صنعت ساختمان

سرامیک ضد اسید

سرامیک ضد اسید

سرامیک ضد اسید چیست؟

سرامیک ضد اسید کاشی های پرسلان هستند. که با استفاده از مواد اولیه بدون اکسید آهن و با پخت در دمای بالا تولید می شوند. این فرآیند مواد خام را ذوب می کند و بدنه ای متراکم با جذب آب زیر 0.5 درصد تشکیل می دهد. در نتیجه، تشکیل یک بدنه چینی متراکم استحکام خمشی و سفتی بالا، احتمال واکنش کم با مواد شیمیایی و در نهایت عمر طولانی در محیط هایی که با مواد اسیدی یا قلیایی (یا به طور کلی مواد خورنده) در تماس هستند، به همراه دارد. .

سرامیک ضد اسید در ایران معمولا بر اساس دستورالعمل های استاندارد ملی 3051 ایران یا استانداردهای مربوطه ASTM/DIN تولید می شوند که موید عملکرد مناسب در محیط های اسیدی/ قلیایی/شیمیایی می باشد.

سرامیک ضد اسید

موارد استفاده از سرامیک ضد اسید

سرامیک ضد اسید را می توان در محیط های مختلفی که با مواد شیمیایی سروکار دارند استفاده کرد. نمونه هایی از کاربرد این سرامیک ها به شرح زیر است:

  1. طبقات اماکن صنعتی که با مواد شیمیایی خورنده در تماس هستند.
  2. کف و دیوار مخازن حاوی مواد شیمیایی.
  3.  طبقات کارخانه های مواد غذایی.
  4.  کف و دیوار اتاق های باتری قلیایی و اتاق های کنترل.
  5.  واحدهای استخراج مواد معدنی.
  6.  محیط های شستشو و رنگ آمیزی دیوار و کف.

اندازه سرامیک ضد اسید

سرامیک ضد اسید را می توان در اندازه های مختلف تولید کرد، اما اندازه های رایج در بازار جهانی برای این سرامیک ها 30*30، 40*40 و 60*60 سانتی متر می باشد. ضخامت این سرامیک ها می تواند در محدوده 8 تا 25 میلی متر باشد. سرامیک های کاین دارای مقاومت سایشی و زیبایی شناسی خوبی هستند.

کاشی های پرسلان مقاوم هستند

پخت طولانی مدت مخلوط انحصاری کائولن و خاک رس در دمای بیش از 1200 درجه سانتیگراد به کاشی های پرسلان  پخت و فشردگی فوق العاده ای می بخشد. این به این معنی است که سطوح آنها لکه نمی‌شوند، کثیفی یا باکتری را در خود نگه نمی‌دارند و تقریباً در برابر تمام تنش‌های فیزیکی و مکانیکی در استفاده معمولی از کف مقاومت می‌کنند. به همین دلیل، کاشی های پرسلان نیازی به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند و در هر نوع کاربرد، چه در داخل و چه در خارج، برای مدت طولانی دوام می آورند. پخت طولانی مدت مخلوط انحصاری کائولن و خاک رس در دمای بیش از 1200 درجه سانتی گراد به کاشی های پرسلان پخت فوق العاده ای می دهد. و فشردگی این به این معنی است که سطوح آنها لکه نمی‌شوند، کثیفی یا باکتری را در خود نگه نمی‌دارند و تقریباً در برابر تمام تنش‌های فیزیکی و مکانیکی در استفاده معمولی از کف مقاومت می‌کنند. به همین دلیل، کاشی های پرسلان نیاز به نگهداری خاصی ندارند و در هر نوع کاربرد، چه در داخل و چه در خارج از خانه، عمر طولانی دارند.

آسان برای تمیز کردن و نگهداری آسان برای تمیز کردن و نگهداری

کاشی های پرسلان به راحتی نگهداری می شوند و به مواد آغشته کننده خاص، موم یا پولیش نیاز ندارند. آنها کثیفی را در خود نگه نمی دارند و تقریباً در همه موارد به راحتی با یک پارچه مرطوب ساده و آب داغ تمیز می شوند.

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

استحکام لعاب ها و رنگ های به کار رفته در کاشی های پرسلان باعث تثبیت دائمی رنگدانه های رنگی می شود. این بدان معناست که کاشی‌های پرسلان حتی در صورت قرار گرفتن دائمی در معرض نور مستقیم خورشید یا عوامل جوی آلوده، محو نمی‌شوند یا تغییر رنگ نمی‌دهند، که ثابت می‌کند که انتخاب بهینه برای کاربردهای بیرونی است.

ضد خش

سختی سطح، کاشی های پرسلان را در برابر خراشیدگی و سایش ناشی از تردد پا بسیار مقاوم می کند. این به آنها اجازه می دهد.  حتی در مناطقی که در معرض ترافیک شدید قرار دارند.  مانند ورودی ها و گذرگاه ها در ادارات، مغازه ها و کافه ها استفاده شوند.  جایی که برخلاف سایر مواد، ظاهر اصلی خود را برای دهه ها حفظ می کنند.

مقاوم در برابر لکه ها، مواد شیمیایی و اسیدها

پخت کامل و سطح جذب بسیار پایین باعث می شود.  که سطح کاشی های پرسلان در برابر هر نوع مایعی نفوذ ناپذیر باشد. روغن، شراب و قهوه در آشپزخانه، به غیر از عطر، لعاب و کرم در حمام را می توان به سادگی با یک پارچه و یک شوینده معمولی تمیز کرد.  حتی تهاجمی ترین مواد شوینده شیمیایی، مانند سفید کننده یا آمونیاک، نمی توانند.  به هیچ وجه به کاشی های پرسلان آسیب بزنند یا لکه دار کنند.  شوینده های معمولی برای نظافت منزل یا محل کار تاثیری روی سطح آن ندارند.  و می توان با خیالی آسوده از آنها استفاده کرد.  کاشی های پرسلان همچنین در برابر رایج ترین اسیدها مانند سرکه، آب لیمو، کولا و اسید هیدروکلریک مقاوم هستند.  که حتی پس از تماس طولانی مدت با سطح، هیچ اثری از خود باقی نمی گذارند.

مقاوم در برابر آب، یخ و شوک های حرارتی

با سطح ناچیز جذب آب – کمتر از 0.5 درصد حجم – کاشی های پرسلان در اثر رطوبت آسیب نمی بینند.  و اگر در هر نوع مایعی حتی برای مدت طولانی غوطه ور شوند جدا نمی شوند.  بنابراین ایمن ترین راه حل را نه تنها برای حمام ارائه می کند.  و آشپزخانه ها، بلکه در مناطقی که اغلب مرطوب هستند.  مانند بالکن ها، ایوان ها، پاسیوها، گذرگاه ها، حوضچه ها، و استخرهای شنا.

سطح بسیار پایین جذب آب باعث می‌شود. کاشی‌های پرسلان  در برابر یخ زدگی مقاوم باشند و در برابر دماهای پایین‌تر بدون خطر ترک، شکاف یا جداشدگی مقاوم باشند.  این باعث می شود که آنها حتی برای برنامه های کاربردی در کوهستان های مرتفع مانند استراحتگاه های اسکی یا عرض های جغرافیایی بسیار ایده آل باشند.

کاشی‌های کف و دیوار پرسلان در صورت نصب مناسب با چسب‌ها و درزگیرهای مناسب، خم نمی‌شوند.  و در اثر نوسانات شدید دما نمی‌شکنند.  و در نتیجه می‌توانند در کاربردهایی که در معرض شرایط آب و هوایی شدید قرار دارند.  مانند دیوارهای خارجی ساختمان‌ها یا تهویه هوا، استفاده شوند.

برای خرید از بازار صنعت و ساختمان فتوحی روی گزینه زیر کلیک کنید.

بازار صنعت و ساختمان فتوحی پرسلان

دیدگاهتان را بنویسید