صنعت ساختمان

سرامیک راه پله آپارتمان

سرامیک راه پله آپارتمان

سرامیک راه پله آپارتمان ارتباط بین دو طبقه یک خانه است. این می تواند مستقیم، L شکل، U شکل، منحنی، مارپیچ و غیره باشد. برخی از آنها را راحت تر صعود می کنیم و در برخی دیگر هنگام صعود خسته می شویم، مقرراتی در مورد طراحی و حداقل عرض وجود دارد. راه پله، اما معمولاً پله های عریض تر از حداقل عرض توصیه می شود. من می توانم به شما در مورد استاندارد کمک کنم.  ارتفاع بالا آمدن راه پله به ارتفاع سقف کف بستگی دارد. هر چه سقف بالاتر باشد به آج ها و بالابرها بیشتر نیاز خواهد بود. مساحت سرامیک راه پله آپارتمان ، ارتفاع، عرض و … باید مطابق با قوانین محلی باشد. بنابراین، به شما توصیه می شود قوانین و مقررات محلی را دنبال کنید.

سرامیک راه پله آپارتمان

آیین نامه ساختمانی

چه در حال ساخت پله های جدید یا بازسازی راه پله های قدیمی باشید، مهم است که کدهای پله قابل اجرا را درک کنید. کدها بر اساس نوع پله متفاوت است (کد پله مسکونی در مقابل کد پله تجاری و داخلی در مقابل خارجی). در این مقاله، آیین نامه های ساختمانی برای پله ها تجزیه می شود تا درک کلی از الزامات کد پله ارائه شود. به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از انطباق مناسب، کدهای ساختمان محلی خود را برای مشخصات پله بررسی کنید.

آیین نامه ساختمانی برای سرامیک راه پله آپارتمان

چه در حال ساخت پله های جدید یا بازسازی راه پله های قدیمی باشید، مهم است که کدهای پله قابل اجرا را درک کنید. کدها بر اساس نوع پله متفاوت است (کد پله مسکونی در مقابل کد پله تجاری و داخلی در مقابل خارجی). در این مقاله، آیین نامه های ساختمانی برای پله ها تجزیه می شود تا درک کلی از الزامات کد پله ارائه شود. به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از انطباق مناسب، کدهای ساختمان محلی خود را برای مشخصات پله بررسی کنید.

سرامیک راه پله آپارتمان

تعریف قطعات پله

پله و پله بالابر چیست؟ آج و رایزر در تمامی قوانین ساختمانی ذکر شده.  پله قسمت افقی راه پله است که افراد روی آن راه می روند، پله پله قسمت عمودی راه پله بین هر پله است. پله ها و بالابرهای پله را می توان از مواد مختلفی با آج هایی که اغلب دارای سطح جزئی یا کلی با برخی ویژگی های غیر لغزش برای خروج ایمن هستند ساخته شده است.

سوال مهم دیگر این است: دماغه پله چیست؟ دماغه پله می تواند به دو مورد اشاره داشته باشد. ابتدا به قسمت جلویی پله اشاره می‌کند، این قسمت می‌تواند روی بالابر امتداد یابد، با زاویه 90 درجه با رایزر برخورد کند، یا با یک برگشت جزئی به عقب متمایل شود.

تعریف دوم از دماغه پله، قطعه ای از مواد ضد لغزش و/یا متضاد رنگی است که در جلوی پله تعبیه شده یا روی آن محکم شده است. معمولاً عمق این پله‌ها از 2 اینچ تا 5 اینچ است. آنها می توانند حاوی موادی باشند که به جلوگیری از لغزش، کمک بصری برای دیدن آج بعدی و حتی درخشش در خواص تاریک برای کمک به قطع برق و تخلیه اضطراری کمک می کند. اگر افراد نیاز به خروج از ساختمان داشته باشند، این ویژگی های ایمنی می تواند به آنها اجازه دهد تا از طریق یک خروجی بیرونی به سرعت خارج شوند.

آیین نامه ساختمان پله و الزامات آج و انطباق با استانداردهای ساختمان

الزامات کد پله بین ساختمان های تجاری و مسکونی کمی متفاوت است. هنگام شروع ساخت و ساز در یک ساختمان جدید یا انجام بازسازی در یک سازه موجود، مهم است که با مقررات مختلف و عملکرد بازرس آشنا باشید. این شامل اطمینان از استفاده از ابعاد صحیح، بر اساس نوع ساختمان یا خانه است. این هم برای پله های داخلی یا خارجی صدق می کند. شورای بین المللی کد (ICC) بر بسیاری از کدهای مختلف نظارت دارد، از جمله دو کد که مختص پله ها هستند.

سرامیک راه پله چوبی آپارتمان

کد بین المللی مسکونی (IRC)

این کد الزامات کد پله را خاص برای ساختمان های مسکونی دیکته و کد راه پله IRC بیان که برای رعایت الزامات راه پله، حداقل عرض پله های مسکونی کمتر از 36 اینچ نباشد.  کد راه پله تا 7.75 اینچ است و نمی تواند.  بیش از 3/8 اینچ تغییر کند. همچنین کدهای بخش برای ابعاد استاندارد آج پله وجود دارد. کد عمق آج برای پله های مسکونی نباید کمتر از 10 اینچ با دماغه، کمتر از 11 اینچ بدون دماغه باشد و حداکثر تغییرات عمق آج نیز باید کمتر از 3/8 اینچ باشد.

کد بین المللی ساختمان 2018. گرافیک ICC که جلوی کتاب است.

کد بین المللی ساختمان (IBC)

متناوبا، مقررات آیین نامه پله های تجاری نیز وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد. تغییرات کوچکی در ابعاد آج پله برای ساختمان های مسکونی در مقایسه با ساختمان های تجاری وجود دارد. آیین نامه بین المللی ساختمان، کد ساختمان تجاری را برای پله ها تعیین می کند. کدهای پله IBC کمی متفاوت از کدهای تعیین شده.  توسط IRC که به عنوان مثال، حداکثر ارتفاع پله ها 7 اینچ و حداقل 4 اینچ است. الزامات کد پله نیز کمی متفاوت است و حداقل عمق آن 11 اینچ است. برای هر دوی این کدها، حداکثر اختلاف ارتفاع و عمق قابل تحمل 3/8 اینچ است، مانند اندازه‌گیری کد پله‌های مسکونی. یکی دیگر از بخش های مشخصات پله توسط کدهای پله تجاری IBC این است که تا زمانی که حداقل عمق 11 اینچ باشد، نیازی به نوک پله نیست.

 

استانداردهای ada 2010 برای طراحی در دسترس

مطابقت با قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام ساخت یا تغییر مجموعه ای از پله ها در نظر گرفت، قانون آمریکایی های دارای معلولیت است. ADA از افراد دارای معلولیت در بسیاری از جنبه های زندگی محافظت می کند، از جمله اطمینان از ایمن بودن همه ساختمان ها و مطابقت با استانداردهای قابل قبول. ADA بیان می کند که تمام پله ها و راه پله ها باید دارای ارتفاع و عرض آج یکنواخت باشند. یک بخش همچنین بیان می‌کند که پله‌ها نمی‌توانند بیش از 1/2 اینچ از پله‌ها خارج شوند و باید منحنی یا اریب شوند تا از سقوط از پله جلوگیری شود.سرامیک راه پله آپارتمان

اهمیت راه پله های ایمن

آیین نامه ساختمانی برای پله ها برای ایمنی همه افرادی که ممکن است.  از آن پله ها استفاده کنند.  در نظر گرفته شده است.  مهم است که به یاد داشته باشید که یکنواختی شاید مهمترین چیزی است که باید از این موضوع حذف شود و اینکه بازرس شما مراقب شما خواهد بود تا رعایت کنید. اگر تمام اندازه‌گیری‌های پله و پله برای عمق آج و ارتفاع بالابر یکسان باشد، خطر ایمنی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. الزامات کد راه پله به دلایلی وجود دارد.  و با پله هایی که در ابعاد اجباری مشخص شده.  توسط IRC و IBC قرار می گیرند.  نگرانی برای هر گونه خطر باید از بین برود.

یرای خرید سرامیک کلیک یا با شماره 02634115 تماس بگیرید.    سرامیک فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید