دکوراسیون

دکوراسیون داخلی مناسب خانه کوچک

بیشتر معماران به دنبال کشف پتانسیل‌های خانه‌های کوچک هستند، طراحان داخلی به دنبال راه‌ حل‌هایی برای استفاده‌ی بهینه‌تر و بهتر از فضاهای کوچک هستند. یک محیط با وسایل کوچک‌تر و ساده‌تر مورد علاقه‌ی بسیاری از مینیمالیست هاست. فضای ساده‌تر و آرام‌تر به ما این امکان را می‌دهد که روی مسائل مهم‌تر تمرکز بیشتری داشته باشیم. به نظر شما کوچک‌تر کردن فضای خانه می‌تواند راه حل درستی باشد؟

 

در هر صورت خانه‌ی شما درهر بعد و اندازه‌ای که باشد. راه‌ حل‌های زیادی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا وجود دارد. اگر فضای خانه برای شما مهم است، در اینجا چندین ایده برای طراحی داخلی خانه برای شما اورده شده است.

آینه‌ها در دکوراسیون خانه کوچک

آینه‌ها ساده‌ترین روش برای بزرگ تر نشان دادن فضا هستند. به خصوص اگر روبه‌روی پنجره‌ها قرار داده شوند. آینه گرد بزرگ می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

خانه کوچک

 

رنگ دیوار‌ها خانه کوچک

هر چه رنگ دیوار‌ها تیره تر باشد این حس را القا می‌کنند که انگار دیوارها به شما نزدیک‌تر می‌شوند. به همین دلیل است که اغلب رنگ‌های سفید و یا استخوانی را برای خانه‌های خود انتخاب می‌کنیم. یک ایده‌ی هوشمندانه در طراحی داخلی خانه‌های کوچک استفاده از تزئینات ظریف  است. مانند تابلوهای ظریف. سعی کنید در این نوع فضاها از یک پالت رنگی استفاده کنید.

پالت یک رنگ در دکوراسیون خانه کوچک

مبلمان در خانه‌های کوچک

مبلی را انتخاب کنید که بتوانید کف زیر مبلمان خود را ببینید. این کار باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر دیده شود. و به این نکته توجه داشته باشید که حتما فاصله‌ی بین مبل و دیوار را رعایت کنید. از مبلمان طرح ال قافل نشوید. این نوع مبلمان نیز مناسب فضای های کوچک است.

خانه کوچک

تخت‌های دو طبقه

برای اتاق فرزندان خود می‌توانید از تخت‌های دو طبقه استفاده کنید. این کار باعث استفاده بهینه از فضا می‌شود. در حال حاضر تخت‌های دو طبقه بسیار متنوعی تولید می‌شود. نوع دیگری از تخت‌های کم جا وجود دارند که هنگامی که نیازی به آن‌ها ندارید می‌توانید آن‌ها را جمع کنید.

میزهای تاشو

استفاده از میزهای تاشو ناهار خوری یا تحریر می‌تواند ایده‌ای بسیار جذاب باشد. می‌توانید زمان‌هایی که استفاده‌ای از ان‌ها ندارید آن‌ها را تا کنید و در جایی قرار دهید که جاگیر نباشند. وجود این میزها در خانه‌های کوچک به دلیل اینکه جاگیر نیستد و فضایی را اشغال نمیکنند، واجب است. می‌توانید در این خانه ها میز تلویزیون را کلا حذف کنید و تلویزیون را به استفاده از براکت‌های مخصوص به دیوار وصل کنید.

خانه کوچک

میز عسلی شیشه‌ای

استفاده از میز عسلی شیشه‌ای باعث بزرگ به نظر رسیدن فضا می‌شوند. به دلیل اینکه  زیر میز قابل مشاهده است.

گلدان‌ها در خانه کوچک

می‌توانید از گلدان‌هایی استفاده کنید که قابلیت آویزان شدن دارند. و از گیاهان پیچکی درون آن‌ها استفاده کنید بطوریکه ساقه‌های آن آویزان بماند. قطعا آن هارا در جاهای مختلف دیده‌اید و از زیبایی آن ها لذت برده‌اید.

خانه کوچک

استفاده از شیرآلات تو کار

در خانه‌های کوچک، سانت به سانت خانه مهم است به همین دلیل توصیه می‌شود که، از شیرآلات تو کار، به جای استفاده از شیرآلات معمولی استفاده کنید و از آن ها قافل نشوید. این می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

شیر آلات تو کار

 

دیدگاهتان را بنویسید