بازار فتوحی

سرامیک خام چیست؟

سرامیک پرسلان صیقلی

سرامیک خام در مقابل  سرامیک صیقلی نشده  تعریف کنید؟

سرامیک های پرسلان صیقلی، همانطور که انتظار می‌رود.  ظاهری درخشان و بافتی صاف دارند. علاوه بر این، سرامیک های صیقلی اغلب در دو نوع لعابدار و بدون لعاب در دسترس هستند. از طرف دیگر، سرامیک خام معمولاً دارای سطوح بدون لعاب هستند. و در انواع لعاب دار و بدون لعاب مانند کاشی های صیقلی وجود ندارند.

پیدا کردن کاشی های کف مناسب برای مطابقت با فضای داخلی، سلیقه و بودجه شما کار دشواری است. ممکن است سرامیک های کف را پیدا کنید.  که با فضای داخلی و ترجیحات شما مطابقت دارند.  اما خارج از محدوده قیمتی شما هستند، یا ممکن است سرامیک هایی را پیدا کنید که در محدوده قیمتی شما قرار دارند.  اما با ترجیحات شما مطابقت ندارند. به طور خلاصه، یافتن کاشی های کف که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کنند.  یک کار چالش برانگیز است. با این حال، یک استثنا وجود دارد: سرامیک های پرسلان جلا.

کاشی های پرسلان صیقلی فوق العاده فوق العاده به نظر می رسند.  و تقریباً تمام انواع مبلمان و دکوراسیون را تکمیل می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین در بین طراحان و صاحبان خانه محبوب هستند.  و یک گزینه سرامیک پولیش نشده کم هزینه هستند. با این حال، همیشه در مورد استفاده از کاشی های پرسلان صیقلی یا صیقل نشده اختلاف نظر وجود دارد.

در این مقاله به تفاوت های این دو نوع می پردازیم و سعی می کنیم آنها را بهتر بشناسیم. پس بیایید بدون بحث بیشتر شروع کنیم.

سرامیک پرسلان صیقلی

7 تفاوت عمده بین سرامیک های پرسلان صیقلی و سرامیک خام پرسلان پولیش نشده

در بخش بعدی، به هفت عامل متمایز کننده کاشی های کف پرسلان صیقلی از کاشی های کف پرسلان صیقلی نشده می پردازیم. ما فرآیند تولید، تکمیل، کاربردها، هزینه، سطوح، آب بندی و نگهداری آن را بررسی خواهیم کرد. بیا شروع کنیم.

1.سرامیک های پرسلان صیقلی در مقابل سرامیک های پرسلان پولیش نشده: فرآیند تولید

کاشی های کف صیقلی از صیقل دادن سطح کاشی با دیسک الماس برای ایجاد بافت درخشان تولید می شوند. با این حال، در مورد کاشی های کف صیقل نشده.  چنین پرداختی صورت نمی گیرد. علاوه بر این، هنگامی که کاشی های پرسلان صیقلی تولید می‌شوند، منافذ میکروسکوپی روی سطح ایجاد می‌شوند که با پرداخت براق استتار می‌شوند. به طور خلاصه، فرآیند تولید برای هر دو کاشی تقریباً یکسان است، به استثنای فاز نهایی.

2.سرامیک های پرسلان صیقلی در مقابل سرامیک های پرسلان صیقلی نشده: پایان ها

سرامیک های پرسلان صیقلی، همانطور که انتظار می‌رود، ظاهری درخشان و بافتی صاف دارند. علاوه بر این، کاشی های صیقلی اغلب در دو نوع لعابدار و بدون لعاب در دسترس هستند. از طرف دیگر، کاشی خام معمولاً دارای سطوح بدون لعاب هستند و در انواع لعاب دار و بدون لعاب مانند کاشی های صیقلی وجود ندارند. علاوه بر این، کاشی های کف پرسلان صیقلی معمولاً دارای سطح سه بعدی هستند.  در حالی که کاشی های پرسلان صیقلی نشده.  دارای سطحی تراشیده یا مات هستند.

سرامیک خام

3.سرامیک های پرسلان صیقلی در مقابل سرامیک خام پرسلان پولیش نشده: کاربردها

سرامیک های پرسلان صیقلی که سطحی براق و لغزنده دارند.  اغلب در داخل خانه استفاده می شوند. از آنجایی که سطوح صیقلی برای مکان‌های پرتردد یا استفاده تجاری مناسب نیستند.  کاشی های صیقلی اغلب فقط در محیط‌های داخلی استفاده می‌شوند. از سوی دیگر، کاشی خام سطحی بدون لعاب دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای فضای باز و مناطق پرتردد تبدیل می‌کند. علاوه بر این، به دلیل اینکه کاشی های صیقل‌نشده کمتر از کاشی های صیقلی لغزنده هستند.  می‌توان از آن‌ها در حمام و سایر فضاهای مرطوب استفاده کرد.

4.سرامیک های پرسلان صیقلی در مقابل سرامیک های پرسلان پولیش نشده: آب بندی

سیلر یک پوشش مایع است که روی سطح متخلخل کاشی یا دوغاب اعمال می شود. در برابر اکسیداسیون، زوال طبیعی و سایش روزمره محافظت می کند. برای کاشی های پرسلان صیقلی آب بندی لازم است. از آنجایی که کاشی های صیقلی دارای سوراخ های میکروسکوپی روی سطح هستند.  باید از چسب یا دوغاب محافظت شوند. درزگیر را هم قبل و هم بعد از نصب بمالید. از سوی دیگر، کاشی های کف پرسلان صیقلی‌نشده نسبت به کاشی های کف پرسلان صیقلی در برابر آب، دوغاب‌بندی و سایر ریزش‌ها مقاومت بیشتری دارند و نیازی به آب‌بندی ندارند.

5.سرامیک های پرسلان صیقلی در مقابل سرامیک های پرسلان پولیش نشده: سطح

به دلیل پرداخت، سطح کاشی های پرسلان صیقلی بسیار لغزنده است. نقطه ضعف این سطح صیقلی این است که مستعد خراش است. در نتیجه، اغلب در حمام ها، مکان های مرطوب و سایر فضاهای عمومی از آن اجتناب می شود. کاشی  صیقل‌نشده دارای سطحی غیر لغزنده هستند.  و در برابر خش مقاوم هستند.  و آنها را به انتخابی عالی برای کاربردهای بیرونی و تجاری تبدیل می‌کند.

6.سرامیک های پرسلان صیقلی در مقابل سرامیک خام پرسلان پولیش نشده: تعمیر و نگهداری

کاشی پرسلان  صیقلی به دلیل سطح براق و حساس بودن به خراش، به مراقبت و توجه بیشتری نسبت به کاشی های کف صیقل نشده نیاز دارند. باید از استفاده از هر چیزی روی کاشی های صیقلی که می تواند باعث خراشیدگی یا آسیب به سطح شود، خودداری کنید. علاوه بر این، شما باید کاشی ها را هر هفته یا 15 روز تمیز کنید تا ظاهر درخشان آنها حفظ شود. از سوی دیگر، سرامیک های صیقل‌نشده نیازی به چنین درمان یا مراقبتی ندارند. برای حفظ جذابیت آن، ماهی یک بار آن را تمیز کنید.

7.سرامیک های پرسلان  صیقلی در مقابل سرامیک های پرسلان پولیش نشده: قیمت

از آنجایی که کاشی های پرسلان صیقلی یک یا دو مرحله ساخت اضافی را پشت سر می گذارند و ظاهر بهتری دارند، کمی گران تر از کاشی های بدون پرداخت هستند. علاوه بر این، قیمت هر یک از این انواع بسته به سازنده و اندازه متفاوت است. علاوه بر این، قیمت نیز با توجه به کیفیت متفاوت است. به عنوان مثال، کالاهای دست اول بدون آسیب ممکن است گران تر از محصولات دست دوم با آسیب جزئی باشند. با این حال، مطمئن باشید که می توانید به راحتی بهترین کاشی های پرسلان صیقلی و همچنین کاشی های صیقل نشده را در محدوده قیمت خود پیدا کنید.

بنابراین این هفت تفاوت مهم بین کسرامیک های پرسلان صیقلی و کاشی های پرسلان صیقلی نشده است. برای اطمینان از اینکه بهترین انتخاب را انجام می‌دهید.  هنگام فهرست کوتاه سرامیک های کف هر یک از این عوامل را بررسی کنید.  و یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می‌کند.

برای خرید سرامیک و سایر اقلام کلیک کنید. (( فروشگاه فتوحی ))

دیدگاهتان را بنویسید