صنعت ساختمان

تزئینات سرامیک لبه دار

سرامیک لبه دار

آیا باید از تزئینات برای سرامیک لبه دار استفاده کنم؟

استفاده از تزئینات برای سرامیک لبه دار به دلایل متعدد در بسیاری از پروژه های نصب کاشی رایج است. اما آیا آنها کاملا ضروری هستند و وقتی از ترمز استفاده نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟ در این مقاله توضیح می‌دهیم که تزئینات های کاشی چیست، انواع مختلف آن، مزایای تزئینات کاشی و چگونه می‌توانید از آن‌ها در هر اتاق از خانه خود استفاده کنید.

نصب هر کاشی متفاوت است، بنابراین نیاز به تزئینات کاشی نیز متفاوت است. ویژگی‌های کاربردی اتاق، همراه با زیبایی و طراحی آن، باعث می‌شود که از تزئینات کاشی برای هر پروژه خاصی استفاده شود، چه کاشی‌های سنگی طبیعی در آشپزخانه یا کاشی‌های پرسلان اصلاح شده روی دیوارها و کف حمام.

سرامیک لبه دار

تزئینات کاشی چیست؟

برش‌های سرامیک لبه دار برای محافظت از لبه‌های در معرض دید یک ناحیه کاشی‌کاری شده در محل قرار می‌گیرند. این کمک می کند تا کاشی کاری شما مرتب تر و حرفه ای تر به نظر برسد و در عین حال از هرگونه آسیب نیز جلوگیری می کند. نه تنها این، بلکه اغلب برای ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا لبه های تیز را که ممکن است خطرآفرین باشد و باعث آسیب شود را می پوشانند.

انواع مختلف تزئینات سرامیک لبه دار چیست؟

هنگام انتخاب بین انواع مختلف تزئینات کاشی باید به چند نکته توجه کرد، از جمله اطمینان از رنگ و جنس مطابقت با کاشی چهار نوع اصلی تریم کاشی عبارتند از:

تزئینات پلاستیکی

تزئینات فلزی

تراش سنگ

تزئینات سرامیکی/پرسلانی

وقتی صحبت از تزئینات کاشی به میان می‌آید.  گزینه‌های بیشتری نیز وجود دارد. و بسته به اینکه چه سبکی بهتر عمل می‌کند.  یا اینکه با هدف خاصی در ذهن طراحی شده‌اند. می‌توانند متفاوت باشند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روکش های مختلف هستید.  با تیم ما تماس بگیرید.  تا در مورد گزینه های شما صحبت کنند. وقتی صحبت از روکش کاشی به میان می آید.  حتی گزینه های بیشتری در دسترس است.  و بسته به مواردی که می تواند.  متفاوت باشد. سبک بهتر عمل می کند.  یا اگر با هدف خاصی در ذهن طراحی شده باشد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روکش های مختلف هستید.  با تیم ما تماس بگیرید.  تا در مورد گزینه های شما صحبت کنند.

به چه سایز کاشی نیاز دارم؟

برای تعیین اندازه کاشی مورد نیاز خود، ابتدا باید عمق کاشی های خود را اندازه گیری کنید. سپس معمولاً توصیه می‌شود که اندازه‌های تزئین خود را افزایش دهید تا فضایی برای پر کردن چسب (برای ایمن نگه داشتن کاشی) باقی بگذارید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر عمق کاشی شما 10 میلی متر است، باید تریم 12.5 میلی متری را انتخاب کنید.

نحوه نصب تزئینات سرامیک

هنگامی که می دانید به چه اندازه تزئینات کاشی نیاز دارید، ممکن است متوجه شوید که باید تزئینات کاشی خود را برش دهید یا خم کنید تا بی عیب و نقص جا بیفتد.

برش: برش به ابزارهایی مانند اره برقی نیاز دارد که از آن برای ایجاد برش در گوشه ها با زاویه 45 درجه استفاده می کنید. با این حال، در برخی موارد، این می تواند لبه های تیزتری را روی تزئینات فلزی ایجاد کند.

خم کردن: خم کردن به این معنی است که ابتدا برش به اندازه و سپس استفاده از برش های حلبی برای ایجاد یک برش V شکل در دو زاویه 45 درجه مخالف. سپس تریم را در اطراف لبه کاشی خود خم خواهید کرد.

برای شروع نصب، چسب کاشی خود را مخلوط کرده و به طور معمول اعمال کنید، از جمله قسمت هایی که تزئینات قرار می گیرد. سپس تزئینات انتخابی خود را روی چسب فشار دهید.  تا محکم در جای خود قرار گیرد.  و شروع به چیدن کاشی های خود کنید.  اگر تزئینات کاشی را در جایی مانند دوش نصب می کنید که ممکن است خیس شود، ممکن است لازم باشد فاصله کوچکی به اندازه 2 میلی متر بین تزئینات و لبه کاشی ایجاد کنید. برای جلوگیری از نفوذ آب، این باید دوغاب شود.

در صورت استفاده از این نوع تزئینات، اطمینان حاصل کنید که بین دو سطح فاصله وجود دارد تا تزئینات در جای خود پیچ ​​شود.

مزایای نصب تزئینات سرامیک

تعدادی از دلایل تزئینی و کاربردی وجود دارد که ممکن است بخواهید نصب کاشی در خانه خود را در نظر بگیرید، از جمله:

زیبایی شناسی: یک تزئین کاشی می تواند به اتاقی که حرفه ای تر به نظر می رسد، نکات نهایی را اضافه کند. آنها همچنین می توانند برای اتصال یکپارچه فضاهای مختلف در خانه شما، چه در داخل خانه یا خارج استفاده شوند.
دوام: تزئینات های کاشی برای محافظت از لبه های کاشی در معرض دید. که ممکن است آسیب دیده باشند.  طراحی شده اند.
ایمنی: تزئینات کاشی به شما امکان می دهد لبه های کاشی تیز را که می تواند به کسی آسیب برساند، بپوشانید.
ارزش: نصب تزئینات کاشی می تواند نسبتاً مقرون به صرفه باشد و یک پروژه DIY آسان برای تکمیل خودتان باشد.

نحوه استفاده از تزئینات کاشی در فضاهای مختلف

بسته به اینکه کدام اتاق خانه خود را کاشی کاری می کنید.  ممکن است.  بخواهید از تزئینات استفاده کنید. در واقع، داشتن کاشی‌های بدون تزئینات فقط زمانی مناسب است که خطر آسیب دیدن کاشی‌ها یا لبه‌های تیز وجود نداشته باشد.

تزئینات کاشی در حمام

در حمام، رایج ترین مکان برای استفاده از تزئینات کاشی، اطراف پنجره ها است. اگر از کاشی‌های سنگ طبیعی استفاده می‌شود و برش‌ها مرتب هستند، پس شماممکن است نیازی به استفاده از تزئینات نباشد، زیرا رنگ کاشی در تمام طول مسیر یکسان است، با این حال، کاشی‌های پرسلان مدرن با سطح چاپ دیجیتالی روی لبه‌های آشکار به رنگ خاک رس خواهند بود، بنابراین باید از تزئینات پلاستیکی یا فلزی استفاده شود.

تزئینات کاشی در آشپزخانه

احتمالاً از راهرو وارد آشپزخانه خود خواهید شد و حتی ممکن است یک اتاق ناهارخوری یا گلخانه داشته باشید که از آن خارج می شود یا در برخی موارد یک درب خارجی به یک محوطه یا باغ خارجی پاسیو.

یکی از موقعیت‌های کلیدی که می‌خواهید از تزئینات درب در آشپزخانه استفاده کنید.  زمانی است.  که اختلاف ارتفاع بین کاشی و کفپوش مجاور آنقدر زیاد است.  که به خطر سفر تبدیل می‌شود.  یک تزئینات جلوه فلزی یا چوبی هم سطح کاشی و هم سطح مجاور را می پوشاند.  تا به میزان قابل توجهی احتمال زمین خوردن را کاهش دهد.

تزئینات کاشی و کاشی کاری کف

هنگام کاشی کاری کف، بزرگترین تصمیم شما احتمالا این است که آیا درهای خود را کوتاه کنید یا نه. اگر کفپوش اتاق‌های مجاور همسطح است، ممکن است بخواهید از تریم کاشی استفاده کنید، به خصوص اگر کاشی در درگاه دارای لبه بریده باشد. دلیل آن این است.  که یک لبه برش کارخانه ای احتمالاً به اندازه کافی صاف است.  که مشکلی ایجاد نکند.  اما لبه بریده شده.  توسط نصاب تیز است.  و می تواند باعث بریدگی ناخوشایند برای پاهای برهنه شود.

به طور کلی، تنها زمانی که نیازی به تراش در ورودی نیست.  زمانی است.  که اتاق های مجاور هر دو کاشی کاری شده باشند.  در این صورت یک خط دوغاب تمیز کار را انجام می دهد.

تزئینات کاشی و فضاهای بیرونی

اگر فضای بیرونی را با استفاده از سنگ فرش پرسلان ایجاد کرده اید.  ممکن است.  با لبه های تیز روبرو شوید.  – به خصوص اگر کاشی ها اصلاح شده باشند.

در حالی که اغلب در داخل استفاده می شود.  تزئینات های سرامیک لبه دار فولادی ضد زنگ وجود دارد.  که به طور خاص برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند.  این نه تنها یک گزینه مقرون به صرفه است.  بلکه استفاده از تزئینات کاشی در بیرون نیز ظاهر صیقلی تری را ارائه می دهد.  آسیب به کاشی ها را کاهش می دهد.  و خطر آسیب دیدگی یا زمین خوردن را محدود می کند.

امیدواریم اکنون در مورد استفاده از تزئینات کاشی در خانه خود بیشتر بدانید و چرا ممکن است بخواهید از کاشی های بدون تراش اجتناب کنید. و فراموش نکنید، شما همیشه می توانید.  برای مشاوره بیشتر در مورد هر کاری که با پروژه کاشی کاری بعدی یا فعلی خود انجام دهید.  با تیم حرفه ای ما تماس بگیرید. روش دیگر، راهنمای نصب کاشی ما طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد که به شما در انجام هر پروژه کمک می کند.

برای خرید سرامیک کلیک کنید.

سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید