بازار فتوحی

سینک تک لگنه در مقابل دو لگنه

سینک تک لگنه

سینک تک لگنه در مقابل سینک ظرفشویی دو لگنه

خرید سینک کامل برای آشپزخانه شما یک عامل مهم در هر پروژه طراحی یا بازسازی است.

باید در نظر داشته باشید که چه مقدار استفاده روزانه از آن تسلیم می شود، مقدار فضای میز پیشخوان برای آن، سبک نصب مورد نظر، عملکرد سینک و همچنین طراحی زیبایی که ترجیح می دهید.

وقتی صحبت از انتخاب بین سینک ظرفشویی تک، دوتایی یا سه تایی برای آشپزخانه شما می شود، تمام این جزئیات ذکر شده در تصمیم شما تأثیر می گذارد.

در متخصص طراحی کابینت آشپزخانه سفارشی هستیم. اگرچه ما سینک آشپزخانه را نصب نمی کنیم، اما می دانیم که چگونه انتخاب سینک در فرآیند طراحی آشپزخانه شما تأثیر می گذارد.

با این کار، این مقاله تفاوت‌های بین سینک‌های یک، دو و سه لگنه را به تفصیل شرح می‌دهد، بنابراین می‌توانید تعیین کنید که کدام نوع سینک به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما در آشپزخانه است.

سینک تک لگنه آشپزخانه

سینک تک لگنه

یک حوضچه یک دسته وسیع از سینک آشپزخانه است که شامل خانه های خاص و سینک های داخل پیشخوان می شود. همانطور که از نام مشخص است، ویژگی بارز این سینک ها این است که یک کاسه یا حوض بزرگ و تکی بدون جداکننده ارائه می دهند.

علاوه بر این، سینک ظرفشویی تک حوضه ای در عرض های مختلف، ایده آل برای آشپزخانه های بزرگ و محدود، از سینک های کوچک جزیره ای گرفته.  تا سینک های بزرگ خانه های خاص، ارائه می شود.

به طور کلی، سینک های تک حوضه ای بهترین ارزش و رایج ترین پیکربندی را ارائه می دهند.  آنها به لوله کشی کمتری نیاز دارند.  (فقط یک زهکش و شیر آب)، که همچنین به راحتی فرآیند نصب را می دهد.

سینک تک لگنه بزرگتر برای شستن ظروف دستی یا لوازم پخت و پز ایده آل هستند.  زیرا می توانند قابلمه ها، تابه ها یا بشقاب های بزرگی را در خود جای دهند که قبل از شستشو باید خیس شوند.

سینک آشپزخانه دو لگنه

سینک آشپزخانه دو لگنه

سینک های دو کاسه ای به دلیل چندکاره بودن ترجیح و سینک های چند لگنه این امکان را دارند.  که از یک بخش برای شستشو با آب گرم و دیگری برای شستشو با آب سرد استفاده کنند. یکی برای خیس کردن قابلمه ها و تابه های سخت در حالی که به طور همزمان اجازه می دهد حوضه دیگر برای عملکرد معمول در دسترس باشد.

سینک دو کاسه ای با تقسیم کم، یکی از هیجان انگیزترین افزودنی های جدید به سینک های دوجداره است. تقسیم‌کننده مرکزی آن پایین‌تر از حوضه‌های دوتایی سنتی است که به آن اجازه می‌دهد تا قابلمه‌ها و تابه‌هایی با دسته‌های بلند را در خود جای دهد، در حالی که هنوز مزایای دو حوضه را ارائه می‌دهد.

از نظر کاربردی بودن آشپزخانه، یک سینک دو لگنی جادار به سختی قابل شکست است.

سینک آشپزخانه سه لگنه

آیا فضای آشپزخانه کافی دارید؟ شاید جزیره بزرگی دارید که می خواهید با یک سینک چند منظوره پیاده سازی کنید و از شلوغی روی میزهای دیواری خود بکاهید.

یک حوضه سه گانه ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید.

سینک های سه گانه معمولاً از سینک های یک و دو کاسه ای بسیار بزرگتر هستند و برای ادغام راحت در آشپزخانه به فضای زیادی نیاز دارند.

تعداد مواد موجود برای سینک های سینک سه گانه به اندازه انتخاب هایی که دیگر سبک های سینک دارند زیاد نیست. از آنجایی که آنها به ندرت در آشپزخانه های خانگی استفاده می شوند، گزینه های سینک ظرفشویی سه گانه بسیار محدود هستند، به خصوص در مورد انتخاب مواد.

سینک تک لگن در مقابل دو و سه تایی: سبک

سینک‌های آشپزخانه می‌توانند در سبک‌ها و روش‌های مختلف نصب باشند: از بالا، زیر سنگ و خانه‌ها.

سینک های بالا سنگ

سینک ظرفشویی که در بالا و همچنین به عنوان “کشنده” یا “خود حاشیه دار” شناخته می شود.  محبوب ترین پیکربندی سینک آشپزخانه  زیرا نصب آن آسان و تقریباً با هر متریالی روی میز کار می کند.

سینک به داخل سوراخی در میز می لغزد و لبه لبه آن را در موقعیت خود نگه می دارد. اگر نگران کمبود تکیه گاه هستید یا فقط می خواهید استحکام بیشتری داشته باشید، سینک های روی پایه را می توان با گیره یا پیچ برای افزایش پایداری نصب کرد.

از آنجایی که لبه سینک در بالای سطح قرار می گیرد، سینک های بالا می توانند فضای با ارزشی را در میز آشپزخانه اشغال کنند، اگر فضای آشپزخانه شما محدود باشد.

از نظر قیمت، سینک‌های کشویی به دلیل فرآیند نصب آسان‌تر، معمولاً از قیمت پایین‌تری نسبت به زیرسوار یا خانه‌ها برخوردار هستند.

پایه‌های بالایی معمولاً برای سینک‌های یک و دو لگنه استفاده می‌شوند و به دلیل نصب آسان، محبوب‌ترین سبک برای سینک‌های سه‌کابینه هستند.

سینک های زیر سنگ

سینک نصب شده از زیر پیشخوان را توصیف می کند.

این پیکربندی سینک لبه یا لبه سینک در بالا را از بین می برد و در صورت ترکیب با میزهای سطح جامد مانند گرانیت یا کوارتز می تواند ظاهری براق و یکپارچه ارائه دهد.

از آنجایی که زباله های میز میز را می توان به راحتی در سینک فرو کرد، سینک های زیر سوار شیک تر به نظر می رسند و تمیز کردن آنها راحت تر است.

وزن سینک شما یک فاکتور مهم در هنگام نصب زیر سنگ است. بسته به اندازه و چگالی مواد سینک شما، نصب صحیح یک سینک بزرگتر و سنگین تر می تواند چالش برانگیز باشد و چیزی است که ارزش آن را دارد که قبل از آن با لوله کش یا پیمانکار خود صحبت کنید.

سینک های خاص

سینک های  از این نظر منحصر به فرد هستند که سبک خاص خود را ارائه می دهند و به روش نصب متمایز خود نیاز دارند.

یک سینک به سبک خانه‌های خاص ، که به عنوان سینک پیش‌بند نیز شناخته می‌شود، روی لبه کابینت شما با یک جلوی آشکار (پیش بند) گسترش می‌یابد. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع سینک بیشتر در آشپزخانه های سنتی یا روستایی استفاده می شود.

سینک مشکی خانه

سینک های خاص را می توان به صورت سینک یک یا دو لگنه طراحی کرد، اما با سینک های سه گانه یافت نمی شوند.

آنها معمولاً از خاک نسوز یا چدن ساخته و به دلیل مواد غیر متخلخل فوق العاده بادوام هستند.  و به راحتی تمیز می شوند.  آنها همچنین در تعدادی دیگر از مواد سینک محبوب مانند فولاد ضد زنگ یا مس موجود هستند.

سینک مزرعه بزرگتر و اغلب گرانتر از سایر سبک های سینک به دلیل نیاز به کابینت های خاص است. حوضچه عمیق به یک کابینت پایه خاص و اصلاح و همچنین یک بریدگی میز برای پشتیبانی از سینک نیاز دارد.

سینک حوضه تک در مقابل دو در مقابل سه گانه: مواد

مواد سینک یک و دو لگنه

سینک های استیل ضد زنگ

سینک های استیل به دلیل طراحی جمع و جور، دوام، سهولت تمیز کردن.  و قیمت مقرون به صرفه، انتخاب بسیار محبوبی برای سینک آشپزخانه برای صاحبان خانه که سینک های فولادی درجه یک عمر طولانی دارند و تقریباً با هر طراحی آشپزخانه ای ترکیب می شوند که محبوبیت مداوم آنها را افزایش می دهد.

سینک های فولادی ضد زنگ سبک وزن، مقرون به صرفه، بادوام و کم تعمیر و نگهداری ، ضخامت سینک های فولادی ضد زنگ با شماره گیج مشخص می شود. آنها معمولاً از فولاد ضد زنگ 14 (ضخیم تر)، 16 یا 18 (نازک تر) با درجه 304 ساخته می شوند. طبیعتاً هر چه گیج ضخیم‌تر باشد سینک گران‌تر خواهد بود.

اگر فکر می کنید استفاده روزانه از سینک نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد، ضخامت سنج 14 را در نظر بگیرید. اگر از ماشین ظرفشویی برای بیشتر تمیز کردن.  خود استفاده می کنید.  چسبیدن با سینک نازک تر گزینه مقرون به صرفه تری است.

فولاد ضد زنگ علاوه بر اینکه یک ماده بهداشتی و غیر متخلخل است.  در برابر خوردگی مقاوم است.  و ترک نمی خورد.  تراشه نمی خورد و فرسوده نمی شود.

از آنجایی که آنها بسیار مقرون به صرفه و همه کاره هستند، سینک های فولادی ضد زنگ را می توان در انواع مختلفی از جمله نصب در بالا، زیر کوه و خانه مزرعه نصب کرد.

سینک های استیل ضد زنگ

سینک کامپوزیت گرانیتی

کامپوزیت گرانیت مخلوطی از سنگ گرانیت است.  که با رزین های اکریلیک ترکیب و این ماده با کیفیت بالا بسیار بادوام و کم نگهداری است.

سینک های کامپوزیت گرانیتی تا 537 درجه فارنهایت مقاوم در برابر خراش، لکه و حرارت هستند و دارای یک سد محافظ است که در برابر باکتری ها محافظت می کند.

سینک های کامپوزیتی گرانیتی اغلب دارای تخته های تخلیه یا سوراخ های شیر آب هستند و در رنگ های خنثی مختلفی وجود دارند که می توانند با کابینت یا میز شما مطابقت داشته باشند.

محبوب ترین پیکربندی های سینک گرانیتی، نصب در بالا و پایین است.

برای کیفیت مواد، سینک های کامپوزیت گرانیتی قیمت مناسبی دارند. هزینه پایه آنها به طور قابل توجهی بالاتر از فولاد ضد زنگ است، اما در سطح سینک سطح بالاتر، قیمت این دو ماده مشابه است.

سینک های چینی / نسوز

سینک های آشپزخانه نسوز از خاک رس متراکم ساخته می شوند.  و تا دمای بالا گرم می شوند.  که خاک رس را ذوب می کند.  و آن را با پوشش مینای چینی خود ذوب می کند.  این پوشش لعابی سطحی براق را فراهم می کند که در برابر لکه، خراش و تراشه مقاوم است!

خاک نسوز یک ماده بسیار بادوام است که در برابر زنگ زدگی و تغییر رنگ و همچنین محو شدن مقاوم است. سینک های نسوز نیز به دلیل داشتن سطح براق و صاف به راحتی تمیز و نگهداری می شوند.

آیا سینک آشپزخانه ای می خواهید که بتواند دمای بسیار بالا را تحمل کند؟ اگر چنین است، سینک های نسوز یک گزینه کاربردی هستند: توانایی تحمل دمای 1800 تا 2200 درجه فارنهایت را دارند.

سینک نسوز یک انتخاب محبوب و پرتقاضا برای سینک ها است.  و قیمتی مشابه محصولات کامپوزیت گرانیت دارد.  اگر نه کمی گران تر.

سینک مسی

"</p

سینک مسی را می توان در ضخامت های مختلف از گیج 20 تا گیج 14 ساخت. درست مانند فولاد ضد زنگ، هرچه عدد گیج کمتر باشد، مس ضخیم تر خواهد بود.

یکی از مزایایی که باعث ، مس یکی از کاربردی ترین مواد موجود در سینک آشپزخانه باشد.  این که 99.9 درصد مس خالص به طور طبیعی ضد میکروبی است.  می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد.  و کاملاً قابل بازیافت است.

به هر حال، بیشتر مناطق پخت و پز مملو از میکروب ها و باکتری ها هستند.  و داشتن چیزی که به طور طبیعی آنها را می کشد بسیار ارزشمند است.  به هر حال، بیشتر مناطق پخت و پز مملو از میکروب ها و باکتری ها هستند.  و داشتن چیزی که به طور طبیعی آنها را می کشد بسیار ارزشمند است.

یکی از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی که باید در نظر گرفت این است.  که مس این امکان را به شما می‌دهد.  که در ظاهر و ظاهر سینک خود خلاق شوید. گزینه های موجود زیادی مانند پرداخت چکشی یا پرداخت صاف دارد. شما همچنین می توانید از بین انواع مختلف پتینه انتخاب کنید.

علاوه بر این، می‌توانید گزینه‌های سینک مسی را در چندین سبک پیدا کنید، مانند در حال اجرا، زیر سواری استاندارد و خانه‌های خاص .

به طور کلی، مس یکی از گران ترین گزینه های سینک در جهان است. اگر سینک مسی ارزان‌تری پیدا کردید.  احتیاط کنید.  زیرا ممکن که با فلزی نازک‌تر ساخته شده.  که علائم آسیب را خیلی سریع نشان می‌دهد.

سینک های چدنی

سینک‌های چدن جامد که با مینای چینی پوشانده دوام طولانی‌مدت را با کیفیت خاموش‌کنندگی صدا ارائه می‌دهند.  و می‌توانند حرارت را تا 1000 درجه فارنهایت تحمل کنند.

در حالی که این ماده فوق‌العاده بادوام است.  مینای دندان به مرور زمان با انداختن اجسام تیز خراشیده.  یا خرد شود.  و در نتیجه سطح چدنی در معرض دید قرار گیرد.

اگر یک ماهیتابه چدنی دارید، می دانید که مواد چقدر سنگین است. حالا تصور کنید که وزن یک سینک آشپزخانه چدنی چقدر می تواند قابل توجه باشد. به همین دلیل، ممکن است لازم باشد.  کابینت ها و میزهای خود را تقویت کنید.  تا مطمئن شوید که می توانند وزن چنین مواد متراکمی را تحمل کنند.

علاوه بر این، سینک های چدنی فوق العاده همه کاره هستند. آنها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توانند در پیکربندی‌های نصب شوند.

سینک‌های چدنی باکیفیت معمولاً گران‌قیمت هستند و معمولاً قیمت‌های کمی بالاتر از گزینه‌های گرانیتی یا نسوز با همان سبک دارند.

خرید سینک

دیدگاهتان را بنویسید