مقالات

ظرفیت سینک چقدر است؟

ظرفیت لگن یک سینک

به هر فروشگاه سخت افزار یا جعبه بزرگی بروید و می بینید که اندازه های مختلف سینک آشپزخانه از جنس استیل وجود دارد. سینک ظرفشویی نیز در انواع مختلفی مانند یک یا دو کاسه ای وجود دارد و با رنگ ها و مواد مختلف تولید می شود. با این حال، چیزی که نمی توانید با نگاه کردن به آن پی ببرید، حجم مایع سینک آشپزخانه است. اگر می‌خواهید ظرفیت سینک آشپزخانه مستطیلی یا حمام گرد خود را تعیین کنید، فرمول‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما در تشخیص آن کمک کند.

ظرفیت لگن یک سینک

شکل و اندازه سینک

سینک های آشپزخانه معمولاً مستطیلی شکل هستند اما در سبک های مختلفی از جمله روکشی، زیر سواری و دیواری وجود دارند. آنها همچنین در مواد مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، مس، چدن و ​​گرانیت در دسترس هستند. با سینک آشپزخانه، گزینه ای از یک، دو یا سه کاسه نیز دارید. سینک های آشپزخانه می توانند به اندازه 9 اینچ یا بیش از 40 اینچ طول داشته باشند، اما سینک با اندازه استاندارد بین 24 تا 36 اینچ است.

اندازه سینک آشپزخانه از جنس استنلس استیل می تواند متفاوت باشد. سینک های آشپزخانه یک کاسه معمولاً تا 30 اینچ طول دارند و می توانند بزرگتر باشند، اما سینک های بیش از 30 اینچ معمولا یک کاسه دوتایی دارند. برخی از سینک ها کاسه های کم عمقی دارند، در حالی که برخی دیگر عمیق تر هستند، به همین دلیل دانستن نحوه تعیین حجم مایع سینک آشپزخانه مهم است. سینک های حمام معمولا گرد یا بیضی هستند و برای تعیین ظرفیت سینک حمام از محاسبه متفاوتی استفاده می شود.

ظرفیت سینک مربع یا مستطیل

برخی ممکن است با شنیدن این که فرمولی برای تعیین ظرفیت گالن سینک وجود دارد وحشت کنند. اما اگر در کلاس ریاضی دبیرستان شرکت کرده اید، می توانید ظرفیت سینک آشپزخانه خود را بفهمید. حتی اگر در کلاس خوب عمل نکردید، باید بتوانید حجم مایع سینک آشپزخانه را محاسبه کنید. در واقع، شما به احتمال زیاد قبلاً بیشتر آن را شنیده اید.

برای یافتن ظرفیت گالن یک سینک، طول کاسه سینک خود را در عرض در عمق (L x W x D) ضرب کنید و پاسخ را بر 231 تقسیم کنید، که حجم مکعب بر اینچ در یک گالن است. طول اندازه گیری کاسه از راست به چپ است. عرض اندازه گیری از پشت به جلو است. و عمق اندازه گیری از پایین کاسه به بالا است.

یکی از نکاتی که باید هنگام انجام محاسبات به خاطر بسپارید این است که بیشتر افراد سینک ظرفشویی خود را تا آخر پر نمی کنند زیرا ممکن است بریزد. به همین دلیل، ایده خوبی است که عمق سینک را چند اینچ کمتر از بالای سینک اندازه گیری کنید، نه تمام طول آن را به سمت بالا. وقتی مجموع را محاسبه کردید، آن را بر 231 تقسیم کنید تا بفهمید سینک شما دقیقا چند گالن دارد. اگر سینک دو کاسه ای دارید می توانید ظرفیت هر کاسه را جداگانه محاسبه کنید.

ظرفیت سینک روشویی گرد

از آنجایی که بیشتر سینک های روشویی گرد یا بیضی شکل هستند و از نظر اندازه کوچکتر از سینک آشپزخانه هستند، فرمول متفاوتی برای تعیین ظرفیت سینک حمام استفاده می شود. برای سینک گرد، شعاع (فاصله مرکز سینک تا لبه) را اندازه می گیرید و مربع می کنید یا در خودش ضرب می کنید. سپس این عدد را در عمق ضرب کنید و نتیجه را در 3.14 ضرب کنید. پس از جمع آوری، آن را بر 231 تقسیم می کنید.

این فرمول ظرفیت سینک گرد را می‌سازد: شعاع x شعاع x عمق x 3.14، سپس کل را بر 231 تقسیم کنید. این فرمول کمی پیچیده‌تر از فرمول سینک مستطیلی است، اما در عمل چندان دشوار نیست. اگر عدد 3.14 آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که عدد پی از ریاضی دبیرستان است. به نظر می رسد که آن معلمان درست می گفتند که روزی از آن استفاده خواهیم کرد.

ظرفیت سینک چقدر است؟

ظرفیت سینک

هنگام جستجوی سبک و اندازه ایده آل سینک ظرفشویی برای قرار دادن در خانه، باید از ظرفیت سینک آشپزخانه به لگن اطلاع داشت. ظرفیت روی توانایی شما برای انجام برخی از کارهای شستشو و پخت و پز تأثیر  و سینک شما در دراز مدت چقدر کارآمد باشد.

تعریف ظرفیت ؟

ظرفیت مقداری  که یک لگن خاص در خود نگه می دارد. ظرفیت مربوط به واحدهای فردی که به عنوان مثال، ظرفیت یک سالن تئاتر بر حسب نفر اندازه گیری می شود، یا اندازه گیری حجم است، مانند زمانی که ظرفیت یک ظرف در لیتر اندازه گیری می شود. در هر صورت، به شما می‌گوید که چه مقدار چیزی را نگه می‌دارد یا حاوی آن است. همه اقلام دارای ظرفیت اندازه گیری نیستند، اما این بدان معنا نیست که هیچ راهی برای اندازه گیری آن وجود ندارد.

ظرفیت سینک آشپزخانه

ظرفیت سینک توسط سازنده اندازه گیری نمی شود و به عنوان یکی از اندازه گیری ها در مشخصات سینک ذکر نشده است.

با این حال، راهی برای تعیین ظرفیت دقیق سینک آشپزخانه وجود دارد. ظرفیت اندازه گیری در اکثر مواردی که ظرف یا ظرف آب یا مایع دیگری را در خود جای می دهد مانند اندازه گیری حجم است. از آنجایی که سینک ها آب را در خود نگه می دارند، اندازه گیری حجم به شما یک اندازه گیری ظرفیت ایده آل می دهد. از این اندازه گیری برای مقایسه ظرفیت سینک های مختلف استفاده کنید.

نحوه اندازه گیری ظرفیت سینک

هنگام خرید سینک، سه اندازه گیری اصلی که ظرفیت سینک را مشخص میکند.  این شامل طول و عرض سینک به همراه عمق کاسه است. به یاد داشته باشید که طول و عرض سینک لبه دار با ابعاد کاسه یکسان نیست. برای یافتن ظرفیت سینک، همیشه از اندازه های کاسه سینک استفاده کنید، نه از ابعاد کلی سینک.

برای بدست آوردن حجم یا ظرفیت کافی است عمق کاسه را در عرض کاسه ضرب کنید و آن را در طول سینک ضرب کنید. هنگام مقایسه ظرفیت سینک آشپزخانه، به خاطر داشته باشید که بعید است سینک خود را تا لبه پر کنید. چند اینچ از اندازه‌گیری ارتفاع سینک آشپزخانه کم کنید تا اندازه‌گیری واقعی داشته باشید.

ظرفیت سینک آشپزخانه به گالن

برای اینکه بفهمید سینک چقدر مایع را می تواند نگه دارد، می توانید این اندازه گیری حجم را به گالن ترجمه کنید. شما باید اندازه گیری حجم خود را بر 231 تقسیم کنید تا واحدها را از حجم مکعب بر حسب اینچ به گالن تبدیل کنید. در سینک های دو کاسه ای دو کاسه مجزا وجود دارد که هر کدام اندازه متفاوتی دارند. پس ظرفیت هر دو را جداگانه پیدا کنید و با هم جمع کنید.

به عنوان مثال، سینک آشپزخانه ای را در نظر بگیرید که ابعاد آن 22 در 33 اینچ است و حداکثر عمق آن 8 اینچ است. حداقل 2 اینچ از عمق کم کنید تا فضایی برای ظروف بدون خطر سرریز شدن داشته باشید. اکنون محاسبه 22 x 33 x 6 = 4356 است. این را بر 231 تقسیم کنید و متوجه خواهید شد که این سینک بزرگ می تواند حداقل 18 گالن آب را در خود جای دهد.

ظرفیت بزرگ در مقابل ظرفیت کوچک

ابعاد سینک آشپزخانه بزرگ در مقابل ابعاد کوچک مزایایی دارد. سینک ظرفشویی با ظرفیت بزرگتر ظرف، میوه و آب بیشتری را برای تمیز کردن در خود جای می دهد. با این حال، سینک های با ظرفیت بزرگ به فضای بیشتری نیاز دارند. بنابراین، فضای کمتری برای تهیه غذا دارید.

سینک‌های با ظرفیت بالا نیز در صورت پر شدن وزن بیشتری دارند، بنابراین میز را پایین می‌آورند و وزن و فشار بیشتری به کابینت شما وارد می‌کنند. این باعث ایجاد استرس بر روی کابینت و میز شما می شود. این امر مخصوصاً در سینک‌هایی که زیر کانتر نصب می‌شوند صادق است. اینها برای عملکرد مناسب نیاز به یک سطح محکم و جامد مانند گرانیت یا سنگ مرمر دارند.

شما می توانید با خرید سینک آشپزخانه عمیق اما نه عریض سازش کنید. این به شما این امکان را می دهد که همچنان سینک ظرفشویی را با مقدار زیادی آب برای شستن ظروف پر کنید.  و بدون از بین بردن فضای پیشخوان محصول تولید کنید.

اندازه سینک حمام و نحوه انتخاب یکی

در حالی که اندازه سینک حمام بسته به شکل آنها کمی متفاوت است.  آنها تمایل دارند.  در یک محدوده اندازه کلی برای هر طرح قرار بگیرند. ممکن است انتخاب یک سینک تنها بر اساس سبک وسوسه انگیز باشد، اما مهم است که در نظر بگیرید که آیا سینک در روشویی از قبل در جای خود قرار می گیرد یا اینکه سینک ظرفشویی که دوست دارید به یک کابینت روشویی جدید و کوتاهتر و یک شیر آب بلندتر نیاز دارد. سینک های پایه و دیواری برای حمام هایی که برای روشویی معمولی با میز بسیار کوچک هستند به خوبی کار می کنند، در حالی که یک سینک کوچکتر از استاندارد ممکن است برای حمامی که به سختی برای توالت و سینک کافی بزرگ است مناسب باشد.

سینک های حمام چگونه اندازه گیری می شوند

اندازه گیری سینک موجود شما به شما ایده بهتری می دهد که در حین خرید به چه مواردی توجه کنید تا اندازه هایی که به خوبی در حمام شما کار می کنند. ابعاد سینک در ارتفاع، عرض، طول و عمق ذکر شده است.

ارتفاع سینک عبارت است از ارتفاع کامل بیرونی سینک از بالا به پایین در بالاترین و پایین ترین نقاط آن. عرض (یا در برخی موارد، قطر) دهانه بیرونی سینک از یک طرف به طرف دیگر است، در حالی که طول اندازه گیری بیرونی از جلو به عقب است. کوهلر عمق سینک را به عنوان عمق داخلی کاسه سینک از پایین ترین نقطه آن تا لبه پایینی سوراخ سرریز (اگر سینک دارای سوراخ باشد) یا تا بالای کاسه تعریف می کند.

ارتفاع سینک

ارتفاع سینک مخصوصاً اگر در نظر دارید سینک ظرفشویی را در نظر بگیرید، اهمیت دارد، زیرا ارتفاع کاسه باید با شیر آب به خوبی کار کند. در بسیاری از موارد، شیرهایی که به طور خاص برای سینک ظرفشویی طراحی شده است.  بهترین گزینه است.   زیرا این شیرها 4 تا 6 اینچ بلندتر از شیرهای معمولی حمام روی عرشه هستند.

پس از نصب در پشت سینک، دهانه شیر آب باید روی کف کاسه سینک بریزد.  تا فضای کافی برای شستن دست‌ها و جلوگیری از پاشش آب وجود داشته باشد.  یک شیر آب که به اندازه کافی روی کاسه آویزان نیست.  می تواند به همه جا پاشیده  و آشفتگی ایجاد کند. در بسیاری از موارد، سینک ظرفشویی دارای سوراخ شیر آب نیست و به بهترین وجه با شیرهای تک سوراخ جفت می شود.

ارتفاع سینک ظرفشویی نیز بر اندازه روشویی که می توان در زیر آن استفاده کرد تأثیر می گذارد. یک میز روشویی معمولی 32 تا 36 اینچ از سطح زمین قرار می گیرد و لبه سینک ظرفشویی تقریباً در همان سطح ارتفاع روشویی قرار می گیرد. از سوی دیگر، یک سینک ظرفشویی، 6 اینچ یا بیشتر به ارتفاع اضافه می کند.  که می تواند برای شستن دست کمی ناراحت کننده باشد.  پس از نصب سینک روی کابینت روشویی متوسط. در این مورد، کابینت روشویی کوتاه تری را انتخاب کنید تا ارتفاع روکش و سینک ظرف با هم در ارتفاع 36 اینچ یا کمی پایین تر باشد.

قبل از رفتن به خرید سینک

قبل از غرق شدن در مجموعه ای به ظاهر بی پایان از اندازه ها، سبک ها و شکل های سینک حمام، چند نکته ساده به شما کمک می کند تا گزینه های خود را محدود کنید. اگر حمام از قبل یک روشویی دارد و هدف شما تعویض سینک فعلی در آن است، ابعاد و شکل سینک موجود و همچنین سوراخی که سینک در بالای روشویی قرار دارد را اندازه بگیرید. به نحوه ریزش سینک به داخل سوراخ و همچنین ترکیب رویه روشویی توجه کنید.

مثال

به عنوان مثال، اگر رویه آن سنگی باشد.  ممکن است.  بریدن سوراخ بزرگتر برای قرار دادن.  یک سینک پهن تر مشکل باشد.  اما اگر قسمت بالایی آن از پلاستیک لمینت باشد.  بریدن سوراخ بزرگتر برای قرار دادن.  سینک بزرگتر دشوار نخواهد بود. همچنین اگر می خواهید سینک ظرفشویی را در روشویی تعویض کنید، شکل کاسه سینک را در نظر داشته باشید و اگر نمی خواهید رویه روشویی را تغییر دهید، حتما سینک ظرفشویی را با همان اندازه و شکل انتخاب کنید.

همچنین این زمان خوبی است تا در نظر بگیرید که کدام نوع سینک برای حمام مناسب‌تر است. به عنوان مثال، یک کابینت روشویی که دارای یک سینک ظرفشویی است، فضای ذخیره سازی و فضای میز را ارائه می دهد، در حالی که سینک های پایه و دیواری هیچ کدام را ندارند. سینک های دیواری (و بسیاری از سینک های پایه پایه) نیز نیاز به نصب بین ناودانی دارند که نیاز به برش در دیوار دارد. این سینک ها در بسیاری از موارد لوله کشی را نیز در معرض دید قرار داده اند.

اگر قصد دارید از سینک جدید با یک شیر آب موجود استفاده کنید، به نحوه نصب شیر نیز توجه کنید. برخی از سینک ها دارای سوراخ های شیر هستند.  بنابراین مهم است که شیری را انتخاب کنید.  که متناسب با آن سوراخ ها طراحی شده باشد. برای شیرهای عرشه یا دیواری، سینک نباید دارای سوراخ های شیر باشد.

اندازه های متداول سینک حمام

در حالی که هیچ اندازه تکی خاصی وجود ندارد.  که برای همه سینک های حمام استاندارد باشد.  اکثر آنها بسته به نوع و شکل سینک در یک محدوده اندازه کلی قرار می گیرند. به عنوان مثال، سینک های گرد، از جمله سینک ظرفشویی، به طور متوسط ​​16 تا 20 اینچ قطر دارند، در حالی که سینک های مستطیلی یا مربعی با عرض 19 تا 24 اینچ کمی بزرگتر هستند. در سینک های مستطیلی، سینک معمولاً چند اینچ از جلو به عقب کوتاه تر از عرض آن است. برای هر یک از این اشکال سینک، کاسه ای که تا 8 اینچ آب (عمق سینک) را در خود جای دهد رایج است.

اندازه سینک حمام نیز ممکن است کمی بزرگتر یا کوچکتر از استاندارد باشد تا با نیازهای خاص مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، سینک های فوق عمیق 12 اینچ عمق آب ارائه می دهند، در حالی که سینک برای یک حمام کوچک ممکن است کمتر از 6 اینچ آب را در خود جای دهد. اگر قصد دارید سینک ظرفشویی را در یک روشویی با هر اندازه ای قرار دهید، انتظار داشته باشید حداقل 4 تا 6 اینچ فضای روی میز را در کناره های سینک بگذارید. اگرچه سینک ها در اندازه های استاندارد کار می کنند، روشویی که دو سینک را در خود جای می دهد حداقل 60 اینچ عرض دارد، بنابراین قبل از انتخاب این گزینه، فضای موجود حمام را اندازه بگیرید.

اندازه معمول برای سینک آشپزخانه دو کاسه

چه در حال طراحی مجدد آشپزخانه باشید و چه صرفاً محل شستشوی خود را بهبود ببخشید، بسیاری از ما ممکن است سینک دوبل را انتخاب کنیم. وجود دو سینک در کنار هم می تواند فرآیند تمیز کردن ظروف را آسان تر کند و به آشپزخانه شما حس پیشرفته تری بدهد. اما قبل از تصمیم گیری در مورد سینک آشپزخانه دو کاسه، مهم است که به اندازه ها و ابعاد فکر کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که سینک ظرفشویی دو کاسه شما به درستی در آشپزخانه شما قرار می گیرد و فضای کافی برای استفاده راحت از آن دارید.

مزایا و معایب سینک دوبل

به گفته گلکسی استونز، بسیاری سینک های دو کاسه ای را برای شستن بسیار مناسب می دانند. ظروف را می توان از یک طرف شست و از طرف دیگر آبکشی کرد. سینک های دو کاسه ای نیز برای تهیه غذا مفید هستند. این باعث می‌شود که آن‌ها برای افرادی که حجم زیادی از ظرف‌شویی دارند، برای مثال کسانی که در خانه ماشین ظرفشویی ندارند، راحت باشند.

اشکال اصلی سینک ظرفشویی دوبل به محدودیت های فضایی آنها مربوط می شود. سینک های دو کاسه ای نه تنها به فضای زیادی نیاز دارند.  بلکه ممکن است در نهایت فضای محدودی را در خود سینک ها باقی بگذارند. با تقسیم سینک بین دو کاسه، می توانید به سینک های باریک تر و کم عمق تر برسید. این می تواند سینک های دو کاسه ای را هنگام شستن.  وسایل بزرگتر مانند اجاق های هلندی یا ورق های پخت مشکل ساز کند.

ابعاد سینک دو کاسه

اگر فضای و اندازه خاصی در ذهن دارید، می توانید یک سینک آشپزخانه دو کاسه ای با اندازه سفارشی انتخاب کنید. مشکل این است که یک سینک آشپزخانه با طراحی سفارشی می تواند بسیار گران باشد. اگر بودجه کمی دارید، همیشه بهتر است یک سینک ظرفشویی دو کاسه ای با اندازه استاندارد انتخاب کنید. چند گزینه مختلف وجود دارد، بنابراین شما می توانید ابعادی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای شما مناسب است

نشان می دهد که تنوع بسیار زیادی از گزینه های اندازه های مختلف برای سینک ظرفشویی یک و دو کاسه وجود دارد.  به این معنی که مطمئناً گزینه ای وجود دارد که مطابق با نیازهای آشپزخانه شما باشد.  در کنار عرض و طول سینک خود، باید مواردی مانند عمق و سبک پایه را نیز در نظر بگیرید.

تغییرات اندازه سینک دو کاسه

عرض سینک های دو کاسه بسته به اندازه های انتخابی هر کاسه متفاوت است. عرض آنها تا 48 اینچ در مقایسه با سینک تک کاسه ای 23 اینچی است.  آنها گاهی اوقات می توانند دو کاسه هم اندازه داشته باشند یا یک کاسه بزرگتر و یک کاسه کوچکتر داشته باشند.

عمق سینک های دو کاسه ای می تواند بین 8 تا 10 اینچ متفاوت باشد. هر چه سینک شما عمیق تر باشد.  شستن وسایل بزرگتر آسان تر خواهد بود. اگر آشپزخانه‌تان کوچک‌تر است.  و فضای پیش‌خوان در بالاترین حد خود قرار دارد، ممکن است.  به جای اینکه سعی کنید.  یک سینک ظرف‌شویی عمیق‌تر را بفشارید، بهتر باشد.

اکثریت قریب به اتفاق سینک ها 22 اینچ طول دارند، مطابق با اندازه استاندارد اکثر کانترها. با این حال، اگر کانترهای طراحی شده خاصی دارید.  ممکن است لازم باشد طول سینک متفاوتی را انتخاب کنید تا مناسب باشد.

طیف گسترده‌ای از سینک‌های دوبل با اندازه استاندارد مختلف، از مکان‌هایی مانند آمازون و هوم دیپو، در حال حاضر در بازار وجود دارد. مطمئن شوید که از اندازه و ابعادی که برای انتخاب مناسب مناسب است مطمئن هستید.

خرید سینک

دیدگاهتان را بنویسید