مقالات

سرامیک یا پارکت

آیا می خواهید آشپزخانه یا حمام خود را بازسازی کنید. اما مطمئن نیستید که بهترین گزینه ها کدامند؟ سرامیک یا پارکت یا کاشی های دیواری سرامیکی یک راه عالی برای بازسازی یک فضای خسته به نظر می رسد. انتخاب کاشی و سرامیک نسبت به سایر مواد دارای مزایا و مزایای مختلفی است، بنابراین مهم نیست که در چه نوع خانه ای زندگی می کنید، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب است.

دراین متن به بررسی مزایا و معایب کاشی سرامیک و مزایا و معایب پارکت می پردازیم تا اخر متن را مطالعه کنید تا بهترین گزینه را برای منزلتان انتخاب کنید.

کم هزینه

اولین مزیت خارق العاده کاشی های دیواری سرامیکی این است که مقرون به صرفه هستند. بر خلاف سایر مصالح کاشی مانند شیشه، تخته سنگ یا سنگ مرمر، کاشی های دیواری سرامیکی به سرعت و به راحتی ساخته می شوند.  و هزینه کم را برای مشتری تضمین می کنند. مهم نیست که به چه سبکی نیاز دارید، همیشه می‌توانید کاشی‌های دیواری سرامیکی را با قیمت مناسب و بدون افت کیفیت خریداری کنید.

آسان تمیز می شود

کاشی‌های دیواری سرامیکی به دلیل استحکام و پوشش خود می‌توانند در برابر نشت‌های اجتناب‌ناپذیر و رژیم‌های تمیز کردن سخت مقاومت کنند. تعدادی از محصولات به ویژه برای کاشی های سرامیکی در دسترس هستند، اما برخلاف بسیاری از انواع کاشی های دیگر، معمولاً به پاک کننده های خاص یا حساسی نیاز ندارند و آنها را برای نگهداری ارزان و شاد عالی می کند.

تمیز کردن سرامیک یا پالت

انتخاب عالی

نگران انتخاب هستید؟ نیازی به سرامیک نیست! در کنار رنگ‌های بی‌پایان، می‌توانید از بین کاشی‌های مستطیلی منحصر به فرد، موزاییک‌های کوچک، کاشی‌های تزئینی عجیب و غریب یا نمونه‌های مربع استاندارد، اتاقی خانگی و راحت بسازید.

با توجه به چیزهای زیادی که باید در مورد آن فکر کنید، می خواهید مطمئن باشید که انتخاب درستی انجام می دهید، بنابراین اگر نمی توانید بین سطح براق یا مات تصمیم بگیرید، چرا نمونه کاشی ها را انتخاب نکنید تا به شما در تصمیم گیری کمک کنند.

همه کاره

تطبیق پذیری کاشی های دیواری سرامیکی را نمی توان نادیده گرفت و به لطف انتخاب فوق العاده موجود، می توانید دقیقاً همان چیزی را که می خواهید ایجاد کنید. چه بخواهید بزرگ و فوق‌العاده باشید یا فقط جزئیات ساده‌ای را به دیوار آشپزخانه یا حمام اضافه کنید، کاشی و سرامیک می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری عالی داشته باشید.

سعی کنید رنگ‌ها و شکل‌ها را با هم ترکیب کنید یا حتی طرح‌های کاشی کاری منحصربه‌فرد را امتحان کنید. مهم نیست که چه چیزی توجه شما را جلب می کند، انتخاب موجود با سرامیک به شما این امکان را می دهد که به همان اندازه که می خواهید خلاق باشید یا ظریف باشید.

ماندگاری طولانی

آخرین اما نه کم اهمیت، کاشی های سرامیکی گزینه ای طولانی مدت برای آشپزخانه یا حمام هستند. چه در حال انتخاب کاشی برای خانه خود باشید و چه در حال تغییر دکوراسیون یک ملک اجاره ای هستید، کاشی های دیواری سرامیکی باید برای راه حل های بلندمدت و بودجه انتخاب شما باشد. کاشی‌های دیواری اگر به‌درستی مراقبت و تمیز شوند، سال‌ها دوام خواهند داشت و حمام یا آشپزخانه‌ای را به شما ارائه می‌دهند که در تمام طول سال تازه و تمیز به نظر می‌رسد.

سرامیک یا پارکت

کفپوش پارکت

نوعی کفپوش چوبی از مجموعه تکه های چوبی است.  که به گونه ای فشرده شده اند. که قطعات یا تخته های آماده برای نصب روی کف بتنی را تشکیل دهند.

مواد پارکت را می توان از چوب جامد که از 100٪ چوب اصلی مانند چوب ساج تشکیل شده است.  و همچنین می تواند پارکت فرآوری شده باشد. یا اغلب به عنوان چوب مهندسی یا ورقه ورقه شناخته می شود ساخته شود. با توجه به قیمت یک پارکت جامد، پارکت چوبی می‌تواند گران‌تر باشد. و نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، پارکت فرآوری‌شده راه‌حل‌هایی را از نظر قیمت پایین‌تر و نصب کارآمدتر ارائه می‌دهد.

نصب کفپوش پارکت نیز به نوع پارکت انتخابی شما بستگی دارد. نصب پارکت چوبی به طور کلی پیچیده تر است. و نیاز به متخصصان خاصی دارد.  در حالی که پارکت فرآوری شده. را می توان با قرار دادن، نصب سیستم کلیک یا چسباندن آن نصب کرد.

از آنجایی که از قطعات یا تکه‌های چوبی استفاده می‌کند.  که برای شکل دادن به تخته‌های نواری چیده شده‌اند، پس یک عنصر تزئینی وجود دارد که می‌توانید در کف پارکت پیدا کنید.

 

مزایای کفپوش پارکت چیست؟

1. تنوع کف پارکت

مواد اصلی کفپوش پارکت از قطعات چوبی تشکیل شده.  که در کنار هم نصب می شوند.  کف پارکت دارای زیبایی هندسی و تزئینی است.  که با تخته های چوبی معمولی قابل نمایش نیست.

علاوه بر ساختارهای زیبا، کف پارکت را می توان با سبک های مختلف رنگ آمیزی یا تکمیل کرد. بنابراین جای تعجب نیست که کف‌های پارکت می‌توانند حس گرمی را ایجاد کنند که همچنان زیبا به نظر می‌رسد.

تنوع سرامیک یا پارکت

2. تمیز کردن آسان

کفپوش پارکت یکی از راه حل ها برای کسانی از شماست که می خواهند خانه ای داشته باشند که حداقل تعمیر و نگهداری داشته باشد و همیشه تمیز به نظر برسد. این نوع کفپوش پارکت نیاز به تعمیر و نگهداری پر دردسر زیادی ندارد. شما فقط باید طبق معمول جارو کنید. و تمیز کنید.  مخصوصاً برای کف پارکت های فرآوری شده.

برای کسانی از شما که پارکت جامد را انتخاب می کنید، درمان نیز مشکل ساز نیست. به سادگی با یک پارچه نیمه مرطوب جارو و تمیز می شود. گاهی اوقات به شما توصیه می شود مایعی براق بدهید تا کف پارکت جامد درخشان و زیبا به نظر برسد.

3. محکم و بادوام

کفپوش پارکت دوام بالایی دارد و می توان آن را برای نیازهای روزمره خانه پوشید. استفاده معمولی از کف پارکت نیز به ندرت نشانه هایی از کهنگی یا آسیب را نشان می دهد. ویژگی های کف پارکت، به خصوص کف پارکت جامد، در واقع کاملاً قوی و بادوام است، حتی تا 50 سال نیز می رسد!

4. مواد غیر حساسیت زا

کف پارکت می تواند بهترین گزینه برای کسانی از شما باشد که مشکلات آلرژیک دارند. بر خلاف انواع دیگر کف‌پوش‌ها، برای مثال، کف‌های چوبی که توانایی بیشتری برای جذب مواد حساسیت‌زا دارند، به عنوان مثال مانند گرده، گرد و غبار، آفات حیوانات خانگی، کف پارکت دارای پوشش برق‌آمیزی است که در هر زمان به راحتی تمیز می‌شود.

5. کاملا مقرون به صرفه

به لطف فناوری پردازش چوب پارکت، می توانید انواع مختلفی از کفپوش های پارکت را پیدا کنید. از مواد چوبی مورد استفاده، بافت و تکمیل مطلوب، الگوهای غالب، رنگ‌های متنوع گرفته.  تا قیمت‌هایی که متناسب با بودجه شما هستند.

مانند کفپوش های پارکت جامد، اگرچه جنس و نصب آن می تواند: دو برابر پارکت فرآوری شده باشد.  ارزش سرمایه گذاری در کوتاه مدت و بلندمدت بسیار سودآورتر است. بنابراین، اگر بودجه بیشتری دارید، نصب کف پارکت جامد برای افزودن ارزش به ملکی که دارید، هرگز ضرری ندارد.

کف پارکت علاوه بر نقاط قوت، معایبی نیز دارد.

6. آماده سازی برای نصب

کفپوش پارکت به سطحی محکم و کاملا صاف نیاز دارد. بنابراین اغلب صاحبان خانه باید ابتدا کفی مانند سیمان کاری یا نصب سرامیک های ارزان قیمت را آماده کنند.  تا به یک سطح کاملا صاف برسند.

نصب کفپوش پارکت در کف ناهموار را می توان با نصب موکت یا فوم فریب داد، اما بیم آن می رود که نتیجه نهایی نصب کف پارکت ناقص باشد. برای نصب کف پارکت هزینه آماده سازی وجود دارد.  که باید پیش بینی کنید.

7. علت صدا

استفاده از کفپوش های چوبی پارکت اغلب هنگام آج با صدا همراه است، برخلاف کفپوش های سرامیکی که معمولاً صدا ندارند. بسیاری از صاحبان خانه ها تمایلی به استفاده از کفپوش های پارکت در خانه های خود ندارند، زیرا آنها راحت نیستند. استفاده از یک پارکت جامد را در نظر بگیرید.  که به سطح زمین چسبیده.  و به طور کلی هیچ صدایی ایجاد نمی کند.

8. کف پارکت لغزنده

برخی از کفپوش‌های پارکت، به‌ویژه لمینت یا جامد، دارای خواصی هستند.  که کاملاً لغزنده هستند.  بنابراین هنگام پاشیدن به راحتی لیز می‌خورند.  مخصوصاً هنگامی که خیس یا آب روی آن پاشیده شود. اگرچه در واقع چندین تنوع در بافت کف پارکت وجود دارد.  که می توانید از بین آنها در بازار انتخاب کنید.  کف پارکت برای کسانی از شما که والدین یا سالمندان در خانه دارند. یا به عنوان آشپزخانه توصیه نمی شود. زیرا مستعد مرطوب شدن هستند.

9. خسارت بالقوه وجود دارد

آسیب های احتمالی متعددی می تواند به کف پارکت شما وارد شود، از جمله خط و خش. کف پارکت جامد یا فرآوری شده. ممکن است. در اثر اجسام نوک تیز یا تیز، جابجایی اثاثیه یا استفاده بی دقت خراشیده شود.  اگر خراشیده شده.  تعویض کف پارکت در مناطق خاص نسبتاً دشوار است. زیرا باید کاملاً تخریب شود. بنابراین از پوشیدن کفش های پاشنه بلند یا پوشاندن آن با فرش خودداری کنید.  تا احتمال ایجاد خراش ناشی از اشیاء اطراف را به حداقل برسانید.

همچنین مشکل رطوبت نیز وجود دارد. اگرچه کفپوش پارکت از کف‌های چوبی معمولی قوی‌تر است.  اما اگر اغلب در آب غوطه‌ور شود.  یا در دماهای مرطوب نصب شود. همچنان پتانسیل پوسیدگی را دارد.  شما می توانید با حفظ سطح رطوبت همیشه از این آسیب احتمالی جلوگیری کنید.

سرامیک یا پارکت

فراموش نکنید، اگر کف پارکت همزمان با ورود نور خورشید قرار گیرد، احتمال محو شدن رنگ وجود دارد. محو شدن یا تغییر رنگ ظاهر کف پارکت غیرممکن نیست. برای جلوگیری از آسیب رنگ یا محو شدن کف پارکت، سعی کنید.  مبلمان را به صورت استراتژیک بچینید.  یا از پرده برای کاهش تاثیر اشعه ماوراء بنفش بر روی کف پارکت خانه استفاده کنید.

پس از دانستن مزایا و معایب کفپوش های پارکت و همچنین مزایا و معایب سرامیک را نیز می دانید. انتخاب شما سرامیک یا پارکت است نظرتان را برای مجموعه ما بنویسید؟

برای خرید سرامیک کلیک کنید. سرامیک فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید