مقالات

جرم گیری شیرآلات

جرم گیری شیرآلات

جرم چیست؟

جرم که به آن رسوب آهکی نیز گفته می شود. تجمع ماده ای سفید رنگ و گچ مانند است. که در جایی که آب جمع می شود. یا در جایی که آب پخش می شود.  تشکیل می شود. فلس اغلب زمانی که آب گرم می شود یا در وسایلی که آب را گرم می کنند.  مشکل ساز است. سر دوش، پرده دوش یا درهای دوش خود را بررسی کنید.  به شیرآلات، وان ها و سینک های خود نگاه کنید، به داخل وسایلی که از آب گرم استفاده می کنند.  نگاه کنید. اگرچه نمی توانید به داخل لوله های آب خود نگاه کنید، اما احتمالاً در آنجا نیز رسوب تشکیل می شود. مهم نیست که آب شهری دارید یا آب چاه، خانه شما ممکن است تحت تأثیر جرم قرار گیرد.

جرم گیری شیرآلات

چه چیزی باعث ایجاد جرم می شود؟

همانطور که آب در زمین حرکت می کند، مواد معدنی را می گیرد. بیشتر منابع آب حاوی کلسیم و منیزیم هستند که عوامل اصلی سختی آب هستند. فلس هایی که هنگام تبخیر آب ظاهر می شوند، نشانه قابل مشاهده کلسیم و منیزیم در آب است. با گذشت زمان، رسوب ممکن است ایجاد شود و نامناسب شود و در مناطقی که از آب در اطراف خانه شما استفاده می کنند – به ویژه آب گرم، مشکلاتی ایجاد کند. در برخی موارد، رسوب باعث آسیب قابل توجهی به وسایل مصرف کننده آب، وسایل و لوله ها می شود که در نتیجه تعمیرات و حتی تعویض هزینه بر است.

مشکلات آب ناشی از رسوب

اگر آب سخت دارید، لوله های آب خانه شما می توانند رسوب آهکی قابل توجهی داشته باشند. همانطور که رسوب در لوله ها ایجاد می شود، سرعت جریان آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر رسوب به اندازه کافی بد شود، ممکن است مجبور شوید لوله های آب را تعویض کنید که هم ناخوشایند و هم پرهزینه است.

خراب شدن دستگاه

بسیاری از وسایلی که آب مصرف می کنند ممکن است در اثر رسوبات به مرور زمان آسیب ببینند. ایجاد جرم کارایی، طول عمر و عملکرد دستگاه را کاهش می‌دهد و هزینه‌های عملیاتی، تعمیرات یا تعویض زودهنگام بیشتری برای شما به همراه دارد. لیست زیر لوازم خانگی رایجی است که در معرض آسیب ناشی از جرم هستند.

آبگرمکن:

چه یک آبگرمکن گازی یا آبگرمکن برقی داشته باشید، رسوب آهک می تواند به مرور زمان بر روی المنت گرمایشی ایجاد شود که زمان و انرژی لازم برای گرم کردن آب را افزایش می دهد. اساساً، دستگاه قبل از اینکه بتواند آب را گرم کند، باید ترازو را گرم کند، که ناکارآمد و بیهوده است. مقیاس همچنین می تواند در امتداد کل فضای داخلی مخزن تشکیل شود. در نهایت رسوب باعث کاهش کارایی، کارایی و طول عمر آبگرمکن ها می شود.

ماشین ظرفشویی:

ماشین ظرفشویی شما یکی دیگر از قربانیان رسوب ناشی از آب سخت است. ممکن است بعد از اتمام کار متوجه یک ماده سفید و گچی در داخل ماشین ظرفشویی خود شده باشید. به احتمال زیاد، در اثر گرم شدن از آب سخت رسوب ایجاد می شود. مشکلات مشابهی در ظروف و ظروف نقره دیده می شود. این لکه ها و رگه ها نشانه های آشکار واکنش آب سخت با دمای بالا و مواد شوینده هستند.

ماشین لباسشویی:

تجمع رسوب بر ماشین لباسشویی و نتایج شستشو تأثیر می گذارد. رسوب روی اجزای ماشین لباسشویی که در تماس با آب هستند جمع می شود و کارایی و کارایی ماشین را کاهش می دهد. علاوه بر این، مواد معدنی موجود در آب سخت با توانایی پاک‌سازی مواد شوینده تداخل می‌کنند، بنابراین لباس‌هایی که در آب سخت شسته می‌شوند اغلب کدر می‌شوند. مواد معدنی سختی و بقایای مواد شوینده اغلب در پارچه‌ها باقی می‌مانند و باعث می‌شوند زودتر از لباس‌هایی که در آب نرم شسته می‌شوند فرسوده شوند.

کتری های چای و قهوه سازها:

بسیاری از وسایل آب مصرفی کوچکتر مانند کتری های چای و قهوه سازها تحت تأثیر آهک هستند. وقتی رسوب زیاد می شود، دستگاه را مجبور می کند سخت تر کار کند. استفاده از آب فیلتر شده تاثیر زیادی بر عملکرد و طول عمر این وسایل خواهد داشت و ظاهر و طعم نوشیدنی های شما را نیز بهبود می بخشد.

دوش، سینک و سطوح

اغلب می‌توانید لکه‌های سفید یا لایه‌ای سفید را روی درهای دوش، سینک‌ها، وان‌ها و جرم گیری شیرآلات دیگر مکان‌های استفاده از آب سنگین ببینید – به‌ویژه آبی که گرم شده است. مشابه لکه‌های روی ظروف شیشه‌ای، این لکه‌ها ناشی از مواد معدنی سختی است که در هنگام تبخیر آب باقی می‌مانند. اغلب در هنگام تخلیه آب، یک لایه یا لایه صابون در اطراف وان یا در سینک یا دوش تشکیل می شود. هنگامی که آب سخت با صابون ترکیب می شود، کشک صابونی تشکیل می دهد که به سطوح و همچنین پوست و موی شما می چسبد که به راحتی آبکشی نمی شود.

جرم گیری شیرآلات

نحوه از بین بردن رسوب از آب

اگر خانه شما تحت تأثیر آب سخت یا رسوب قرار گرفته است، ممکن است محلول های تمیزکننده ای را امتحان کرده باشید که به طور خاص برای از بین بردن رسوب آهک یا لکه های آب سخت طراحی شده اند. اگرچه این مواد پاک کننده به کاهش اثرات قابل مشاهده آب سخت بر روی سطوح کمک می کنند، اما مشکل آب سخت یا رسوب شما را حل نمی کنند. به علاوه این پاک کننده ها خشن و گران هستند. برای رسیدگی به آب سخت و تجمع رسوب، بهترین روش حمله به منبع – آب سخت است. یک سیستم تصفیه آب نقطه ورود (POE) مانند یک نرم کننده آب، می تواند در جایی که آب شما وارد خانه شما می شود نصب شود تا همه چیز در خانه شما، از جمله لوله های آب شما، عاری از اثرات مخرب آب سخت باشد.

نرم کننده آب

نرم شدن آب یک راه حل نقطه ورود است. یک نرم کننده آب در جایی نصب می شود که آب وارد خانه می شود، بنابراین آب سخت این شانس را ندارد که قبل از نرم شدن آب به چیزی آسیب برساند. از طریق فرآیند تبادل یونی، یک نرم کننده آب، مواد معدنی سختی موجود در آب را کاهش می دهد و آب را نرم می کند. آب نرم به طور قابل توجهی آسیب ناشی از رسوب را در سراسر خانه شما کاهش می دهد یا از بین می برد. چندین نرم کننده آب برای رفع نیازهای خاص خانه شما ارائه می دهد.

فیلتراسیون آب

در برخی موارد، فیلتراسیون تخصصی مورد نیاز واحدهای تصفیه آب اغلب در جایی نصب می شوند که آب وارد خانه می شود که باعث جلوگیری از جرم گیری شیرآلات می شود ، اما می توان آنها را در نقطه خاصی که از آب استفاده می شود یا قبل از گرم شدن آب نصب کرد. همچنین هیچ سیستم نمکی مانند سیستم کاهش مقیاس وجود ندارد که رسوب را بدون نرم شدن آب کاهش دهد. این یک گزینه بدون نمک برای تصفیه آب در خانه شما و محافظت از وسایل و وسایل آب گرم شما است.

برای تعیین اینکه کدام روش تصفیه آب برای شما و خانه شما بهترین است، با فروشنده فتوحی به شماره 02634115 تماس بگیرید تا قیمت را دریافت کنید. یا آزمایش آب را برنامه ریزی کنید.

خرید شیرآلات

دیدگاهتان را بنویسید