صنعت ساختمان

دمای ذوب سرامیک چند درجه است؟

دمای ذوب سرامیک کنار شومینه

آیا کاشی های سرامیکی اگر آنها را روی شومینه خود قرار دهم می توانند از حرارت بشکنند؟

آیا می خواهید بدانید کاشی از گرما می شکند؟ کاشی های سرامیکی به دلایلی محبوب هستند.  اما گاهی اوقات مردم آنها را فراموش می کنند. یکی از این دلایل این است که آنها می توانند بسیار شکننده باشند و تمیز کردن آنها دشوار است. اگر کاشی و سرامیک شما از گرما بشکند، می تواند ترک های زشتی را روی کفپوش یا شومینه شما ایجاد کند.

این مقاله با در نظر گرفتن.  این موضوع، میزان مقاومت کاشی‌های سرامیکی را قبل از شکستن در هنگام قرار دادن.  بر روی شومینه و اجاق‌ها مورد بحث قرار می‌دهد.  بنابراین می‌توانید بدانید که کاشی‌های شما چقدر گرم می‌شوند.

دمای ذوب سرامیک کنار شومینه

چه نوع کاشی می تواند گرما را تحمل کند؟

هنگام انتخاب کاشی برای محیطی با دمای بالا باید چند نکته را در نظر گرفت. مهمترین عامل درجه مقاومت حرارتی کاشی است. کاشی های سرامیکی دارای بالاترین درجه مقاومت حرارتی هستند.  و بادوام ترین نوع کاشی هستند. کاشی های چینی شکننده تر از کاشی های سرامیکی هستند.  اما از مقاومت حرارتی بالاتری نیز برخوردار هستند. کاشی های سنگی بهترین درجه مقاومت حرارتی را دارند.  و سخت ترین آسیب را دارند.

درجه بندی مقاومت حرارتی کاشی بر اساس توانایی آن در حفظ دمای معین است. به عنوان مثال، یک کاشی و سرامیک این توانایی را دارد که قبل از شروع به ترک خوردن.  تا دمای 1800 درجه فارنهایت را تحمل کند.  با این حال، کاشی‌های سنگی می‌توانند.  قبل از شروع به شکستن، دمای 2300 درجه فارنهایت را تحمل کنند.  این بدان معنی است که کاشی های سرامیکی و چینی شما قادر به مقاومت در برابر گرمای شومینه شما خواهند بود.

کاشی یک انتخاب محبوب برای کفپوش برای بسیاری از افراد است زیرا بادوام و نگهداری آسان است. کاشی های شیشه ای هم در برابر گرما و هم در برابر خراش مقاوم هستند و آنها را به گزینه ای محبوب برای شومینه ها و سایر مناطق با گرمای زیاد تبدیل می کند. آنها معمولاً نسبت به کاشی های سرامیکی ساده ترد کمتری دارند، به این معنی که می توانند گرما را بهتر تحمل کنند. در مقایسه با سنگ مرمر یا گرانیت طبیعی، کاشی های شیشه ای مقاوم در برابر خش هستند و با اسیدها، قلیاها و مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهند. کاشی های مختلفی وجود دارد که می توانند در برابر گرما مقاومت کنند، از جمله سرامیک، چینی و سنگ.

آیا سرامیک در اثر حرارت می تواند منفجر شود یا ترک بخورد؟

کاشی‌های سرامیکی یک انتخاب محبوب برای کف‌پوش هستند، اما برخی از افراد ممکن است نگران این باشند که اگر در نزدیکی شومینه استفاده شوند، می‌توانند از گرما بشکنند. توجه به این نکته ضروری است که سرامیک نوعی ماده رسی است و به همین دلیل ممکن است در اثر حرارت آسیب ببیند. اگر از کاشی های سرامیکی در نزدیکی شومینه استفاده می کنید، استفاده از درزگیر برای محافظت از رنگ و جلوگیری از پوسته شدن بسیار مهم است. قبل از استفاده مجدد از سرامیک، اجازه دهید سیلر کاملا خشک شود.

مواد سرامیکی به طرق مختلف قوی و شکننده هستند. آنها می توانند فرسایش شیمیایی را تحمل کنند اما می توانند در اثر گرما آسیب ببینند. ترک های جزئی را می توان با اپوکسی ترمیم کرد، اما باید مراقب بود تا به سطح کاشی آسیب نرسد. اگر سرامیک به درستی درمان نشود ممکن است در اثر حرارت منفجر شود یا ترک بخورد

سرامیک ها چه دمایی را می توانند تحمل کنند؟

کاشی‌های سرامیکی از خاک رس و مواد دیگری ساخته و که در دمای بالا پخته می‌شوند.  و در مقابل حرارت مقاوم هستند. آنها می توانند تا دمای 1000 درجه فارنهایت را بدون شکستگی یا تاب برداشتن تحمل کنند. با این حال، اگر به دنبال کاشی‌هایی هستید که حتی دمای بالاتری را نیز تحمل کنند، باید کاشی‌های شیشه‌ای را در نظر بگیرید. کاشی های شیشه ای دارای تخلخل بسیار کم هستند و بنابراین در برابر لکه مقاوم و بسیار مستحکم هستند. آنها معمولاً به اندازه کاشی های سرامیکی ساده شکننده نیستند و می توانند گرما را بهتر تحمل کنند. در مقایسه با سنگ مرمر یا گرانیت طبیعی، کاشی های شیشه ای مقاوم در برابر خش هستند و با اسیدها، قلیاها و مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهند. آنها همچنین کمتر متخلخل هستند و می توانند تا دمای 1800 درجه فارنهایت را تحمل کنند.

اگر کاشی ها برای مدت کوتاهی در معرض گرما قرار گیرند، نمی شکنند. اما اگر برای مدت طولانی در معرض گرما قرار گیرند، شروع به نرم شدن کرده و در نهایت می شکنند. اگر می خواهید کاشی های شما دوام بیشتری داشته باشند، بهتر است کاشی های شیشه ای را انتخاب کنید زیرا در مقایسه با سایر انواع کاشی ها مقاومت حرارتی بالاتری دارند.

آیا کاشی و سرامیک نسوز است؟

کاشی و سرامیک از خاک رس و سایر مواد معدنی ساخته که در دمای بالا پخته شده اند.  و در مقابل حرارت مقاوم هستند. کاشی سرامیکی کاملا منجمد شده.  در برابر دمای ذوب سرامیک حداقل 2200 درجه فارنهایت مقاوم است، در حالی که بتن تصفیه نشده معمولاً در دمایذوب سرامیک  بالاتر از 570 درجه فارنهایت شروع به تخریب می کند.

کاشی های سرامیکی با حرارت دادن.  خاک رس در کوره تا دمای بیش از 2000 درجه فارنهایت ساخته می شوند. گرمای شدید باعث انجماد خاک رس یا تبدیل آن به شیشه می شود. این باعث می شود کاشی بسیار بادوام و نسوز باشد. با این حال، همه کاشی های سرامیکی یکسان ایجاد نمی شوند. برخی ممکن است نسبت به سایرین در برابر گرما مقاوم تر باشند. همیشه هنگام نصب کاشی های سرامیکی در نزدیکی شومینه یا سایر محیط های با گرمای زیاد احتیاط کنید.

آیا به چسب کاشی مقاوم در برابر حرارت خاصی نیاز دارید؟

کاشی های سرامیکی به گونه ای ساخته شده اند.  که نسوز هستند. و می توانند تا دمای ذوب سرامیک 2200 درجه فارنهایت را بدون هیچ آسیبی تحمل کنند. کاشی و سرامیک کاملا منجمد شده.  در برابر بالاترین سطوح گرما مقاوم است.  و حتی در دمای بالای 570 درجه فارنهایت نیز تخریب نمی شود. از سوی دیگر، بتن تصفیه نشده.  معمولاً در دمای بالاتر از 570 درجه فارنهایت شروع به شکستن.  یا ذوب شدن می کند.

کاشی و سرامیک از خاک رس و که در کوره 2000 درجه پخته می شود. این فرآیند کاشی ها را بسیار بادوام و نسوز می کند. اما همیشه هم به این صورت نیست. برخی از کاشی های سرامیکی ممکن است بیشتر از سایرین در معرض آسیب حرارتی باشند. همیشه هنگام استفاده از کاشی های سرامیکی در محیط های با گرمای زیاد احتیاط کنید.

دمای ذوب سرامیک کنار اجاق گاز

آیا می توانید از کاشی و سرامیک برای اجاق گاز استفاده کنید؟

کاشی های سرامیکی را می توان برای اجاق گاز استفاده کرد.  اما مهم است که از نصب صحیح آنها اطمینان حاصل کنید. کاشی باید بتواند دمای بالا را تحمل کند.  بنابراین در کوره با دمای بیش از 1200 درجه فارنهایت گرم می شود. کاشی و سرامیک را می توان برای اجاق گاز استفاده کرد.  اما استفاده از نوع مناسب کاشی مهم است. کاشی باید روی یک بستر بتنی نصب شود تا گرما از بین برود. اگر این کار انجام نشود، کاشی می تواند از گرما بشکند.

برای خرید سرامیک کلیک کنید. سرامیک فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید