مقالات

سرویس بهداشتی هوشمند

به دنبال چیز جدیدی برای سرویس بهداشتی خود هستید؟ امروز یک سرویس بهداشتی هوشمند را در نظر بگیرید تا یک قطعه لوکس را به فضای خود اضافه کنید که مطمئناً سرویس شما مدرن تر و پیشرفته تر می شود،توالت هوشمند یک دستگاه لوله کشی است که از فناوری برای اضافه کردن قابلیت های اضافی مانند ویژگی های خود تمیز شوندگی، روشنایی، گرم کردن و ماساژ دادن به توالت استفاده می کند. توالت های هوشمند را می توان با فرمان صوتی، کنترل از راه دور یا برنامه های تلفن همراه کنترل کرد.

تاریخچه مختصر در مورد سرویس بهداشتی هوشمند

پس از معرفی آن در سال 1596، تا دهه 1980 بود که نمونه های الکترونیکی در ژاپن، اروپا و آمریکای شمالی معرفی شدند. از آنجا، فروشندگان متعددی مانند آمریکا، اکسنت،دارویت و کوهلر شروع به تولید یک نمونه الکترونیکی یک تکه کردند. تا سال 2010، توالت‌های هوشمند با نورپردازی دیجیتال، سرگرمی، لوازم خانگی و سیستم‌های مانیتورینگ خانه رایج‌تر می‌شوند.

مزایا/ معایب سرویس بهداشتی هوشمند

مانند هر لوازم دیگر، توالت های هوشمند دارای مجموعه ای از نکات مثبت و منفی هستند که باید در نظر گرفته شوند:

مزایا

1.وقتی طرفداران صحبت از توالت های هوشمند می کنند، مزایا و معایب زیادی وجود دارد. توالت های هوشمند مزایای استفاده زیادی دارند و بسیار راحت تر هستند، اما می توانند بسیار گران باشند.

2.بهداشتی- توالت‌های هوشمند بدون لمس کار می‌کنند و بهداشتی‌تر از توالت‌های سنتی هستند. علاوه بر این، آنها همچنین دارای قابلیت خود تمیز شوندگی هستند که باعث می شود استفاده از آنها کاملا تمیز باشد.

3.مصرف کم آب – قابلیت‌های هوشمند توالت به عملیات شستشو نیز می‌رسد، به این معنی که توالت شما آب را هدر نمی‌دهد و آن را به گزینه‌ای بسیار پایدارتر تبدیل می‌کند.

4.راحت‌تر – ویژگی‌های اضافی به راحتی به دستشویی رفتن می‌افزاید. افزودن ویژگی‌های آب پاش، گرمایش و فعال‌سازی صدا تضمین می‌کند که تجربه همیشه راحت است.

5.برای افراد مسن یا ناتوان خوب است – بسیاری از ویژگی های توالت های هوشمند به راحتی برای همه افراد در دسترس است و آنها را به گزینه های ایده آل برای سالمندان یا افرادی که دارای اختلالات حرکتی هستند تبدیل می کند.

6.صرفه جویی در فضا – توالت های هوشمند معمولاً کوچکتر از توالت های دیگر هستند که باعث صرفه جویی در فضا می شود و آنها را برای همه اندازه های حمام ایده آل می کند.

معایب

1.قبض های برق بالا – ویژگی های اضافی نیاز به مصرف انرژی زیادی دارد، اضافه شدن توالت هوشمند به صورت حساب برق شما می افزاید.

2.تعمیرات پرهزینه-توالت های هوشمند دارای اجزای خاص زیادی هستند که تعمیر آنها پرهزینه و زمان بر است. اگر توالت فرنگی شما خراب شود، در مقایسه با توالت های سنتی می توانید انتظار تاخیر زیادی برای تعمیر داشته باشید.

3.توالت‌های هوشمند مجموع ارزان نیستند، بنابراین انتظار داشته باشید که برای یک توالت تقریباً مبلغ بالایی بپردازید در صورتی که توالت های معمولی به این شکل نیستند.

4.توالت‌های هوشمند دارای ویژگی‌ها و عملکردهای زیادی هستند که یادگیری آنها زمان بر است و به اندازه یک توالت استاندارد ساده نیست.

 

ویژگی های رایج سرویس بهداشتی هوشمند

اینها ویژگی هایی هستند که می توانید با هر سرویس بهداشتی هوشمند انتظار داشته باشید:

1.کنترل از راه دور: می‌توانید تمام جنبه‌های توالت خود را از طریق فرمان صوتی، برنامه تلفن همراه یا کنترل‌های صفحه لمسی کنترل کنید، و آزادی بیشتری را هنگام رفتن به دستشویی به شما می‌دهد.

2.محافظ سرریز – سنسورها سطح آب توالت شما را تشخیص می دهند و میزان آب را کنترل می کنند. این کار از هر گونه اتفاق ناگوار مانند سرریز یا سرریز جلوگیری می کند.

3.توالت های خود تمیز شونده-هوشمند دارای ویژگی های تمیزکننده خودکار هستند که بهداشت توالت شما را همیشه تضمین می کند.

4.تنظیم اسپری عطر – بسیاری از توالت های هوشمند دارای اسپری های بو یا عطر هستند که به کنترل بوی توالت کمک می کند.

5.منبع نور-توالت‌های هوشمند دارای ویژگی‌های روشنایی زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند راه خود را در تاریکی پیدا کنید.

6.گرم کننده صندلی – برای اطمینان از اینکه همیشه راحت هستید، همه توالت های هوشمند مجهز به عناصر گرمایشی هستند تا دمای مطلوب را در حین استفاده از حمام تضمین کنند.

7.فلاشینگ بدون لمس – برای اطمینان از بهداشت توالت شما، همه توالت های هوشمند مجهز به فلاشینگ بدون لمس هستند که از طریق سنسورهای فشار یا تشخیص حرکت فعال می شوند.

توالت های هوشمند چگونه کار می کنند؟

توالت‌های هوشمند معمولاً با استفاده از حسگرهایی کار می‌کنند که سیستم‌های شستشو و شستشوی خودکار را کنترل می‌کنند. توالت فاصله، سطح آب و وزن کاسه توالت را اندازه گیری می کند. همچنین می‌توانید از فرمان صوتی، کنترل موبایل یا تشخیص حرکت برای فعال کردن ویژگی‌های توالت استفاده کنید.

آیا به دستمال توالت با سرویس بهداشتی هوشمند نیاز دارید؟

اگر توالت هوشمند طبق برنامه کار می کند، اصلاً نیازی به دستمال توالت ندارید زیرا توالت بعد از استفاده شما را تمیز می کند.

آیا نصب توالت هوشمند مشکل است؟

خیر، نصب سخت نیست زیرا روش نصب مشابه یک توالت استاندارد است. همه اجزای یک توالت هوشمند معمولاً در داخل خود توالت قرار می گیرند، بنابراین لوله کشی و چیدمان با چند ملاحظات اضافی، مانند اتصالات برق، یکسان باقی می مانند. با این حال، در حالی که نصب یکسان است، تعمیر و نگهداری بسیار پیچیده تر است. شما باید متخصصی را پیدا کنید که درک کند و بتواند سیستم های الکتریکی و عملکرد سیستم توالت شما را تعمیر کند. به همین دلیل، فقط از یک متخصص بخواهید توالت هوشمند خود را نصب کند تا مطمئن شود هیچ مشکلی پیش نمی آید.

آیا توالت های هوشمند ارزش خریدن را دارند؟

این سوال به شما و خانواده شما بستگی دارد. توالت های هوشمند دارای ویژگی های بسیار مفیدی هستند و فقط با گذشت زمان ارزش آنها افزایش می یابد. با این حال، آنها نیاز به تعمیر و نگهداری پرهزینه دارند و سرمایه گذاری اولیه زیادی دارند. اگر هر یک از ویژگی ها به نظر شما ارزشش را دارد، پس ارزش پول را دارند.

سرویس بهداشتی هوشمند به سرعت محبوبیت پیدا می کنند و اگر  یکی از ویژگی هایی که در مقاله قید شده تحت تاثیر قرار گرفتید، یکی را برای خانه خودتان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید