مقالات

فیلتر جکوزی

فیلتر جکوزی

چگونه یک فیلتر وان آب گرم را تمیز کنیم تا به همان اندازه جدید باشد

مهم نیست که چه نوع جکوزی دارید، فیلتری دارد که باید تمیز شود.

تمیز کردن منظم فیلتر جکوزی یکی از مهمترین موارد نگهداری است که هر صاحب جکوزی می تواند انجام دهد. این اطمینان حاصل می کند که جکوزی شما در طول فصل تمیز می ماند و باعث می شود فیلتر جکوزی بیشتر دوام بیاورد.

در حالی که روش‌ها و روش‌های مختلفی برای تمیز کردن فیلتر وان آب گرم وجود دارد، اما در مورد بهترین راه برای تمیز کردن فیلتر جکوزی و اینکه چند وقت یک‌بار باید این کار را انجام دهید، توضیح داده‌ایم.

فیلتر جکوزی

نحوه تمیز کردن فیلتر وان آب گرم

برای تمیز کردن کامل فیلتر وان آب گرم، فیلتر را برای چند ساعت در محلول تمیز کننده مخصوص فیلتر وان آب گرم خیس کنید. این کار به درستی تمام روغن ها را از فیلتر شما پاک می کند. برای انجام این کار به تمیزکننده جکوزی، شلنگ و سطل 5 گالنی نیاز دارید.

1.منبع تغذیه جکوزی را خاموش کنید تا حتی به طور تصادفی روشن نشود.
2.بررسی کنید که هیچ زباله ای در محفظه فیلتر وجود نداشته باشد که به طور تصادفی وارد پمپ شود.
3.فیلتر را بردارید. معمولاً در دیوار جانبی تعبیه می شود. می توانید با دیدن محل مکش آب برای رفتن به پمپ، نقطه را شناسایی کنید. در بالای آن دیوار باید دریچه ای وجود داشته باشد که به شما امکان دسترسی به محفظه فیلتر را بدهد. در صورتی که نمی توانید آن را پیدا کنید، با راهنمای مالک خود مشورت کنید.
4.یک سطل 5 گالنی را با محلول تمیزکننده و آب پر کنید. دستورالعمل های موجود در محلول تمیز کننده را برای مقدار اضافه کردن دنبال کنید. خوب مخلوط کنید.
5.فیلتر را در محلول فرو کنید. باید حداقل 8 ساعت و حداکثر 24 خیسانده شود. می توانید آن را در آفتاب بگذارید تا محلول گرم بماند و کثیفی ها و روغن ها از بین برود.
6.فیلتر را با شلنگ بشویید. حتما آن را خوب آبکشی کنید، در غیر این صورت محلول تمیز کننده وان آب گرم شما را کف می کند.
اجازه دهید فیلتر هوا کاملا خشک شود.
7.فیلتر را دوباره در محفظه فیلتر نصب کنید، همان طور که بیرون آمده است.

8.پس از نصب مطمئن شوید که فیلتر محکم است و درب آن را ببندید.
9.بررسی کنید که محفظه فیلتر دارای آب باشد، سپس جکوزی را دوباره روشن کنید. اطمینان حاصل کنید که هوا را نمی مکید و آب برگشتی داخل جکوزی کف نمی کند. در صورت مشاهده کف کردن، فیلتر را دوباره بشویید و خشک کنید تا محلول تمیز کننده پاک شود.

هر چند وقت یکبار فیلتر وان آب گرم را تمیز کنید

در طول فصل جکوزی، فواصل تمیز کردن متفاوتی برای فیلتر جکوزی شما وجود دارد. فیلترهای جکوزی باید به صورت هفتگی، ماهانه و در پایان فصل تمیز شوند.

هر هفته باید فیلتر را با شلنگ بشویید. برای تمیز کردن ماهانه، از یک محلول تمیز کننده وان آب گرم برای غوطه ور کردن فیلتر استفاده کنید. برای تمیز کردن فصلی (یا در صورت نیاز)، از محلول تمیز کننده استفاده کنید، با یک شانه فیلتر شستشو دهید تا بین هر پلیسه فیلتر کاملا تمیز شود، یا فیلتر را تعویض کنید.

مهم نیست که چه زمانی فیلتر را تمیز می کنید، بهتر است فیلتر را زمانی تمیز کنید که از آب اشباع شده است. این کار باعث می‌شود که روغن و زباله‌های گیر کرده در آن خشک نشوند و روی فیلتر کیک نشوند، که حتی با یک پاک‌کننده نیز حذف آن را دشوارتر می‌کند.

تمیز کردن هفتگی فیلتر وان آب گرم

بهترین کار برای افزایش عمر فیلتر جکوزی تمیز کردن هفتگی آن است. تمیز کردن هفتگی به جلبک‌ها یا زباله‌ها زمان نمی‌دهد تا جمع شوند و قبل از اینکه خیلی بد شوند، به شما در مورد مشکلات احتمالی شیمیایی وان آب گرم شما هشدار می‌دهد.

برای تمیز کردن وان آب گرم به صورت هفتگی، فیلتر خود را بردارید و از شیلنگ باغچه (نه واشر برقی) برای تمیز کردن هرگونه زباله بین پلیسه‌های فیلتر استفاده کنید. در حالی که در حال تمیز کردن هستید، پارگی یا پارگی را بررسی کنید. اگر یکی از این موارد را مشاهده کردید، فیلتر باید تعویض شود.

تمیز کردن ماهیانه فیلتر وان آب گرم

تمیز کردن ماهانه کمی عمیق تر است. برای این تمیز کردن، روغن‌ها و باقیمانده‌ها را از فیلتر پاک می‌کنید، در حالی که تمیز کردن هفتگی به منظور حذف زباله‌ها است.

این همان فرآیندی است که در بالا توضیح داده شد – یک سطل 5 گالنی را با آب و محلول تمیز کننده پر کنید و اجازه دهید فیلتر تا 24 ساعت خیس بخورد. قبل از قرار دادن مجدد آن را بشویید و بگذارید در هوا خشک شود.

تمیز کردن فصلی فیلتر وان آب گرم

وقتی فیلتر جکوزی خود را در ابتدا و انتهای فصل تمیز می کنید، کاری را که به صورت هفتگی و ماهانه انجام می دهید در یک جلسه انجام خواهید داد.

1.همیشه قبل از زمستانی کردن وان آب گرم، فیلتر را در پایان فصل تمیز کنید تا فیلتر شما در سال بعد تمیز شود و اجازه ندهید گن واقعاً در حالی که از آن استفاده نمی‌شود، نگه داشته شود. تمیز کردن پایان فصل باید قبل از تخلیه آب گرم انجام شود تا فیلتر هنوز مرطوب باشد و زباله ها و روغن شل شوند.

2.ابتدا فیلتر را بردارید و از نظر پارگی، پارگی یا هرگونه شکنندگی در فیلتر بررسی کنید و بررسی کنید که آیا هسته هنوز جامد است یا خیر.
3.پس از بازرسی، فیلتر را به سمت پایین شلنگ بکشید و مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است مواد زائد حذف شده اند.
پاک کننده فیلتر آب و آب گرم را در یک سطل 5 گالنی مخلوط کرده و فیلتر را خیس کنید.
4.پس از خیساندن به مدت حداقل 8 ساعت، کارتریج را با استفاده از یک نازل فیلتر شستشو دهید تا تا حد امکان به لایه های فیلتر وارد شود.
5.بگذارید خشک شود و دوباره آن را نصب کنید.

اگر هنگام تمیز کردن متوجه آسیب یا تغییر رنگ شدید، فیلتر را تعویض کنید.

3 چیزی که می توانید برای تمیز کردن فیلتر وان آب گرم استفاده کنید.

فقط به این دلیل که فیلتر جکوزی شما کثیف است، به این معنی نیست که باید برای تمیز کردن فیلتر جکوزی پول خرج کنید. محصولات و وسایل خانگی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید که فیلتر شما را نیز تمیز می‌کنند، مانند:

1.سرکه
2.مایع ظرفشویی
3.یک پاک کننده همه منظوره، مانند سبز ساده

برای خرید جکوزی کلیک کنید .  (( جکوزی فتوحی ))

دیدگاهتان را بنویسید