صنعت ساختمان

شیرآلات حسی چگونه کار می کند؟

شیرآلات حسی

چه چیزی منطقی تر است؟
انتخاب تکنولوژی بدون لمس مناسب.

شیرآلات حسی

وقتی نوبت به فعال سازی محصول حسگر می رسد، شما دو گزینه دارید: شیر برقی یا موتور-دنده. قبل از اینکه تفاوت ها را از بین ببریم، بیایید به سرعت مزایای متقابل را پوشش دهیم. به خاطر سادگی، ما به وسایل دستشویی پایبند هستیم.

اول از همه، آنها بدون لمس هستند، چه شیر آب یا شیر فلاش.
هر دو به کاربران اجازه می‌دهند.  دست‌های خود را یا بدون دست به دسته یا دکمه، دست‌های خود را بشویند. که به کاهش انتقال میکروب و نگرانی‌های کاربر کمک می‌کند.
هر دو با گزینه های کم جریان برای کاهش هدر رفتن. آب عرضه می شوند.
هر دو را می توان با استفاده از نظارت بی سیم برای بینش داده.  به قابلیت های متصل ارتقا داد.
در نهایت، هر دو معمولاً از بسیاری از گزینه های دستی بیشتر دوام می آورند.

به طور خلاصه، استانداردهای دستشویی امروزی هر دو را برای کارایی و بهداشت دست ترجیح می دهند. حالا بیایید با نگاهی به داخل فناوری آن را بیشتر تجزیه کنیم.

سنسورهای برقی چگونه کار می کنند

فن‌آوری شیر برقی، حسگر مادون قرمز، شیر برقی، منبع تغذیه و ماژول الکترونیک را برای شروع و توقف فیزیکی جریان آب با استفاده از حرکت فشار/کشش ترکیب می‌کند. هنگامی که وجود یک جسم را در جلوی شیر آب یا شیر فلاش حس کرد، شیر برقی باز می شود تا جریان آب را شروع کند. هنگامی که جسم دیگر وجود ندارد.  حسگر و الکترونیک کنترل، شیر برقی را فشار می دهند.  تا جریان آب را قطع کند.  اما فقط پس از گذشت زمان از پیش تعیین شده.

یکی دیگر از موارد تمایز مکان این فناوری است. شیرهای برقی در مسیر مستقیم جریان آب قرار می گیرند تا کاربر را به درستی حس کنند. با این حال، این می تواند به مرور زمان مشکل ساز باشد زیرا کثیفی و زباله جمع می شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، اتصال ممکن است از کار بیفتد، که منجر به تعمیر یا تعویض می شود. همه و همه، سنسورهای برقی به طور قابل اعتماد و دقیق کار می کنند.

سنسورهای موتور دنده چگونه کار می کنند

پلتفرم‌های موتور-دنده عملکرد حسگر را به سطح بالاتری از عملکرد می‌رسانند و آن‌ها را برای سرویس‌های بهداشتی تجاری پرمصرف ایده‌آل می‌سازند. عملکرد دوگانه کارتریج دیسک سرامیکی و عملکرد موتور-دنده باعث کاهش قطعات متحرک در مسیر آب می شود. اما این بسیار بیشتر از کار با کمتر است. کارتریج های دیسک سرامیکی به گونه ای روی یکدیگر پاک می شوند که خود تمیز شوند و از تجمع زباله جلوگیری کنند. اجزای ساخته شده.  با مانند دیافراگم، واشر و مهر و موم، در برابر خوردگی مقاومت می کنند. این و همه موارد فوق به راه‌حل‌های موتور-دنده اجازه می‌دهد.  تا سال‌های بیشتری به طول عمر خود ادامه دهند. معمولاً در حدود یک میلیون چرخه، اگر بیشتر نباشد.

ویژگی های اضافه شده.  مزایای تیم تعمیر و نگهداری را به تجربه مهمان می برد.

فعال‌سازی بسته نرم این فناوری جریانی بی‌صدا و بی‌صدا ایجاد می‌کند.
چرخ دنده ها به آرامی و پیوسته می چرخند.  که باعث کاهش فشار و جلوگیری از چکش آب می شود.  و در حالی که چکش آب به خط لوله‌کشی آسیب می‌زند.  (عالی نیست)، برای کاربر به همان اندازه منفی است.  هیچ‌کس از صدا زدن.  با صدای بلند لذت نمی‌برد.
شیرهای موتور دنده و شیرهای فلاش نیز دقت بیشتری را ارائه می دهند. سنسورهای مادون قرمز با زاویه رو به پایین و رو به جلو، کاربران را بدون تأخیر یا هدر رفتن آب شناسایی می کنند.

شیر آشپزخانه بدون لمس چگونه کار می کند؟

از بین تمام وسایل آشپزخانه، یکی از پرکاربردترین وسایل در هر خانه ای سینک و شیر آشپزخانه است. همه ما می دانیم که ممکن است. همه چیز در آشپزخانه کمی گیج کننده و/یا آشفته شود.  که باعث می شود.  شیر آشپزخانه بدون لمس به یک ویژگی مناسب برای هر آشپزخانه ای تبدیل شود.

شیرآلات حسی از فناوری استفاده می کنند.  که به شما امکان می دهد.  جریان آب را بدون دست زدن.  به شیر شروع کنید. در عوض، تنها با قرار دادن. دست خود در زیر دهانه، جریان آب شروع می شود.  و هنگامی که دست خود را بردارید.  آب قطع می شود.

شیرآلات اتوماتیک آشپزخانه یا شیرآلات حسی هم راحت هستند و هم باعث افزایش بهداشت می شوند. برای جزئیات بیشتر در مورد شیرآلات حسی، به خواندن ادامه دهید.

شیرآلات حسی

قطعاتی از شیرآلات حسی آشپزخانه

چهار بخش اصلی وجود دارد که یک شیر آشپزخانه بدون لمس یا اتوماتیک را تشکیل می دهد. این قطعات شامل یک دهانه، یک پنجره حسگر، یک شیر برقی و یک منبع تغذیه است.

1. سنسور

سنسور روی یک شیر آب اتوماتیک معمولاً در لبه یا پایه دهانه شیر قرار می گیرد. هانکر توضیح می دهد.  که به جای داشتن سنسور حرکت، این شیرهای آشپزخانه از حسگرهای حضور استفاده می کنند.  که برای تشخیص وجود دست در زیر دهانه طراحی ، وقتی سنسور دست ها را زیر دهانه تشخیص داد، شیر آب را باز می کند. برداشتن دست‌ها باعث می‌شود حسگر دوباره شیر آب را ببندد.

به گفته هانکر، اکثر سنسورهای شیر اتوماتیک دارای یک نور مادون قرمز کوچک که در کنار یک آشکارساز مادون قرمز قرار می گیرد. این سنسور برای سیگنال دادن.  به دریچه شیر کار می کند. که وقتی دستان شما به فاصله چند اینچی از لبه دهانه می رسند.  روشن می شود.  و نور مادون قرمز را از پوست شما و به آشکارساز منعکس می کند.

در حالی که این یک روش رایج است، سایر مدل های شیر آب اتوماتیک از حسگر میدان اولتراسونیک استفاده می کنند. هنگامی که دستان شما در میدان حرکت می کنند، یک حسگر میدان اولتراسونیک شیر شیر را روشن می کند و حسگر را مختل می کند.

2. شیر

شیر برقی معمولاً توسط یک سنسور شیر کنترل می شود. به گفته هانکر، سلونوئید یک آهنربای الکتریکی که بسته. به قطبیت الکتریکی می تواند فشار یا بکشد. جریان آب توسط یک دیسک لاستیکی مانند در دریچه های دیافراگمی کنترل می شود. دریچه بسته تا زمانی که سیگنالی از سنسور دریافت کند. که نشان دهنده وجود دست است. هنگامی که این اتفاق می افتد، شیر برقی شیر را باز می کند و اجازه می دهد آب جریان یابد. سپس، هنگامی که حسگر تشخیص می دهد و سیگنال می دهد که دست ها دیگر وجود ندارند، شیر برقی را فشار می دهد.

3. منبع تغذیه

هر شیر آب بدون لمس یا خودکار برای کار کردن به یک منبع تغذیه نیاز دارد، اگرچه منابع برق می تواند متفاوت باشد. هانکر می‌گوید در حالی که برخی مدل‌ها انرژی خود را از باتری‌های سلول خشک می‌گیرند، شیرهای دیگر از جریان ولتاژ پایین ترانسفورماتور AC استفاده می‌کنند.

4. فواره

دهانه یک شیر آب اتوماتیک تمام قطعات کار را در خود جای می دهد. می توانید دهانه هایی از مواد مختلف پیدا کنید. مدل‌های ارزان‌تر اغلب از روی ، در حالی که شیرهای با انتهای بالاتر در برنج یا مس موجود هستند. برای دوام و اهداف ظاهری، احتمالاً دهانه هایی با روکش نیکل یا کروم پیدا خواهید کرد.

شیرآلات لمسی

علاوه بر شیرهای کاملاً بدون لمس، امکان لمس ساده روی شیر را نیز دارید. شیرهای لمسی دارای سنسورهایی در دهانه و دسته شیر هستند.  که به شما امکان می‌دهد. به شیر، جریان آب را فعال کنید.

در حالی که این شیرها را می توان با لمس سریع انگشت، ساعد یا دست باز کرد، اما حالت های دستی نیز دارند.

هزینه شیرآلات آشپزخانه بدون لمس

قیمت شیرهای لمسی معمولاً از حدود 350 دلار شروع می شود. با این حال، قیمت ها می تواند به 600 دلار یا بیشتر برسد. می‌توانید شیرآلات حسی و محل خرید شیر و نوع انتخابی قیمت آن را تعیین می‌کند. نصب نیز نباید مشکل بزرگی باشد.  زیرا اکثر شیرآلات دارای کیت نصب کامل هستند. شیرآلات حسی به طور کلی شامل یک بسته باتری است.

خرید شیرآلات حسی

دیدگاهتان را بنویسید