مقالات

جذابیت سرامیک رگه دار

سرامیک رگه دار

سرامیک با رگه و ویژگی های اساسی آنها

مشخصات، نحوه ایجاد و انواع رگه ها

سرامیک رگه دار به خوبی شناخته شده است.  که وقتی یک معمار، طراح، دکوراتور یا سازنده تصمیم می گیرد.  از سرامیک رگه دار  استفاده می کند.  علاوه بر مشخصات کیفی، به دنبال ارتقای نتیجه زیبایی شناختی نهایی کار است.  به این ترتیب، بسیاری مواد خود را ابتدا بر اساس ویژگی های بصری انتخاب می کنند.  و معمولاً تکنیک ها را برای مرحله دوم ترک می کنند. رگه‌ها و رنگ در پس‌زمینه ای با سرامیک معیار تعیین‌کننده برای انتخاب بصری متریال است.  زیرا به سرامیک هویت منحصر به فرد و قوی می‌دهد.

اما رگه ها دقیقاً چه هستند، چگونه ایجاد می شوند.  و آنها را در چه دسته هایی دسته بندی می کنیم؟  در زیر مشخصات اصلی سرامیک رگه دار را بخوانید.

سرامیک رگه دار

سرامیک رگه دار چیست؟

خطوط طولانی یا شبکه خطی که از سرامیک عبور می کند.  و آن را منحصر به فرد می کند رگه نامیده می شود.  رگه ها ارتباط مستقیمی با زیبایی و ظاهر سرامیک دارند. و یکی از ویژگی های کلیدی هستند. که معماران، سازندگان و طراحان دکوراسیون در اجرای پروژه های خود به دنبال آن هستند.

سرامیک رگه دار چگونه ایجاد می شوند؟

سرامیک رگه دار با استفاده از پیشرفته ترین ابزار آلات موجود تولید شده.  و به بازار عرضه می شود.  همچنین تشکیل رگه طبیعی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد.  و حتی در صفحات مرمری که از یک بلوک مرمری به دست می آیند متفاوت است. اگرچه رگه ها از نظر ضخامت و رنگ متفاوت هستند.  بسته به شکل آنها، می توان آنها را به گروه های خاصی دسته بندی کرد. توجه به رنگ، ضخامت و انواع مختلف، از دلایل اصلی استفاده از این ماده در مجسمه سازی و در ساخت و سازهای معماری داخلی و خارجی می باشد.

سرامیک رگه دار

انواع رگ ها

رگه ها را می‌توانیم آن‌ها را در چند گروه گسترده با ویژگی‌های مشابه طبقه‌بندی کنیم.

رگه های خطی: خطوط پیوسته، یک طرفه و دوشاخه  رنگ رگه ها با رنگ زمینه متفاوت است.  و تضادهای زیبایی ایجاد می کند.

رگه های درختی: شاخه هایی که هر خط ممکن است.  جهت متفاوتی داشته باشد.  اما شروع مشترکی داشته باشد.

رگه‌های برشیا: آنها از قطعات بزرگ یک توده می‌آیند که بعداً در یک سازند زمین‌شناسی جدید ادغام شدند.  با خطوط قهوه‌ای/خاکستری/مشکی ضخیم‌اش که قطعات سنگ سفید را احاطه کرده است، نمونه‌ای شاخص است.

گروه بین المللی سنگ به همراه شرکت های وابسته ما در حال حاضر دارای 9 معدن است. از این معادن روزانه مقدار زیادی سنگ مرمر سفید، نیمه سفید و رنگی استخراج می شود.

سنگ‌های صدفی: سازندهای غیر معمولی که می‌توان آنها را به یک پوسته تشبیه کرد.  و از فسیل‌های محبوس در سرامیک به دست می‌آید.

یک رویکرد متفاوت رگه‌ها را عمدتاً بر اساس شکل‌گیری آن‌ها دسته‌بندی می‌کند.  یعنی تک، چندگانه، یک‌جهت، خطی، مورب، موازی، مواج، درهم‌تنیده، یکنواخت و غیره.

همانطور که در بالا ذکر شد، ترکیب رگه ها با رنگ در پس زمینه سرامیک نقش تعیین کننده ای در نتیجه بصری نهایی یک پروژه دارد. اما چگونه از ترکیب کامل سرامیک ها یا اسلب های مرمر خود اطمینان حاصل کنیم؟  و از همه مهمتر، چگونه هنگام نصب آنها به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم؟

سرامیک رگه دار

سرامیک برای چه استفاده می شود؟

سرامیک ها معمولاً پوشش‌های نازک، مربع یا مستطیلی هستند.  که از مواد سایش سختی مانند سرامیک، سنگ، فلز، خاک رس پخته یا حتی شیشه ساخته می‌شوند.  آنها معمولاً در یک آرایه در جای خود ثابت می شوند.  تا سقف ها، کف ها، دیوارها، لبه ها یا سایر اشیاء مانند میزها را بپوشانند.

توضیحات کاشی و سرامیک چیست؟

کاشی های سرامیکی کاشی های نازک و مسطحی هستند. که معمولاً با لبه های اریب شکل می گیرند. آنها برای پوشش یا پوشش یک سطح استفاده می شوند. و ممکن است مقاومت در برابر خوردگی، حفاظت حرارتی، مقاومت در برابر سایش و/یا تزئین سطح را فراهم کنند. کاشی‌های سرامیکی در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند.

کاشی ها از چه موادی ساخته شده اند؟

به‌طور سنتی، کاشی‌ها از خاک رس لعاب‌دار یا بدون لعاب است.  اما کاشی‌های مدرن از پلاستیک، شیشه، آسفالت یا آزپست سیمان نیز ساخته می‌شوند. کاشی های صوتی از تخته فیبر یا سایر مواد جاذب صدا تولید می شوند.  از بلوک های شیشه ای در پارتیشن ها استفاده می شود.

سرامیک رگه دار

تاریخچه کاشی چیست؟

ریشه کاشی

در حالی که منشاء واقعی کاشی ها توسط مورخان مشخص نشده است.  به طور گسترده توافق و آنها در حدود 1000 سال قبل از میلاد اختراع شده اند. اولین نمونه های کاشی در چین و مصر یافت شد.  که در سازه های باستانی معمولاً برای اهداف تزئینی استفاده می شد.

دیدگاهتان را بنویسید