بازار فتوحی

رنگ بنفش فتوحی

این متن میخوایم به نشانه ها و ریشه رنگ بنفش فتوحی بپردازیم با ما همراه باشید.

رنگ بنفش نشان دهنده چیست؟

بنفش ثبات آرام آبی و انرژی شدید قرمز را ترکیب می کند. رنگ بنفش اغلب با سلطنت، اشراف، تجمل، قدرت و جاه طلبی همراه است. بنفش همچنین معانی ثروت، اسراف، خلاقیت، خرد، عزت، عظمت، فداکاری، صلح، غرور، رمز و راز، استقلال و جادو را نشان می دهد. رنگ بنفش فتوحی یک رنگ نادر در طبیعت است. و در نتیجه اغلب دارای معنای مقدسی است. به عنوان مثال، گل های اسطوخودوس، ارکیده، یاس بنفش و گل های بنفش ظریف و گرانبها در نظر گرفته می شوند. رنگ بنفش تاثیرات مختلفی بر ذهن و بدن دارد که از جمله آنها می توان به نشاط روحی و آرامش ذهن و اعصاب اشاره کرد. کلمات اضافی که نمایانگر سایه‌ها، رنگ‌ها و ارزش‌های مختلف رنگ بنفش هستند: بنفش، آلو، اسطوخودوس، یاس بنفش، پوکه، خار مریم، ارکیده، ارغوانی، سرخابی، سلطنتی، آمیتیست، شراب، بادمجان و توت.

رنگ بنفش فتوحی

بنفش در سراسر جهان

در فرهنگ های غربی (آمریکای شمالی و اروپا)، بنفش رنگ خانواده سلطنتی است.  و اغلب برای شنل و ردای پادشاهان و ملکه ها در فیلم های مدرن استفاده می شود. رنگ بنفش اغلب با ثروت همراه است.  زیرا تولید رنگ بنفش از نظر تاریخی گران قیمت بوده است. در تایلند، بیوه ای که در سوگ مرگ شوهرش عزادار است، رنگ بنفش می پوشد. علاوه بر این، در آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی (به ویژه در برزیل) بنفش نشان دهنده سوگواری یا مرگ است. در ژاپن، رنگ بنفش نشان دهنده ثروت و موقعیت است. از نظر تاریخی در ژاپن، تنها راهبان بودایی که بالاترین رتبه را داشتند.  لباس بنفش می پوشیدند. در آفریقا، بنفش نمادی از سلطنت و ثروت است.

رنگ بنفش فتوحی

چگونه بنفشه بر بینایی انسان تأثیر می گذارد

پروتانوپیا یک نقص قرمز-سبز است که در نتیجه از دست دادن حساسیت قرمز ایجاد می شود. که باعث عدم تفاوت محسوس بین قرمز، نارنجی، زرد و سبز می شود. علاوه بر این، روشنایی رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در مقایسه با سطوح معمولی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

افرادی که دارای این نقص دید رنگی هستند می توانند. بین آبی و زرد تمایز قائل شوند، اما اسطوخودوس، بنفش و بنفش را نمی توان از سایه های مختلف آبی تشخیص داد، زیرا جزء قرمز در این رنگ ها ضعیف می شود.

رنگ بنفش فتوحی

تاریخچه

کلمه “بنفش” از کلمه انگلیسی باستانی “purpul” که از لاتین “purpura” و از یونان باستان “porphyra” است. این نام رنگ بنفش تیری بود که در دوران باستان کلاسیک تولید می شد. در روانشناسی رنگ انسان، بنفش با سلطنت و اشراف همراه است، زیرا بنفش تیرین فقط برای نخبگان مقرون به صرفه بود. با این اوصاف، امپراتورهای بیزانسی در اتاق ارغوانی به دنیا آمدند. زیرا اعتقاد بر این بود.  که “به دنیا آمدن با رنگ ارغوانی” این وعده را می دهد.  که کودک همیشه در کانون توجه قرار می گیرد و برای نقش برجسته ای در زندگی سرنوشت می شود.

رنگ بنفش فتوحی

رنگ های بنفش و رنگدانه ها

بنفش رنگ اولین رنگ ساخته شده توسط انسان که به آن «مووین» می گفتند.  و از قطران زغال سنگ ساخته می شد. این دستور العمل توسط ویلیام هنری پرکین 18 ساله در سال 1856 کشف شد. در ابتدا این رنگ بنفش آنیلین نام داشت. با این حال، در سال 1859، در انگلستان پس از نام فرانسوی گل خطمی، آن را به رنگ ارغوانی نامیدند. سرانجام شیمیدانان رنگ را به رنگ مووین تغییر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید