مقالات

تاریخچه شیرآلات قدیمی

شیرآلات قدیمی

تکامل تاریخی شیر آب

تاریخچه شیرآلات قدیمی و شیرآلات یکی از مهم ترین وسایل در سیستم لوله کشی است. همانطور که هر لوله کش آشپزخانه در DC به شما می گوید، شیر آب یکی از کاربردی ترین وسایل در سیستم لوله کشی است. این یک وسیله مهم کنترل و تحویل آب در سیستم لوله کشی است. شیر یا شیر آب برای انتقال آب و کنترل سرعت جریان آن در هنگام روشن شدن استفاده می شود. شیر آب دارای تاریخچه شگفت انگیزی است. از دوران باستان سیستم لوله کشی یونان و روم راه طولانی را پیموده است. امروزه شیرآلات هوشمندی داریم که از حسگرهای حرکتی برای روشن و خاموش کردن استفاده می کنند.

شیرآلات قدیمی

ما همچنین شیرهای لمسی داریم که با کوچکترین لمسی در هر جایی روشن می شوند. روی دسته ها، دهانه یا سر. تکامل تاریخی شیر آب به تکامل تاریخی لوله های آبرسانی مربوط می شود. این عمدتاً به این دلیل است که شیرها معمولاً انتهای عملکردی لوله های تأمین آب را تشکیل می دهند. همچنین بسیاری از لوله ها و شیرهای آب از همان مواد ساخته شده اند. فلز مس. امروز می‌خواهیم سفری به مسیر تاریخ داشته باشیم تا بفهمیم که شیر آب مدرن چگونه به وجود آمده است.

لوله ها و شیرآلات باستانی

اولین تاریخچه شیرآلات قدیمی آب را می توان به کاخ Minoan Knossos در کرت ردیابی کرد. لوله های سفالی از شیرهای آب برای تامین آب در این پادشاهی باستانی در 1700 سال قبل از میلاد استفاده می کردند. شیرهای آب مورد استفاده در این سیستم لوله کشی قدیمی از طلا، مرمر و نقره ساخته شده بودند. امپراتوری روم استفاده از لوله های سربی را از حدود 1000 سال قبل از میلاد آغاز کرد. تا حدود سال 476 پس از میلاد در این دوره، حمام های عمومی رومی دارای شیرآلات نقره ای و سایر وسایل طلا و مرمر بودند.

کارتریج کواتورن

در سال 1913 آلبرت براون کارتریج را اختراع کرد. این کارتریج به جای چرخش های متعدد مورد نیاز سایر شیرهای آب در این مدت، فقط به یک چهارم چرخش نیاز داشت. کارتریج به دلیل حفظ واشرها در شیر آب بسیار محبوب شد.

شیر آب تک دسته

آل معین از سال 1940 تا 1945 کار بر روی یک شیر آب یک دسته را آغاز کرد. او این ایده را پس از سوختن بیش از حد آب شیر در سال 1937 به دست آورد.

شیر توپی شیر

در سال 1952، Landis Perry اولین شیر توپی شیر را طراحی کرد. شیر آب سرد و گرم را با استفاده از کنترل صدا مخلوط کرد. پری طرح شیر توپی خود را در سال 1952 ثبت اختراع کرد.

شیر آب دلتا

الکس معنوی با استفاده از طرح شیر توپی شیر پری، اولین شیر سوپاپ بدون واشر را طراحی کرد. او این شیر آب را شیر آب دلتا نامید و شرکت شیرآلات دلتا را تأسیس کرد. این یکی از پیشروترین و مبتکرترین تولیدکنندگان شیر آب در حال حاضر در جهان است. شرکت Delta Faucet در ادامه به طراحی بسیاری از ویژگی های نوآورانه برای شیرها و دوش ها پرداخت.

شیرآلات الکترونیکی

شیرآلات الکترونیکی در اوایل دهه 1980 معرفی شدند. این شیرها از حسگرهایی برای تشخیص حرکت و روشن یا خاموش کردن شیر استفاده می کنند. شیرهای الکترونیکی برای صرفه جویی در مصرف آب و همچنین ارائه روشی راحت و سالم برای استفاده از شیر آب طراحی شده اند. شرکت Delta Faucet اولین شیر الکترونیکی هندزفری را برای مصارف مسکونی در سال 2001 معرفی کرد.

شیرآلات را لمس کنید

شرکت شیرآلات دلتا شیر آب لمسی را در سال 2008 معرفی کرد. این شیر پس از لمس در هر جایی از جمله دستگیره ها و یا دهانه آن روشن و خاموش می شود. می توانید از دست، مچ، ساعد یا آرنج خود برای باز کردن شیر آب استفاده کنید. دلتا به طراحی و توسعه بسیاری از شیرهای آب و ویژگی های نوآورانه از جمله رسوب بخار فیزیکی و طراحی شیر جهانی ادامه داده است.

بازار صنعت و ساختمان فتوحی مفتخر است.  با ارائه جدید ترین شیرآلات روز دنیا بهترین نوع را به مردم عزیز ایران ارائه دهد.

خرید شیرآلات

دیدگاهتان را بنویسید