صنعت ساختمان

سرامیک شیشه ای چگونه ساخته می شوند ؟

سرامیک شیشه ای

روش های مختلفی برای تولید سرامیک شیشه ای وجود دارد. هر کدام یک اثر مشخص ایجاد می کنند.  چهار نوع اصلی سرامیک شیشه ای وجود دارد.   کوچک، ذوب شده، متخلخل و ریخته گری.  علاوه بر این، دو روش ضروری برای سطوح شیشه ای برای این موزاییک ها وجود دارد.

سرامیک شیشه ای

سرامیک کوچک

این نوع سرامیک ها در رنگ ها، بافت ها و اشکال مختلف عرضه می شوند. آنها به شکل قابل توجهی به عنوان موزاییک های هنری ساخته می شوند. “کوچک” یک کلمه ایتالیایی است.  و به خمیر یا لعاب شیشه ای اطلاق می شود. که از سیلیس ذوب شده.  با سدیم یا کربنات ساخته می شود. فلزات به عنوان عوامل تثبیت کننده، در حالی که به صورت اکسیدهای فلزی (برای رنگ) اضافه می شوند. خمیر در دمای بسیار بالا پخته می‌شود.  سپس به شکل تخته‌ای شبیه پنکیک که تا شش اینچ ضخامت دارد.  باز می‌شود.

سرامیک های ذوب شده

در این روش، شیشه‌های تخت (معمولاً شیشه‌های شناور، مانند شیشه‌هایی که در شیشه‌های جلو اتومبیل استفاده می‌شود) کاشی‌هایی را حفر می‌کنند.  و سپس در کوره پخته می‌شوند. این نوع کاشی های شیشه ای به عنوان کاشی های نیمه شفاف شناخته می شوند. آنها یک لایه رنگ مات دارند.  که از طریق کاشی قابل مشاهده است.

کاشی های ذوب شده.  اغلب به دلایل زیبایی شناختی یا افزایش مقاومت در برابر سایش با اچینگ یا سایر پوشش ها درمان می شوند. کاشی های ذوب شده.  را می توان تقریباً در هر اندازه ای در دسترس قرار داد.  از موزاییک گرفته.  تا فرمت های بزرگ.

سرامیک متخلخل

کاشی‌های شیشه‌ای متخلخل پودر شیشه در قالب‌ها ایجاد می‌شوند.  و سپس حرارت تا ذرات ذوب شوند. قالب می زنیم.  و سپس حرارت می دهیم.  تا ذرات ذوب شوند. این کاشی ها اغلب در آرایه های مربعی 1 “× 1” فروخته می شوند.  اما در اندازه های حداکثر 3 اینچ × 3 اینچ موجود هستند.

این روش را می توان.  به دو صورت انجام داد: اول اینکه می توان رنگ را به پودر اضافه کرد.  و دوم اینکه پس از اتمام فرآیند خنک سازی می توان رنگ را اضافه کرد. سرامیک های متخلخل با روکش شیری و مقاوم در برابر خش خود به دلیل تطبیق پذیری خود شناخته و برخلاف کاشی‌های کوچک، سرامیک متخلخل معمولاً ظاهری ثابت دارند.

سرامیک ریخته گری

ریخته گری کاشی و تکه های شیشه در قالب ایجاد می شود. قالب تا زمانی که تراشه ها با هم ذوب شده.  و به یک توده منسجم تبدیل شوند.  حرارت داده می شود. نتایج یک نگاه لایه ای است.

سرامیک شکسته

شیشه شکسته در هنگام شلیک محدب یا مقعر بود. لغزش معمولاً با ذوب شیشه های ورقه ای در قالب های کمکی در دمای پخت نسبتاً پایین حاصل می شود.  در هنگام خنک شدن، شیشه شکل منحنی یا منحنی خاصی به خود می گیرد.

سرامیک حکاکی

شیشه حک و ممکن است.  فرآیندی از اعمال یک لایه نازک و شفاف بر روی سطح سرامیک باشد. این لایه اغلب از طریق یکی از سه روش به دست می آید:

سایش. دستگاه ها می توانند.  شامل سندبلستر یا برش لیزری باشند.

سرامیک شیشه ای

آیا به فکر نصب یک بک اسپلش جدید در آشپزخانه یا حمام هستید؟ سرامیک جدید می تواند همان چیزی باشد.  که برای رنگ و شخصیت تازه به اتاق نیاز اما کدام ماده را باید برای سرامیک های جدید خود انتخاب کنید.  شیشه یا سرامیک؟ هر دو گزینه با توجه به نیاز شما، سبک ها، رنگ ها و قیمت های مختلفی را ارائه می دهند.

بیشتر سرامیک شیشه‌ای محبوب‌تر از تکه‌های شیشه‌ای نازک با لعاب نیمه‌شفاف که روی پشت هر کاشی شلیک می‌شود. بسته به فرآیند و مواد، سرامیک شیشه ای که شفاف، رنگی و حتی بافت.  برای ظاهری منحصر به فرد که سرامیک شیشه ای معمولا به صورت جداگانه یا در طرح های موزاییک با پشتی مشبک تا در اینجا چیزهایی است.  که باید در مورد جوانب مثبت و منفی کاشی شیشه ای بدانید.

مزایای سرامیک شیشه ای

زیبایی بی بدیل: شفافیت و تنوع رنگ بی پایان شیشه، مسلماً آن را به زیباترین و امروزی ترین ماده بک اسپلش تبدیل می کند که می توانید انتخاب کنید. کاشی ها نور را منعکس می کنند تا به آشپزخانه یا حمام شما ظاهری روشن تر و بزرگتر بدهد.
تمیز کردن.  لکه ها و آن ها را می توان.  به راحتی با آب صابون یا یک پاک کننده همه منظوره از روی سرامیک شیشه پاک کرد. همچنین، کپک و کپک به راحتی روی شیشه رشد نمی کنند.
جذب آب صفر: شیشه با میزان جذب 0 درصد نسبت به آب غیر قابل نفوذ است (در مقایسه با سرامیک که ضریب جذب 0.5 تا 3 درصدی دارد).
سازگار با محیط زیست: بسیاری از سرامیک شیشه ای از مواد بازیافتی که حتی اگر اینطور نباشد، در پایان عمرشان 100% قابل بازیافت هستند. کاشی‌های شیشه‌ای نیز تنها به نیمی از انرژی مورد نیاز برای تولید کاشی‌های سرامیکی نیاز دارند.

معایب سرامیک شیشه ای

گران‌تر: سرامیک شیشه‌ای مد روز هستند، اگرچه امروزه پرهزینه‌ترین ماده‌ای هستند که پشت سر هم موجود است. هزینه تقریبی کاشی های شیشه ای 8 تا 30 دلار به ازای هر فوت مربع است، بدون احتساب نیروی کار.
نصب حرفه ای الزامی است: از آنجا که شیشه شفاف است، چسب از طریق کاشی ها قابل مشاهده است. در صورت نصب کاشی شیشه ای ، دستیابی به یک نتیجه حرفه ای دشوار است.
خراش ممکن است رخ دهد: یکی از مهمترین معایب کاشی های شیشه ای حساسیت به خراش است. دوغاب سنباده‌ای سرامیک شیشه‌ای را خراش می‌دهد، بنابراین دوغاب سمباده‌نشده ضروری است. پاک کننده ها و اسکرابرهای ساینده نیز می توانند شیشه را خراش دهند، بنابراین از اسکرابرهای نایلونی و پاک کننده های غیر ساینده استفاده کنید.

انواع سرامیک شیشه ای

بیشتر کاشی های شیشه ای دارای روکش براق یا مات هستند و در اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلف موجود تا موزاییک ها، الگوهای روشن تا سایه های ظریف، هر نوع سرامیک شیشه ای گزینه های منحصر به فرد و زیبایی را ارائه می دهد.

سرامیک شیشه‌ای ریخته‌گری دارای پوشش بافتی با حباب‌ها، چین‌خوردگی‌ها و طرح‌های متمایز ذاتی فرآیند پخت با حرارت بالا هستند. از آنجایی که دمای بالا حالت مایع ایجاد می‌کند، کاشی‌های شیشه‌ای ریخته‌گری رنگی شبیه به سنگ مرمر دارند.    با ورق شیشه که فرآیند پخت چند مرحله ای را طی می کند. که شامل افزودن لایه های لعاب و رنگ است. این فرآیند منحصر به فرد می تواند کاشی هایی با سطح صاف یا بافت دار و الگوهای رنگی یکنواخت یا غیریکنواخت تولید کند.
سرامیک شیشه ای پوشش و با ورق شیشه ای.   که در دماهای پایین در دماهای پایین تر پخته.  که این سرامیک دارای پوشش‌های رنگی که در پشت شیشه شفاف که به رنگ‌ تا از طریق شیشه شفاف منتقل شوند.

هنگامی که جوانب مثبت و منفی یک بک اسپلش کاشی شیشه ای را بسنجید.  کاشی های شیشه ای برای به روز رسانی آشپزخانه، حمام یا سایر قسمت های خانه شما عالی هستند.

بهترین کاربردها برای سرامیک شیشه ای

کاشی شیشه ای یک ماده چندمنظوره و زیبا برای آبپاش در آشپزخانه و حمام است.  اما کاربردهای بسیار بیشتری وجود دارد. از آنجایی که سرامیک شیشه ای ضد آب و بادوام است. برای وان حمام و دوش ایده آل است.  بحث بر سر مزایا و معایب سرامیک شیشه ای در دوش همچنان ادامه دارد. اما پیشرفت هایی مانند سرامیک شیشه ای مقاوم در برابر لغزش برای کف، مقیاس را بالا می برد.

در حالی که کاشی های شیشه ای بزرگ به عنوان پوشش اولیه کف ایده آل نیستند.  سرامیک شیشه ای موزاییک می توانند کف حمام یا ورودی را تغییر دهند. سرامیک شیشه ای تقریباً برای هر کاربرد عمودی مناسب هستند. از لهجه های منحصر به فرد شومینه تا دیوارهای حمام بی نظیر.

نکته حرفه ای: سرامیک شیشه ای روشن یا شفاف را در یک حمام یا آشپزخانه کوچک نصب کنید.  تا فضا بزرگتر به نظر برسد. برای راهنمایی با یک شرکت نصب حرفه ای تماس بگیرید.

تعمیر و نگهداری و تمیز کردن سرامیک شیشه ای

یکی از جذاب ترین ویژگی های سرامیک شیشه ای این است که تمیز کردن آنها آسان است. شیشه پاک کن یا آب و صابون معمولاً برای جدید نگه داشتن کاشی های شیشه کافی است. تا زمانی که از پاک کننده های ساینده یا اسکرابر استفاده نکنید، می توانید کاشی های شیشه ای را بدون نگرانی از خراش تمیز کنید. بعد از اینکه کاشی های شیشه ای را تمیز کردید، آنها را با آب گرم بشویید و براق کنید تا براق شوند.

در حالی که کاشی سخت و بادوام است، دوغاب آنقدر مقاوم نیست و باید به آرامی تمیز شود. از سفید کننده برای تمیز کردن دوغاب اجتناب کنید، مگر اینکه خطر تغییر رنگ را دارید. در عوض، از یک پاک کننده دوغاب بدون نسخه استفاده کنید که معمولاً سختی کمتری دارد. دوغاب را هر ماه از نظر وجود و سایر موارد بررسی کنید.  و در صورت لزوم دوباره دوغاب بزنید.  تا رطوبت را تحت کنترل نگه دارید.

نظرات نهایی در مورد سرامیک شیشه ای

حتی وقتی از مزایا و معایب بک اسپلش سرامیک شیشه ای می دانند، بسیاری از صاحبان خانه ها شیشه را به کاشی های سرامیکی سنتی ترجیح می دهند. اگر کاشی های شیشه ای در بودجه نیستند، ممکن است ترکیب شیشه و سرامیک را در نظر بگیرید. این کار با نصب کاشی‌های سرامیکی برای بیشتر قسمت‌های پشتی با نواری از کاشی‌های شیشه‌ای به عنوان تاکید انجام می‌شود. این می تواند سازش عالی برای متعادل کردن هزینه بالاتر با مزایای کاشی های شیشه ای باشد.

چه کاشی های شیشه ای یا سرامیکی را انتخاب کنید، نصب حرفه ای بهترین نتایج را ارائه می دهد. ما مهارت و تجربه نصب کاشی از هر متریالی را داریم. هر نصب توسط متخصصان خدمات با تجربه و با حمایت انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم به نیازهای کاشی شما کمک کنیم، با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید