دور کنید. فلنج قدیمی را باز کنید و حلقه مومی را بتراشید و کاملا تمیز کنید. فلنج کف جدید را مستقیماً به زمین پیچ کنید. پیچ های T جدید را با رزوه ها به سمت بالا به داخل فلنج بلغزانید. واشرها را اضافه کنید تا T-bolt ها را در جای خود سوراخ کنید. توالت را تعویض کنید.

 

 

 

نکته

 

اگر فلنج همسطح (حتی) سطح کف نیست، یک اکستندر فلنج توالت نصب کنید.

 

 

 

سوالات متداول

 

مخزن توالت از چه قطعاتی تشکیل شده است؟ دو قسمت اصلی توالت عبارتند از مخزن در بالا و کاسه در پایین. در مخزن توالت، لوله پر، لوله سرریز، زنجیر و فلپر قرار دارد. توالت های قدیمی دارای یک بالکن شناور هستند.

قسمت های کلیدی کاسه توالت: مهر و موم حلقه O، مهر و موم یا سیلیکون و فلنج کف. بخش بالایی توالت فرنگی چه نام دارد؟ قسمت بالایی توالت را مخزن می نامند.

مخزن مخزنی است که آب را برای تخلیه زباله در کاسه توالت نگه می دارد. چیزی که توالت را سیفون می کند چه نام دارد؟ دستگاهی که در داخل مخزن توالت است که سیفون توالت را تخلیه می کند، فلاپ توالت یا شیر فلپر نامیده می شود. فلاپ توالت با فشار دادن دسته توالت بالا می رود.

دیدگاهتان را بنویسید