مقالات

خرید هود آشپزخانه

بهترین هود آشپزخانه

هود چیست؟

خرید هود آشپزخانه که به عنوان هود هواکش آشپزخانه شناخته می‌شود ، وسیله‌ای است که معمولاً در بالای اجاق گاز نصب می‌شود که به جذب ، فیلتر کردن یا خروج چربی و بخار از بالای سطح آشپزی شما کمک می‌کند. هودهای آشپزخانه دارای یک فن یکپارچه هستند و گاهی اوقات دارای چراغ هایی هستند که به روشنایی صفحه شما کمک می کند.

هودها در انواع و اندازه های مختلف موجود هستند تا با وسایل آشپزی و چیدمان آشپزخانه شما مطابقت داشته باشند. می‌توانید هود های متنوعی را انتخاب کنید که هوا را از طریق هواکش ها به بیرون از خانه تخلیه می‌کنند ، یا گزینه‌های هود بدون هواکش که هوا را فیلتر کرده و دوباره به آشپزخانه شما بازگردانند.

خرید هود آشپزخانه

هود چگونه کار می کند؟

در حین پخت و پز، هود از طریق یک فن ، رطوبت ، دود و چربی را جذب می کند. هودهای دارای تهویه بیرونی، هوا را از طریق هواکش به بیرون از خانه می کشند. هودها از یک سری فیلترها برای تمیز کردن هوای داخل اتاق استفاده می کنند.

روشن کردن فن هود آشپزخانه به مدت چند دقیقه قبل از شروع پخت و پز به ایجاد مکش کمک می کند تا تاخیری در تهویه ایجاد نشود. روشن کردن فن برای چند دقیقه بعد از پخت و پز نیز می تواند به پاک کردن دود و بوی اضافی از هوا کمک کند. اگر هود بدون هواکش را انتخاب می کنید که هوا را به گردش در می آورد، باید فیلتر هود را به طور منظم تمیز کنید.

آیا هر آشپزخانه ای به هود مخصوص نیاز دارد؟

وقتی روی هر نوع اجاقی پخت و پز می کنید – از جمله گازی یا برقی – ذرات چربی، غذا، آب و دود در هوا تبخیر می شوند. در  مدت زمان کوتاهی خانه شما را پر از بوی غذا میکند. در مدت زمان طولانی، این ذرات می توانند کثیفی را در سراسر آشپزخانه شما باقی بگذارند.

بسته به محل زندگی شما، ممکن است شما یک هود دارای هواکش نیاز داشته باشید. اما صرف نظر از الزامات، بیشتر افراد می توانند از هودهای مخصوص آشپزخانه خود استفاده کنند، حتی کسانی که به ندرت سبزیجات را پخته یا فقط بخارپز می کنند. اگر مرتب غذای سرخ کردنی استفاده می‌کنید، نیاز شما به هود بسیار زیاد می باشد. مدل هایی را در نظر بگیرید که در هر دقیقه مکش بالا تری دارد تا چربی و دود را فیلتر کند.

بهترین هود آشپزخانه

آیا گزینه های جایگزینی برای تهویه آشپزخانه وجود دارد؟

افرادی که نیاز به عملکرد بیشتری از آشپزخانه خود دارند، ممکن است به یک مایکروویو با تهویه داخلی نیاز داشته باشند. اگر فضای محدودی دارید، یک ترکیب هود با مشخصات کم را در نظر بگیرید.

اگر ظاهر هود را دوست ندارید یا هودی می خواهید که مدلی و رنگ خاضی داشته باشد تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید  این است که مطمئن شوید که دریچه تهویه هوای شما برای هماهنگی با اجاق گاز شما ایجاد شده باشد.

هود

هنگام خرید هود باید به چه نکاتی توجه کنم؟

انواع و اندازه‌های مختلفی از هودهای مختلف وجود دارد که متناسب با روش آشپزی، نوع و چیدمان آشپزخانه شما طراحی شده‌اند. هنگام انتخاب هود، مطمئن شوید که آن را با خانه و سبک زندگی خود مطابقت دهید. در مورد نحوه انتخاب هود با رعایت نکات زیر بهترین نوع هود را انتخاب کنید:

قدرت هود

میزان هوایی که سیستم تهویه ( هود ) شما می تواند در یک دقیقه جابجا کند را در نظر بگیرید. الزامات تهویه  اجاق گاز از جمله موارد مهم برای انتخاب هود مورد نظر می باشد که بسیار مهم است.

صدا

اگر به سیستم های تهویه قدیمی ( هود ) عادت دارید، ممکن است آنها را با سر و صدای زیاد مرتبط کنید. هودهای جدیدتر به لطف فناوری سطح صدای پایین می توانند بی صداتر باشند.

چراغ

از آنجایی که بخشی از کار هود روشن کردن صفحه آشپزخانه شماست، به دنبال هود های با چراغ های روشن باشید که به شما این امکان را می دهد کل سطح کار خود را ببینید.

تهویه ( فن )

بسته به ساختار خانه خود، ممکن است هودی تهیه کنید که فن قوی داشته باشد تا کل بو و دود را از آشپزخانه به بیرون از خانه منتقل کند.

سایز

مطمئن شوید که اندازه هود با اندازه اجاق گاز در یک سایز باشد. تا متناسب با سطح اجاق گاز هود روی آن نصب شود و هوای آشپزخانه بعد از پخت و پز مطبوع تر باشد.

خرید هود آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید