صنعت ساختمان

عملکرد گاز رومیزی برقی در مقابل اجاق گاز

گاز رومیزی برقی

اجاق گاز در مقابل اجاق برقی

گاز رومیزی برقی

داشتن ترکیبی از اجاق گاز یا گاز رومیزی برقی در آشپزخانه شما می تواند بخشی ضروری از خانه باشد. اجاق‌ها به شما امکان می‌دهند غذا بپزید، آب بجوشانید یا اقلام را گرم کنید.

اجاق‌ها در پیکربندی‌های مختلفی از اجاق‌های شیشه‌ای تا ترکیب‌های پیچیده.  اجاق گاز/گاز رومیزی برقی وجود دارند.  اما بیشتر آنها به یکی از دو روش، از طریق برق یا گاز، تغذیه می‌شوند.

در حالی که بیشتر خانه هایی که گاز طبیعی دارند ممکن است خطی به آشپزخانه داشته باشند.  می توان گاز رومیزی برقی با هر منبع انرژی داشت. در بسیاری از موارد، یک خط گاز را می توان بدون خط موجود به خانه ها راه اندازی کرد.

هر دو نوع اجاق گاز وسایل پخت غذا را فراهم می کنند.  اما در نحوه عملکرد و نصب آنها تفاوت هایی وجود دارد. ما تفاوت‌های بین این دو را در زیر بیان می‌کنیم تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌تری در مورد اینکه کدام یک برای خانه شما مناسب است، بگیرید.

ظاهر

اجاق گاز و برقی هر دو در انواع و اقسام ظاهری تولید می شوند. اکثر اجاق‌های استاندارد بدون توجه به منبع انرژی در رنگ‌های سیاه، سفید، فولاد ضد زنگ و چند رنگ دیگر در دسترس هستند. در این موارد بیشترین تفاوت ظاهری بالاست. گاز رومیزی برقی از کویل‌هایی استفاده می‌کنند که برای ظاهری شیک‌تر یا قابل رویت یا زیر شیشه هستند. اجاق‌های گاز دارای مشعل‌ها و حلقه‌های برجسته و قابل رویت و همچنین رنده‌هایی برای تنظیم قابلمه‌ها هستند.

بسیاری از تولید کنندگان مدل هایی از اجاق گاز و برقی را ارائه می دهند که ویژگی های مشابهی دارند، به خصوص برای محصولات میان رده در سبک های سنتی و امروزی. برخی از مدل‌های بسیار گران‌قیمت فقط به صورت گازی موجود هستند و ممکن است دارای ویژگی‌های اضافی باشند، مانند رنگ‌های پررنگ یا کشوهای گرم‌کننده که در برقی موجود نیستند. سایر تولید کنندگان مدل های برقی سطح بالایی دارند که شامل کوره ها و فن هایی است که در گاز موجود نیستند.

آتش گرفتن

اجاق‌های گازی طوری طراحی شده‌اند.  که بلافاصله مشتعل شده.  و گرما تولید می‌کنند.  به این معنی که شروع به پختن سریع غذا می‌کنند. پس از خاموش شدن، حرارت بلافاصله قطع می شود و مشعل شروع به خنک شدن می کند.  که به شما امکان می دهد بدون نگرانی از پخت بیش از حد، قابلمه ها را در محدوده قرار دهید. با این حال، فن های در حال کار یا وزش شدید باد از پنجره باز پتانسیل خاموش کردن شعله روی محدوده گاز را در حین پخت و پز دارد، بنابراین برای جلوگیری از این امر اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

اجاق های برقی کندتر گرم می شوند و گاهی اوقات چند دقیقه طول می کشد تا به دمای مطلوب خود برسند. این ممکن است به معنای تاخیر کوچکی در سرعت پخت غذا باشد. هنگامی که مشعل خاموش می شود، المنت برای چند دقیقه داغ باقی می ماند. ممکنه مانند سایر مشعل ها به نظر برسد.  که در صورت قرار دادن.  یا گذاشتن تابه روی مشعل می تواند.  منجر به سردرگمی و پختن بیش از حد شود.

گزینه های آشپزی

الکتریک گرمای بسیار پایدار را در هر شرایطی فراهم می کند. این بدان معنی است که می تواند گرمای کم ثابتی را بدون خطر خاموش شدن مانند گاز تولید کند. بنابراین، برای گرم نگه داشتن.  غذا یا دم کشیدن.  طولانی مدت، اجاق های برقی عملکرد بهتری دارند. علاوه بر این، اجاق‌های برقی گزینه القایی را به عنوان روش پخت ارائه می‌دهند. پخت القایی مزایای زیادی دارد.  مانند گرم کردن یکنواخت غذا، مشکلات کمتر در تابه های سوخته و مصرف انرژی کمتر.

با این حال، اجاق‌های گازی در دماهای بالا بهتر عمل می‌کنند و از مزایای اضافی شعله باز برخوردار هستند. این به شما امکان می دهد زغال اخته، نان تست و فلامبه کنید که به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد.

با این حال، برای آشپزی روزمره، هر دو عملکرد مشابهی دارند.  و باید به شما توانایی پختن.  غذا را با تنظیمات جزئی برای زمان بین این دو بدهند.

نصب و راه اندازی

نصب اجاق گاز برقی نسبتاً ساده است. دستگاه داخل، سیم کشی یا وصل می شود، سپس به موقعیت خود در پیشخوان منتقل می شود. این کار از ابتدا تا پایان کمتر از یک ساعت طول می کشد.

نصب اجاق گاز دشوارتر است، به خصوص اگر از قبل خط گازی به خانه یا آشپزخانه نداشته باشید. در صورت نصب، یک خط گاز یا از خط اصلی و به خانه شما وارد آشپزخانه می شود.  یا از خط اصلی که قبلاً وارد خانه شما و سپس به آشپزخانه می زند. خط به اجاق گاز وصل می شود و اجاق گاز برای احتراق الکتریکی و ویژگی های ساعت/تایمر به برق وصل یا سیم کشی می شود. سپس، دستگاه را می توان در جای خود قرار داد. بسته به وجود خط گاز، چند ساعت تا چند روز طول بکشد. علاوه بر زمان اضافه، افزودن خط گاز به خانه شما می تواند هزینه پروژه را تا حد زیادی افزایش دهد.

منبع سوخت

اجاق های گازی از گاز یا در برخی موارد از پروپان مایع به عنوان سوخت استفاده می کنند. اگر در نزدیکی خانه خود یک خط گاز دارید، حتی اگر گرمای گاز ندارید، می توانید خط را تا خانه خود برای برق رسانی به اجاق گاز خود بکشید. پروپان ممکن است در برخی از مدل های اجاق گاز برای خانه های بدون خط گاز استفاده شود اما از پروپان مایع برای گرما استفاده شود.

اجاق های برقی فقط با برق کار می کنند. آنها را می توان در خانه هایی که دارای گاز، پروپان مایع یا سایر منابع گرما هستند و همچنین خانه هایی که عمدتاً از برق استفاده می کنند استفاده کرد.

گاز طبیعی و پروپان مایع هر دو سوخت تمیز و نسبتا ارزان که با این حال، نکته کلیدی در تعیین هزینه های انرژی، نگاه کردن به یک تصویر گسترده تر است.

اگر در حال حاضر یک خط گاز نصب کرده اید، محدوده گاز هزینه کمتری خواهد داشت. نداشتن خط گاز به معنای هزینه اسمی در ماه فقط برای اتصال، بنزینی که استفاده می کنید و هزینه اجرای خط است. هزینه کارکرد اجاق گازهای سبک پایلوت بیشتر از اجاق گازهای برقی است. مدل‌های چراغ راهنما گازی گران‌تر از اجاق‌های برقی هستند، در حالی که اجاق گاز برقی کمترین هزینه را نسبت به هر مدلی دارد.

برای اجاق های برقی، مدل القایی کمترین هزینه را در بین انواع مختلف دارد، در حالی که مدل استاندارد بیشترین هزینه را دارد. هزینه های انرژی در ایالت ها متفاوت است.

نگهداری

اجاق گازهای برقی در چند مدل موجود هستند. تمیز کردن مدل‌های رویه شیشه‌ای نسبتاً آسان است، اما اگر سس شکری بجوشد، می‌توانند برای تمیز کردن مجدد شیشه، مقداری شستشوی جدی انجام دهند. کویل هایی که بلند می شوند و به شما امکان می دهند جزء زیر را برای تمیز کردن و تعویض آن بردارید، نگهداری اجاق های برقی را نیز نسبتاً آسان می کند.

تمیز نگه داشتن محدوده گاز می تواند کمی دشوارتر باشد. در حالی که می توانید رنده را بردارید تا اطراف عنصر را پاک کنید، تمیز کردن خود عنصر ممکن است سخت تر باشد. اجاق‌های گازی به اندازه اجاق‌های برقی مسطح نیستند، به این معنی که در صورت عدم استفاده، فضای ذخیره‌سازی یا پیشخوان اضافی را ارائه نمی‌کنند.

قطعی برق

در هنگام قطع برق، اجاق گاز با روشنایی پایلوت همچنان می تواند کار کند زیرا فقط به یک کبریت برای احتراق نیاز دارند. مدل‌های جدیدتر، با این حال، برای احتراق به برق متکی هستند و بنابراین، در صورت قطعی، با خیال راحت کار نمی‌کنند.

اجاق‌های برقی در زمان قطع کار نمی‌کنند و برای کارکردن تا زمانی که برق دوباره برقرار شود، نیاز به منبع انرژی پشتیبان از ژنراتور دارند.

ماندگاری

وقتی صحبت از دوام می شود، محدوده گازها چند سال بیشتر از برق دوام می آورند. المان‌های الکتریکی سریع‌تر از قطعات احتراق گاز فرسوده می‌شوند. که بخشی از تفاوت را نشان می‌دهد.

بعلاوه، اگر جسم سنگینی روی آن بیفتد.  یا اگر آب بسیار سرد روی مشعل داغ پاشیده و محدوده های سرامیکی یا شیشه ای می توانند خرد شوند. آنها همچنین می توانند.  به راحتی خراشیده و لکه یا از طریق کشیدن.  اقلام روی آن یا اجازه دادن.  به جوشاندن اقلام مبتنی بر شکر.

محدوده‌های گاز سطحی با سهولت در نگهداری دارند.  که شکسته یا خراشیده نمی‌شود.  بنابراین نیاز به نگهداری کمتر و تعمیرات کمتری دارند.

ایمنی

هر وسیله گازی در خانه پتانسیل ایجاد نشت گاز را دارد که می تواند باعث آتش سوزی یا انفجار شود. علاوه بر این، محدوده گاز ممکن است اجازه دهد گاز بدون احتراق وارد اتاق شود، که می تواند باعث تجمع خطرناک گاز شود. اگر در حین پخت شعله خاموش شود و متوجه آن نشود، ممکن است این اتفاق بیفتد.

بردهای الکتریکی از این نظر ایمن تر هستند، اما همچنان خطرات ایمنی را به همراه دارند. مشعل ممکن است در لمس سرد به نظر برسد، در حالی که در واقع هنوز قرمز داغ است. این می تواند منجر به سوختگی شود. در حالی که اکثر مدل‌ها دارای چراغی هستند که نشان می‌دهد آیا مشعل هنوز آنقدر داغ است که بسوزد، کودکان کوچک یا حیوانات خانگی ممکن است قبل از خنک شدن مشعل را لمس کنند.

امکانات اضافی

هر دو محدوده برقی و گازی با مجموعه ای از گزینه ها در دسترس هستند، اما مدل های برقی ممکن است گزینه های بیشتری را انتخاب کنند. اجاق‌های برقی ممکن است شامل منقل، پنکه، کشوهای گرم‌کننده و چراغ‌ها باشند، در حالی که مدل‌های گازی ممکن است فقط دارای کشوهای گرم‌کننده باشند. الکتریک همچنین گزینه ای برای استفاده از القاء و رسانایی برای غذای شما دارد.

ارزش فروش مجدد

نه اجاق گاز و نه گاز رومیزی برقی در مورد ارزش فروش مجدد مزیتی ندارند. در هر صورت، انتخاب یک اجاق گاز با کیفیت بالا که متناسب با سبک آشپزخانه باشد و حداقل چند گزینه پخت و پز ارائه دهد. بدون توجه به نحوه سوخت آن، انتخاب بهتری برای فروش مجدد است.

خرید اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید