مقالات

شومینه برقی – مزایا و معایب

شومینه برقی - مزایا و معایب

شومینه برقی از جمله وسایلی است که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است. و اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقمند به تهیه این محصول هستید پیشنهاد میکنیم که مقاله زیر را تا انتها بخوانید. تا بهتر با این محصول اشنا شوید. و اگر قصد خرید داشته باشید می‌توانید بصورت آنلاین از فروشگاه بازار صنعت ساختمان فتوحی خرید کنید.

مزایا

شومینه برقی یک دکور زیبا و کاربردی

شومینه های برقی از نظر بصری بسیار جذاب هستند. و تنوع زیادی از آن ها متناسب با فضای داخلی خانه شما وجود دارد. شومینه های برقی در مقایسه با شومینه های سنتی فضای کمتری اشغال میکنند. و نصب آن آسان تر است. تنوع اندازه ها، شکل ها و رنگ ها به شما این فرصت را می دهد که محصولی  را به خانه خود بیافزایید که با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد.

نصب و کنترل آسان

شومینه های برقی طول عمر بیشتری نسبت به انواع دیگر شومینه ها دارند. شعله های آتش واقعی نیستند و از یک صفحه ال ای دی ساخته شده‌اند.

شومینه برقی - مزایا و معایب

نصب شومینه برقی آسان است و می توانید خودتان آن را انجام دهید. برخی خانه‌ها دارای یک کنترل و ریموت از راه دور هستند، برخی از آنها کلیدهای روشن و خاموش هستند و برخی دیگر می توانند همه چیز را از سطح شعله تا سطح گرما کنترل کنند. حتی در فصول گرمتر، اکثر این شومینه ها این امکان را دارند که بدون استفاده از عنصر گرمایش، اثرات شعله ایجاد کنند.

گرمای بهینه

شومینه های برقی نیازی به دودکش یا هواکش خاصی ندارند به این معنی که گرما را از طریق آنها از دست نمی دهند. نسبت به شومینه های سنتی، کنترل بیشتری روی گرمای خروجی دارید. برای اطمینان از حداکثر راحتی می توانید سطح گرما را افزایش یا کاهش دهید. شومینه های برقی معمولاً به عنوان منبع گرمایش مرکزی در خانه طراحی نمی شوند، اما می توانند یک اتاق کوچک را بسیار موثرتر از شومینه چوبی گرم کنند.

نکات ایمنی

شومینه‌های برقی نسبت به شومینه‌های سنتی ایمن‌تر هستند، زیرا شعله‌های آتش تقلبی هستند و احتمال بیرون آمدن چوا و آتش از شومینه وجود ندارد و خطرات آتش‌سوزی شعله باز را از بین می‌برد. شومینه های برقی برای کودکان و حیوانات خانگی ایمن هستند، زیرا هیچ سطح داغی وجود ندارد که باعث سوختگی تصادفی شود. مواد معمولاً در هنگام لمس خنک هستند به جز دریچه تخلیه گرما که ممکن است در لمس گرم شود. و گازهای مضر منتشر نمی کنند و ردپای کربن بسیار کمتری از خود به جای می گذارند.

شومینه برقی - مزایا و معایب

مزایای بهره وری

الکتریسیته مستقیماً با 99٪ به گرما تبدیل می شود زیرا گرما دودکش یا دریچه ای برای خروج ندارد. به جز تعویض لامپ هر 2 یا 3 سال یکبار، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و برای تعمیر و نگهداری یا نصب نیازی به متخصص ندارند.

هزینه کمتر

هزینه نصب شومینه های برقی نسبت به شومینه سنتی کمتر است.

معایب شومینه برقی

واقعی نبودن

ممکن است برخی افراد جذابیت یک شومینه واقعی را خیلی مهم بدانند که نمی‌توان آن را کنار گذاشت. شومینه های برقی شعله واقعی ندارند و می توانند مصنوعی یا ساختگی به نظر برسند. آنها فاقد صدای ترق و ترق و بوی چوب سوختن واقعی هستند و برای برخی، جای شومینه واقی را نمیگیرند.

گرمای کمتر

شومینه های برقی به عنوان منبع اصلی گرما در خانه طراحی نشده اند. به طور کلی، آنها به اندازه یک بخاری برقی کوچک فضایی گرما ارائه می دهند.

شومینه های برقی با برق کار می کنند و در زمان قطع برق کار نمی کنند. اگر در منطقه‌ای دورافتاده زندگی می‌کنید که به طور مکرر برق قطع می‌شود، منبع گرمایی قابل اعتمادی

نگرانی های ایمنی

شومینه های برقی اغلب حداکثر توان را می گیرند و اگر وسایل دیگری در همان مدار وجود داشته باشد، ممکن است پریز بیش از حد بار شود و فیوز یا مدار منفجر شود. این اتفاق نمی افتد، اما شما باید یک مدار اختصاصی برای هر موردی داشته باشید.

وسایل را زیر یا بالاتر از نقطه ای که گرما آزاد می شود، رها نکنید. به عنوان مثال، تلویزیون را روی یک واحد تخلیه بالایی نصب نکنید یا اشیاء قابل اشتعال مانند فرش را در زیر واحد تخلیه پایینی قرار ندهید.

شومینه برقی - مزایا و معایب

در آخر، شومینه‌های برقی به دلیل کم هزینه بودن، کارایی بالا و کاربردی بودن، انتخاب خوبی هستند. اما سلیقه شخصی شما و میزان گرمایش خانه شما یک امر مهم است. آیا می توانید از آتش واقعی دست بکشید؟

امیدواریم این پست به نحوی به شما کمک کرده باشد و به شما این امکان را بدهد که انتخاب دقیق تری در مورد آنچه برای شما بهتر است داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید