صنعت ساختمان

سرامیک نانو و آنچه باید بدانید!

سرامیک نانو

کاشی نانو

طیف وسیعی از سرامیک نانو در پیشرفته است. زیرا آنها با استفاده از فناوری نانو تولید می شوند. کاشی‌های کف‌پوش نانو دارای سطح منحصربفردی هستند.  که با سرامیک نانو ذرات سبک با فشار بالا، همراه با صیقل دادن مداوم پردازش می‌شوند.  این کاشی ها در ابعاد 600×600 میلی متر موجود می باشند.  و می توان از آنها در کف اتاق خواب، اتاق نشیمن، دفتر کار، اتاق غذاخوری، رستوران و نمایشگاه استفاده کرد. نانو Ivory، Nano Orbit، Nano Homer Beige و Nano 003 برخی از سرامیک نانو شیشه ای محبوب هستند.  که در  موجود هستند. می توانید این کاشی ها را در محل خود با استفاده از ابزارهای که در وب سایت رسمی آن موجود است، تجسم کنید. با بهترین قیمت به نزدیکترین فروشگاه فتوحی مراجعه کنید.

سرامیک نانو

با سرامیک نانو فضاهای خود را چشمگیر کنید.

لایه بیرونی سرامیک نانو درخشان به نظر می‌رسد.  و می‌تواند زیبایی ظریفی را به خانه‌ها و دیگر فضاها اضافه کند. بعلاوه، شبیه سنگ طبیعی است.  و مطمئناً باعث حسادت دوستان و خانواده شما می شود.  زیرا ظاهر جذابیت طبیعی به هر فضایی می بخشد. آنها در بدنه شیشه ای موجود هستند.  که آنها را سازگار و مناسب برای طیف وسیعی از فضاها می کند. بهترین بخش این است که این کاشی‌های شیشه‌ای نانو با روکش براقی عرضه می‌شوند.  که ظاهری چشم نواز به سطح آن‌ها می‌دهد. این نه تنها به دکور اتاق ضربه ای درخشان می بخشد.  بلکه تمیز کردن سطح کاشی را آسان تر می کند.

جدا از ظاهر جذاب، این سرامیک نانو شیشه ای دارای خواص مختلفی از جمله دوام و مقاومت در برابر آب هستند. طرح‌های کاشی نیز در برابر لکه‌ها و خراش‌ها محافظت می‌شوند.  و باعث می‌شود تعمیر و نگهداری پایینی داشته باشند.  و به راحتی تمیز شوند. آنها در فضاهای مختلف از جمله آشپزخانه، حمام، اتاق غذاخوری، دفتر، رستوران، اتاق نشیمن، نمایشگاه خودرو و همچنین بیمارستان عالی به نظر می رسند.

نانو مواد چیست؟

دانشمندان به اتفاق آرا به تعریف دقیقی از نانو مواد دست پیدا نکرده‌اند، اما توافق دارند که تا حدی آنها را با اندازه کوچکشان که در نانومتر اندازه‌گیری می‌شود. مشخص می‌کنند. یک نانومتر یک میلیونیم میلی متر است – تقریباً 100000 بار کوچکتر از قطر موی انسان.

ذرات با اندازه نانو در طبیعت وجود دارند و می‌توانند از محصولات مختلفی مانند کربن یا مواد معدنی مانند نقره ایجاد شوند.  اما نانومواد طبق تعریف باید حداقل یک بعد کمتر از 100 نانومتر داشته باشند.  بیشتر مواد در مقیاس نانو برای دیدن با چشم غیر مسلح و حتی با میکروسکوپ های آزمایشگاهی معمولی بسیار کوچک هستند.

موادی که در چنین مقیاس کوچکی مهندسی شده اند، اغلب به عنوان نانومواد مهندسی شده (ENMs) شناخته می شوند.  که می توانند خواص نوری، مغناطیسی، الکتریکی و غیره منحصر به فردی داشته باشند.

این ویژگی‌های نوظهور پتانسیل تأثیرات بزرگی در الکترونیک، پزشکی و سایر زمینه‌ها دارند. مثلا:

1.از فناوری نانو می توان برای طراحی داروهایی استفاده کرد که می توانند اندام ها یا سلول های خاص بدن مانند سلول های سرطانی را هدف قرار دهند و اثربخشی درمان را افزایش دهند.
2.همچنین می‌توان نانومواد را به سیمان، پارچه و سایر مواد اضافه کرد تا محکم‌تر و در عین حال سبک‌تر شوند.
3.اندازه آنها آنها را در الکترونیک بسیار مفید می کند و همچنین می توان از آنها در اصلاح محیط زیست یا پاکسازی برای اتصال و خنثی کردن سموم استفاده کرد.

با این حال، در حالی که نانو مواد مهندسی شده فواید زیادی دارند.  ما اطلاعات کمی در مورد اثرات بالقوه آن بر سلامت انسان و محیط زیست داریم. حتی مواد شناخته شده، مانند نقره، ممکن است زمانی که در اندازه نانو مهندسی شوند، خطری ایجاد کنند.

ذرات در اندازه نانو می توانند از طریق استنشاق و بلع و از طریق پوست وارد بدن انسان شوند.  نشان داده شده است.  که نانومواد فیبری ساخته شده.  از کربن به روش هایی مشابه آزبست باعث ایجاد التهاب در ریه ها می شوند.

نانو مواد در کجا یافت می شوند؟

برخی از نانو مواد می توانند به طور طبیعی ایجاد شوند.  مانند پروتئین های خونی ضروری برای زندگی و چربی های موجود در خون و چربی بدن. با این حال، دانشمندان به‌ویژه به نانومواد مهندسی شده (ENM) علاقه‌مند هستند.  که برای استفاده در بسیاری از مواد تجاری، دستگاه‌ها و ساختارها طراحی شده‌اند. در حال حاضر، هزاران محصول رایج – از جمله کرم‌های ضد آفتاب، لوازم آرایشی، لوازم ورزشی، لباس‌های مقاوم در برابر لک، لاستیک‌ها و لوازم الکترونیکی- با استفاده از ENM تولید می‌شوند. آنها همچنین در تشخیص پزشکی، تصویربرداری و تحویل دارو و در اصلاح محیطی هستند.

برخی از نکات اصلی که مردم می خواهند در مورد غیر مواد بدانند چیست؟

سرامیک نانو

سه نکته اصلی وجود دارد:

هیچ نوع واحدی از مواد نانو وجود ندارد.

مواد نانو در مقیاس تئوری می توانند از مواد معدنی و تقریباً هر ماده شیمیایی مهندسی شوند.  و می توانند از نظر ترکیب، اندازه ذرات اولیه، شکل، پوشش های سطحی و استحکام پیوندهای ذرات متفاوت باشند. چند نمونه از نمونه‌های متعدد عبارتند از نانوکریستال‌ها که از یک نقطه کوانتومی احاطه شده توسط مواد نیمه‌رسانا، نقره در مقیاس نانو، دندریمرها که مولکول‌هایی به طور مکرر منشعب هستند و فولرن‌ها که مولکول‌های کربن به شکل یک کره توخالی هستند، تشکیل شده‌اند. یا لوله

اندازه کوچک مواد را امیدوار کننده و چالش برانگیز می کند.

برای محققان، نانومواد اغلب به عنوان یک “شمشیر دو لبه” در نظر گرفته می شوند. خواصی که نانومواد را به طور بالقوه در توسعه محصول و تحویل دارو مفید می‌سازد.  مانند اندازه، شکل، واکنش پذیری بالا و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد، همان ویژگی‌هایی هستند.  که باعث نگرانی در مورد ماهیت تعامل آنها با سیستم‌های بیولوژیکی و اثرات بالقوه در محیط می‌شوند. به عنوان مثال، فناوری نانو می‌تواند حسگرها را قادر سازد تا مقادیر بسیار کمی از بخارات شیمیایی را شناسایی کنند، اما اغلب هیچ وسیله‌ای برای تشخیص سطوح نانوذرات در هوا وجود ندارد.  – این یک نگرانی خاص در محل‌های کاری است که در آن از نانومواد استفاده می‌شود.

تحقیقات بر روی اثرات بالقوه مواد در مقیاس نانو تولید شده بر سلامتی در حال توسعه است.

اما هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست. NIEHS متعهد به توسعه برنامه های کاربردی جدید در علوم بهداشت محیطی است، در حالی که خطرات بالقوه این مواد برای سلامت انسان را نیز بررسی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید