صنعت ساختمان

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک به صورت زیر است.

آیا خودتان به نصب کفپوش کاشی و سرامیک فکر می کنید؟  برنامه ریزی از قبل و زمان کافی برای کارهای آماده سازی و کلید دستیابی به نتایج حرفه ای است.

وقتی صحبت از دوام، مقرون به صرفه و تطبیق پذیری سبک می شود.  شکست کاشی و سرامیک بسیار دشوار است.  همچنین ضد آب است و باعث رشد باکتری نمی شود. اما کاشی همچنین می تواند یک چالش برای نصب باشد. برای نصب صحیح به ابزار خاصی برای برش و شکل دادن و همچنین دانشی در مورد ملات های مختلف، رقیق کننده ها و دوغاب نیاز دارد.

در حالی که می توانید یک متخصص را برای نصب کاشی و سرامیک استخدام کنید.  یادگیری نحوه نصب کاشی و سرامیک می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود. این راهنما توضیح می‌دهد که افراد DIYER باید بدانند تا بتوانند به تنهایی کاشی و سرامیک را نصب کنند.

قبل از اینکه شروع کنی

چه نصب کاشی کف یا دیوار باشد، بسیار مهم است که سطح در شرایط سالم باشد. سطوحی که دارای آسیب آب، سوراخ یا انواع دیگر آسیب هستند، باید قبل از نصب کاشی در بالا، تعمیر شوند. اگر آسیب صرفاً پوشانده شود، کاشی ممکن است به درستی نچسبد و در نتیجه کاشی‌ها پاره شده و نصب ضعیفی داشته باشد.

همچنین مانند سایر کاشی ها، لبه های کاشی های سرامیکی بریده شده یا شکسته می تواند تیز باشد. هنگام برداشتن کاشی قدیمی یا کار با کاشی بریده شده، بهتر است از یک جفت دستکش استفاده کنید. همچنین استفاده از عینک ایمنی هنگام برش کاشی ایده خوبی است.

 

انتخاب مواد مناسب

هنگام نصب کاشی، به احتمال زیاد در محیطی است که رطوبت وجود دارد، مانند آشپزخانه، حمام، یا ورودی. اگر اینطور است، حتما از چسب ضد آب استفاده کنید. دست سازان می توانند از چسب پیش مخلوط شده یا ملات استفاده کنند، اما اگر دومی را انتخاب کردند، مطمئن شوید که یک نوع نازک است. (ملات های بستر ضخیم برای صاف کردن کاشی ها نیاز به تمرین و مهارت در صاف کردن دارند و ملات اضافی برای پوشش ضد آب لازم نیست.

گروت معمولاً به صورت پودر خرید می شود و با آب یا یک پیشنهاد اضافه می شود مخلوط می شود. دستورالعمل های روی بسته را بخوانید یا از فروشگاه کاشی راهنمایی بخواهید. دستکش بپوشید و دوغاب را به طور یکنواخت پخش کنید، مطمئن شوید که آن را با یک چوب بلانت یا ابزار دیگری به داخل مفاصل فشار دهید.

یکی از راه های ساده برای تقویت طرح رنگ، افزودن رنگ یا رنگدانه به دوغاب است. دوغاب سفید، حتی پس از مهر و موم شدن با گروت سیلر (که مخصوصا برای کفایت توصیه می شود)، ممکن است نگه داشتن آن درست باشد.

نکته ای سریع در مورد برش کاشی

متخصصان محلی مورد اعتماد را برای هر پروژه خانگی پیدا کنید. علاوه بر کاشی‌های لبه‌های کف که نیاز به تراش دارند، زمان‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت که بریدن کاشی برای جا دادن به کابینت، دوش یا مانع دیگری ضروری است. خوشبختانه، با یک برش کاشی نسبتاً آسان است.

برای مبتدیان، بهتر است قبل از پخش ملات، برش کاشی را تمرین کنند. در اینجا یک مرور کلی در مورد برش کاشی وجود دارد:

1.اندازه را اندازه بگیرید و ابعاد را از طریق یک نشانگر نوک نمدی به سطح لعاب کاشی منتقل کنید.
2.کاشی را روی کاتر کاشی قرار دهید، خط مرکزی کاتر را با محوری که کاشی روی آن قرار است برش دهید، تراز کنید. برای مربع نگه داشتن آن، قسمت بالای کاشی باید همسطح با حصار در بالای کاتر قرار گیرد.
3.با استفاده از اهرمی که چرخ برش به آن وصل شده است، کاتر را در سراسر سطح کاشی بکشید و فشار یکنواخت محکمی اعمال کنید. فقط یک پاس با کاتر انجام دهید.
4.با پا به خط امتیاز فشار وارد کنید و بگذارید تا کاشی بچسبد.

قیچی های مختلف ابزارهای مختلفی برای گیر دادن کاشی دارند. برخی از آنها پایی در پشت اهرم دارند که چرخ برش در انگشتان آن قرار دارد. در مورد دیگران، برعکس است. طراحی کاتر هرچه که باشد، از سطح برای اعمال فشار به خط امتیاز استفاده کنید. در ترکیب با مهره ای که در پایه کاتر تعبیه شده است، فشار باعث می شود کاشی به نصف برسد. با کمی صبر، کمی تمرین، امتیاز و یک ضربه محکم و ناگهانی، به یک برش کاشی ماهر تبدیل خواهید شد.

نحوه چیدن کاشی و سرامیک

دست سازان نباید اجازه دهند کاشی و سرامیک آنها را بترساند. در حالی که به تکنیک‌های خاصی نیاز دارد، یادگیری نحوه نصب کاشی و سرامیک به خوبی در توانایی‌های اکثر افرادی است که خودتان آن را انجام می‌دهند. چیدمان و حوصله مهم ترین قطعات این پازل هستند.

مرحله 1: کف زیرین یا تخته پشتی را ارزیابی کنید.

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک

وضعیت سطح زیرلایه ای که کاشی می شود به اندازه خود کاشی مهم است. یک کف منعطف (یا یک دیوار ناهموار و آسیب دیده) می تواند منجر به شکستگی کاشی و دوغاب شکسته شود، بنابراین با بررسی زیرلایه شروع کنید. این می تواند کف زیرین یا تخته پشتی بتنی باشد.پایداری بستر را بررسی کنید. چه تخته پشتی، چه تخته سه لا یا بتن، بستر باید سالم، تمیز و پایدار باشد.

بستر را تمیز کنید. رنگ پوسته پوسته شده، کاشی های پوست کنده، یا کفپوش ورقه ای غیر ایمن را از کفی که کاشی می شود، بردارید.
از یک سطح برای بررسی برجستگی ها استفاده کنید. همانطور که حرفه ای ها می گویند سطوح باید تراز یا شاقول و مطابق با سطح باشند – این بدان معنی است که برجستگی نداشته باشد. نوع مناسب بستر را انتخاب کنید. تخته پشتی مقاوم در برابر آب باید در زیر کاشی در مناطق مستعد رطوبت یا پاشیدن (برای مثال کف حمام) استفاده شود.

مرحله 2: منطقه ای را که می خواهید کاشی کاری کنید اندازه گیری کنید.

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک

در حالی که مهم است که مرکز سطح را بدون توجه به دیوار یا کف بودن آن پیدا کنید، روش چیدمان کاشی روی دیوار با کاشی روی زمین متفاوت است. در زیر چند دستورالعمل برای کاشی کاری کف آورده شده است.  برای اینکه یک کف کاشی سرامیکی تمام شده.  متقارن به نظر برسد (حتی اگر اینطور نباشد).  ابتدا مرکز سطح کف را پیدا کنید. شروع از مرکز اتاق تضمین می کند که کاشی های نهایی در دیوارها از نظر اندازه برای نصب متقارن هستند.

در اتاق‌های مربعی (یا اتاق‌های نسبتاً مربعی)، ساده‌ترین کار این است که دو رشته را بین گوشه‌های مقابل کشیده کنید تا روی زمین متقاطع شوند. محل تقاطع آنها را روی زمین علامت بزنید. اینجا مرکز اتاق است.   برای اتاق های مستطیلی غیرمربع، فاصله مرکز اتاق تا یکی از دیوارها را اندازه بگیرید. دو علامت در دو انتهای اتاق به موازات همان دیوار ایجاد کنید. یک خط گچی بین این علامت ها کشیده و یک خط گچی را روی زمین بچسبانید. این کار را با یکی از دیوارهای مجاور تکرار کنید. این باید یک X در سراسر اتاق تشکیل دهد و این نقطه شروع برای نصب استاندارد خواهد بود.

 

نصب 45 درجه

برای نصب 45 درجه، به سادگی یک خط را بین گوشه های مخالف را و خط را محکم کنید. این همچنین یک زاویه 45 درجه و نقطه شروع نصب 45 درجه را تشکیل می دهد.   در خانه های قدیمی، ممکن است متوجه شوید که کف آن مربع نیست.  که نصب کاشی و سرامیک کف را پیچیده تر می کند. از واضح ترین دیوار به عنوان خط پایه استفاده کنید، بنابراین کسانی که وارد اتاق می شوند، خطوط کاشی را موازی با آن دیوار ببینند. شغل شما یکنواخت تر به نظر می رسد.  در همه این موارد، X ها ربع تشکیل می دهند. کاشی کاری را از مرکز شروع کنید و سپس وارد هر یک از این ربع ها شوید.

مرحله 3: کاشی های خود را خشک کنید

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک

پس از پیدا کردن نقطه شروع برای نصب کاشی و سرامیک کف، کاشی ها را خشک کنید تا ببینید چگونه ظاهر می شوند. انجام این چیدمان به صورت خشک، یعنی قبل از مخلوط کردن.   زدن چسب یا ملات روی کاشی‌های کف، بنابراین شما توانایی تنظیم الگو یا چیدمان را دارید. برای طبقات، این کار را در هر ربع شبکه یا بالای تخته دفتر انجام دهید.

فضای بین کاشی ها باید یکنواخت باشد. هرچه کاشی ها بزرگتر باشند، فضای بین آنها باید بزرگتر باشد. برخی از افرادی که این کار را انجام می دهند، اشتباه می کنند که کاشی ها را خیلی به هم نزدیک می کنند تا خطوط دوغاب را کاهش دهند. بدون سطح کافی، دوغاب خوب به هم نمی چسبد و ممکن است زودتر از موعد از بین برود و فضایی برای نشت و آسیب آب باقی بگذارد. اگر کاشی ها از قبل روی ورق های مشبک قرار نگرفته اند، از جداکننده کاشی استفاده کنید.

هنگامی که کاشی ها چیده  و ظاهر خوبی داشتند.  لبه های ربع را بررسی کنید. کاشی های محیطی نیاز به برش دارند، مگر اینکه شانس عجیبی وجود داشته باشد، اما آنها باید در هر انتها نسبتاً یکنواخت باشند. بهتر است این کاشی ها را در پایان هر دوره برش دهید تا اینکه سعی کنید آنها را زودتر برش دهید.

مرحله 4: ملات را پخش کنید.

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک

در بیشتر موارد، دست سازان از یک ماله با شکاف مربع برای کاشی و سرامیک استفاده می کنند. کاشی های کوچکتر (6×6) به ماله ¼ اینچ در ⅜ اینچ نیاز دارند، در حالی که کاشی های بزرگتر 12×12 یا 12×24 می توانند به ماله ½ اینچ در ½ اینچ نیاز داشته باشند.

از این ماله برای اعمال ملات روی بستر استفاده کنید. از علامت مرکزی شروع کنید و ربع دورتر از در را انتخاب کنید، با استفاده از ماله برای اعمال ملات تا خطوط طرح گچی. ماله را به صورت عمودی نگه دارید و روی ملات بکشید تا برآمدگی ایجاد شود.

فقط به اندازه کافی ملات برای کار با دو یا سه کاشی در یک زمان بمالید زیرا ممکن است شروع به خشک شدن کند. همچنین از پوشاندن بیش از حد خطوط گچی خودداری کنید.  زیرا آنها راهنما و تا زمانی که ربع بعدی آماده شود.  ملات اضافی می تواند خشک شود.

مرحله 5: کاشی و سرامیک را بچینید.

راهنمایی نصب کاشی و سرامیک

با پخش ملات، زمان شروع کاشی کاری است. بهترین روش این است که لبه کاشی را روی کاشی های همسایه (یا روی خط گچی) قرار دهید و آن را به داخل ملات فشار دهید. در مرحله بعد، کاشی را از کاشی های کنار با فشار و فاصله ها به داخل شکاف ها فاصله دهید. این روش معمولاً از فشار ملات بین کاشی‌ها جلوگیری می‌کند.  در عین حال شکاف ثابتی را ایجاد می‌کند. از یک سطح استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر کاشی با کاشی های کنار آن هم سطح است.

حتماً محفظه محصول را بررسی کنید تا مشخص شود چسب چقدر سریع خشک می شود. چسب را با یک ماله شکاف مربعی به آرامی پخش کنید، سپس هر کاشی را با کمی پیچ و تاب بچرخانید تا چسب پخش شود. از مرکز سطح شروع کنید و تا محیط کار کنید. دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و قبل از تزریق کاشی، مدت زمان لازم را از نصب خارج کنید.

مرحله 6: برش های نهایی را روی کاشی ایجاد کنید.

در انتهای هر ردیف کاشی، به احتمال زیاد شکافی وجود دارد که یک کاشی با اندازه کامل در آن جا نمی‌شود. این کاشی‌ها باید به طول یا عرض بریده شوند تا به خوبی در شکاف قرار گیرند (حتی ممکن است چنین باشد. برای سوراخ کردن کاشی لازم است). در اینجا ساده ترین راه برای به دست آوردن یک اندازه گیری شامل:

یک کاشی برش خورده. را مستقیماً روی آخرین کاشی چسبیده در هر ردیف قرار و مطمئن که به صورت مربعی روی کاشی چسبیده قرار دارد.  این همان کاشی است که بریده می شود. یک تکه کاشی با عرض کامل دیگر بردارید و آن را به دیوار بچسبانید و روی کاشی که بریده می شود همپوشانی کنید. فاصله بین دیوار و این کاشی قرار دهید.  کاشی را که در امتداد لبه کاشی بریده و علامتی مکاشی روی هم بردارید تا یک کاشی کاملاً مشخص شود. کاشی را در امتداد این علامت نمره دهید و بچسبانید. کاملاً در فضای باز می افتد.

مرحله 7: دوغاب را به کاشی ها اضافه کنید.

از شناور دوغاب برای اعمال آن بر روی کاشی ها استفاده کنید و آن را به داخل درزها فشار دهید. برای حذف اضافی، شناور کاشی را با زاویه 45 درجه نگه دارید و آن را در خطوط دوغاب با زاویه 45 درجه بکشید. مطمئن شوید که آن را در شکاف ها به طور یکنواخت کار کنید و مراقب باشید که آن را از خطوط دوغاب بیرون نکشید، به خصوص در گوشه های کاشی که خطوط دوغاب متقاطع می شوند.

مرحله 8: کاشی ها را تمیز و مهر و موم کنید.

قبل از اینکه فرصت خشک شدن داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که باقیمانده روی سطح کاشی را با اسفنج پاک کنید. این مرحله به چندین پاس در یک بازه زمانی یک ساعته یا بیشتر نیاز دارد. در هنگام کار با کاشی هایی که دارای سطح متخلخل یا رنگارنگ هستند، این یک مرحله حیاتی است. دوغاب خشک و تقریباً غیرممکن که از تورفتگی ها جدا شود.

پس از خشک شدن دوغاب، که معمولاً 48 ساعت طول می‌کشد، طبق دستورالعمل سازنده، از دوغاب بند استفاده کنید. اگر سیلر را خیلی زود اعمال کنید و دوغاب کاملاً خشک نشده باشد، سیلر ممکن است پوسته پوسته شود یا از دوغاب جدا شود و آن را در معرض مشکلات احتمالی قرار دهد. معمولاً 10 دقیقه طول می کشد تا سیلرهای گروت قبل از پاک شدن اضافی آن، خشک شوند.

افکار نهایی

با پیروی از این مراحل، دست اندرکاران می توانند یاد بگیرند که چگونه کاشی و سرامیک را روی کف خود بچینند و از کاشی های زیبا، تمیز و بادوام بهره مند شوند، بدون اینکه هزینه یا دردسری برای استخدام فردی برای انجام کار داشته باشند. صبر داشته باشید و زمان خود را صرف کنید تا چیدمان عالی باشد، و بقیه پروژه باید سریع باشد.

برای خرید کاشی و سرامیک کلیک کنید   فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید