صنعت ساختمان

حلال قیر روی سرامیک

حلال قیر روی سرامیک

تری کلرواتیلن به عنوان حلال قیر روی سرامیک

در سال‌های 2015 و 2016، ایالت هسن.  آلمان، قرار گرفتن.  در معرض تری کلرواتیلن را در میان کارگران آزمایشگاه‌های آسفالت اندازه‌گیری کرد.  و (اقدامات مدیریت ریسک) 14 شرکت هسی را ارزیابی کرد. مشخص شد که اکثریت شرکت‌ها به طور کامل از اقدامات فنی و سازمانی ممکن استفاده نکرده‌اند.  و بنابراین، تمامی الزامات مقررات مواد خطرناک آلمان را برآورده نکرده‌اند. در سال 2017، اندازه‌گیری‌های بیشتری در هشت شرکت منتخب دیگر انجام شد.  تا نشان دهد چگونه مدیریت خوب می‌تواند قرار گرفتن.  در معرض تری کلرواتیلن را به حداقل 1.3 میلی‌گرم بر متر مکعب (8h-TWA، صدک 95) کاهش دهد.

تری کلرواتیلن چیست؟

تری کلرواتیلن (TCE, TRI) یک هالوکربن بی رنگ، غیر قابل اشتعال اما سرطان زا است.  که به طور گسترده به عنوان یک حلال قیر روی سرامیک موثر برای مواد آلی مانند روغن، گریس و قیر استفاده می شود. به عنوان یک ماده تمیز کننده خشک، تتراکلراتیلن کم خطرتر جایگزین آنالوگ ساختاری آن در اوایل دهه 1950 شد.

در آلمان، تری کلرواتیلن هنوز به طور رسمی در آزمایش آسفالت مورد نیاز است. استخراج قیر در به اصطلاح آنالایزرهای آسفالتی انجام می شود. حتی اگر این ماشین‌ها سیستم‌های حلقه بسته هستند.  مراحل زیادی در طول کل فرآیند از بارگیری نمونه آسفالت در محفظه شستشوی آنالایزر آسفالت تا بازیابی قیر توسط تبخیر چرخشی وجود دارد.  که در آن کارگران می‌توانند در معرض تری کلرواتیلن قرار گیرند.  به ویژه. از طریق استنشاق

حلال قیر روی سرامیک

 

به دلیل ماهیت سرطان زا، جهش زا، نفروتوکسیک و نوروتوکسیک، تری کلرواتیلن ماده ای است.  که بسیار نگران کننده است.  که در فهرست مجوز REACH (ضمیمه XIV) فهرست شده است.  مجوز فعلی (REACH/18/9/4) استفاده از آن را توسط کاربران پایین دستی در شرایط خاص به عنوان حلال استخراج در تجزیه و تحلیل آسفالت تنها همانطور که در برنامه توسط تامین کننده توضیح داده شده است. اعطا می کند. این مجوز در 21 آوریل 2023 منقضی می شود. تا آن زمان، کارفرمایان باید با اقداماتی فراتر از RMMهای توصیف شده.  توسط متقاضی، از کارگران خود در آزمایشگاه های آسفالت در برابر دود تری کلرواتیلن محافظت کنند.

تری کلرواتیلن چیست؟

تری کلرواتیلن یک هالوکربن بی رنگ، غیر قابل اشتعال اما سرطان زا است.  که به طور گسترده به عنوان یک حلال قیر روی سرامیک موثر برای مواد آلی مانند روغن، گریس و قیر استفاده می شود. به عنوان یک ماده تمیز کننده خشک، تتراکلراتیلن کم خطرتر جایگزین آنالوگ ساختاری آن در اوایل دهه 1950 شد.

در آلمان، تری کلرواتیلن هنوز به طور رسمی در آزمایش آسفالت مورد نیاز است.  استخراج قیرحلال قیر روی سرامیک  در به اصطلاح آنالایزرهای آسفالتی انجام می شود. حتی اگر این ماشین‌ها سیستم‌های حلقه بسته هستند.  مراحل زیادی در طول کل فرآیند از بارگیری نمونه آسفالت در محفظه شستشوی آنالایزر آسفالت تا بازیابی قیر توسط تبخیر چرخشی وجود دارد.  که در آن کارگران می‌توانند. در معرض تری کلرواتیلن قرار گیرند. به ویژه. از طریق استنشاق

به دلیل ماهیت سرطان زا، جهش زا، نفروتوکسیک و نوروتوکسیک، تری کلرواتیلن ماده ای است که بسیار نگران کننده است. که در فهرست مجوز REACH (ضمیمه XIV) فهرست شده است. مجوز فعلی (REACH/18/9/4) استفاده از آن را توسط کاربران پایین دستی در شرایط خاص به عنوان حلال استخراج در تجزیه و تحلیل و اعطا می کند. این مجوز در 21 آوریل 2023 منقضی می شود. تا آن زمان، کارفرمایان باید با اقداماتی فراتر از توصیف شده.  توسط متقاضی، از کارگران خود در آزمایشگاه های آسفالت در برابر دود تری کلرواتیلن محافظت کنند.

حلال قیر روی سرامیک

راه حل

نشریه ما های لازم را که در زیر نشان داده شده.  برای محافظت کارآمد از کارگران در آزمایشگاه های آسفالت در برابر خطرات تری کلرواتیلن خلاصه می کند.

بهره برداری از آزمایشگاه آسفالت بر اساس الزامات (قانون فنی برای مواد خطرناک) 526 “آزمایشگاه”.
انجام کلیه عملیات و فرآیندهای تری کلرواتیلن در داخل کابینت دود که با الزامات مطابقت دارد.  یا در تاسیسات فنی مشابهی که برای کارایی آنها آزمایش شده.  این دستگاه علاوه بر آنالایزر آسفالت و اواپراتور چرخشی شامل ماشین لباسشویی قیر و جعبه خشک نیز می شود.
ظروف حاوی تری کلرواتیلن تازه و مستعمل باید مطابق با مشخصات 510 «نگهداری مواد خطرناک در ظروف غیر ثابت» نگهداری شوند.
انجام کارهای جانبی با تری کلرواتیلن می تواند. در معرض بیشتر شود.  و در نتیجه می تواند.  آلودگی پس زمینه را افزایش دهد.  و بنابراین طبق این قوانین مجاز نیست.
اگر چندین تاسیسات در یک کابینت دود انجام می شود.  این کابینت دود باید دارای اسلایدهای کافی باشد.  به طوری که برای دسترسی به دستگاه مربوطه فقط یک قسمت از قسمت جلو باز شود.
نصب، اتصال و بهره برداری از آنالایزر آسفالت و سایر تجهیزات باید طبق مشخصات مندرج در دستورالعمل های عملیاتی سازنده سیستم انجام شود.

تحقیق کارشناسان

کارشناسان فنی باید سالانه بازرسی و نگهداری آنالایزر آسفالت را انجام دهند. سیستم کابینت دود باید حداقل یک بار در سال از نظر عملکرد و کارایی بررسی شود.

برای پرکردن آنالایزر آسفالت با تری کلرواتیلن تازه یا استخراج.  مخلوط های تری کلرواتیلن مصرف شده.  تری کلرواتیلن و قیر، ظروف ذخیره یا ضایعات باید مستقیماً از طریق یک کوپلر به آنالایزر آسفالت متصل شوند.  تا پر کردن و استخراج در مدار بسته انجام شود.
هنگام استخراج مخلوط تری کلرواتیلن قیر، مخزن جمع آوری. باید مستقیماً از طریق یک کوپلر محکم به شیر تخلیه آنالایزر آسفالت متصل شود. فاز بخار تری کلرواتیلن از طریق یک لوله یا به مخزن آنالایزر آسفالت یا به ظرف زباله که در آن مخلوط تری کلرواتیلن قیر استفاده نشده جمع آوری می شود (روش جابجایی گاز) حمل می شود.

حلال قیر روی سرامیک

مثال

فلاسک ته گرد حاوی مخلوط تری کلرواتیلن قیر باید با درپوش شیشه ای. نیز در داخل کابینت دود بسته.  نگه داشته شود. تری کلرواتیلن که هنگام بازیابی قیر تقطیر می شود، از طریق سانتریفیوژ به آنالایزر آسفالت بازگردانده می شود.
تجهیزات کار آلوده به قیر نباید.  به صورت دستی با تری کلرواتیلن تمیز شوند. هنگام استفاده از تری کلرواتیلن باید از یک ماشین لباسشویی قیر بسته.  که در یک کابین دود کار می کند.  استفاده شود. مواد پاک کننده مناسب، به عنوان مثال، بر اساس استرهای روغن نباتی، برای تمیز کردن دستی در دسترس هستند.  که با این وجود باید در کابینت دود انجام شود.
همچنین اگر مواد معدنی (سندانه و پرکننده) پس از استخراج اصلی در چند نوبت در آنالایزر آسفالت خشک شوند.  نمی توان رد کرد که همچنان دارای باقیمانده تری کلرواتیلن هستند. در معرض تری کلرواتیلن، مواد معدنی استخراج و در آنالایزر آسفالت باید تا زمانی که سرد شوند در داخل کابینت دود باقی بمانند. خشک کردن.  اضافی را می توان در یک جعبه خشک گرم و نیز انجام داد. که باید در همان کابینت دود با سیستم استخراج کار کرد.
سطوح کار داخل کابین دود نیز نباید با تری کلرواتیلن تمیز شود. مواد شوینده مناسب، به عنوان مثال، بر اساس استرهای روغن نباتی، برای چنین اهدافی در دسترس هستند.

چگالی آسفالت فقط با استفاده از آب تعیین می شود.

برای تمام کارهایی که ممکن است منجر به تماس پوستی با تری کلرواتیلن شود.  باید دستکش های محافظ شیمیایی. از لاستیک فلوروکربن و برای دفع بدون خطر تری کلرواتیلن نشت‌شده.

باید از عوامل اتصال شیمیایی مناسب، تجهیزات کاری برای جذب مواد شیمیایی و ظروف زباله قابل آب‌بندی و همچنین تجهیزات حفاظت فردی مناسب (مانند دستکش‌های حفاظت شیمیایی فوق، دستگاه تنفسی) است.

محافظت در قالب نیم ماسک با فیلتر کلاس A (برای ترکیبات آلی با جوش بالا) یا ماسک‌های هوای هود به کمک فن) چگالی آسفالت فقط با استفاده از آب تعیین و برای تمام کارهایی که ممکن است.   منجر به تماس پوستی با تری کلرواتیلن شود. باید دستکش های محافظ شیمیایی مناسب و از لاستیک فلوروکربن) است.

برای دفع بدون خطر تری کلرواتیلن نشت‌شده.  باید از عوامل اتصال شیمیایی مناسب، تجهیزات کاری برای جذب مواد شیمیایی و ظروف زباله قابل آب‌بندی و همچنین تجهیزات حفاظت فردی مناسب (مانند دستکش‌های حفاظت شیمیایی فوق، دستگاه تنفسی) استفاده شود.  محافظت در قالب نیم ماسک با فیلتر کلاس A (برای ترکیبات آلی با جوش بالا) یا ماسک های هوای هود به کمک فن).

برای ورود به سایت فتوحی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید