دکوراسیون

تاثیر رنگ در طراحی داخلی

رنگ در طراحی داخلی

رنگ در طراحی داخلی

رنگ می تواند برای بیان روحیه شما در میان چیزهای زیادی استفاده شود. این برای همه قابل درک است.  و می تواند حس و حال را به هر اتاق منتقل کند، به خصوص زمانی که در کنار آخرین روند طراحی داخلی استفاده شود. استفاده از رنگ مناسب در طراحی داخلی مهم است. اما نه تنها باید رنگ مناسب را در نظر بگیرید، بلکه باید سایه مناسب را نیز در نظر بگیرید.

اشباع رنگ می تواند سایه را تغییر دهد و این نیز چیزی است که هنگام استفاده از رنگ در طراحی داخلی باید به آن فکر کرد. رنگ‌های روشن‌تر مورد توجه هواداران قرار می‌گیرند و می‌توانند اتاق‌ها را بزرگ‌تر و حتی روشن‌تر نشان دهند. رنگ‌های تیره‌تر به‌عنوان پالایش‌تر در نظر گرفته می‌شوند و اتاق‌ها را صمیمی‌تر و گرم‌تر می‌کنند.

رنگ در طراحی داخلی

گروه رنگ ها

سه گروه مختلف وجود دارد که رنگ‌ها می‌توانند در آنها قرار بگیرند و این به شما کمک می‌کند هنگام تصمیم‌گیری از چه رنگ‌هایی در دکوراسیون خود استفاده کنید. خنثی ها سیاه، خاکستری، سفید و قهوه ای هستند. این رنگ ها می توانند در هنگام استفاده از رنگ های غیر فعال و فعال تعادل برقرار کنند. رنگ‌های فعال روشن هستند و می‌توانند در کنار افزایش خلاقیت، ذهن را تحریک کنند. رنگ های غیرفعال سرد هستند و می توانند ذهن را آرام کنند و به تمرکز ذهنی کمک کنند.

رنگ‌های مختلفی که در طراحی داخلی استفاده می‌شود واقعاً می‌تواند بر محیط تأثیر بگذارد و می‌تواند فضای شما را بیش از حد تحریک کند یا کمتر. اگر به دنبال تحریک بیش از حد فضای خود هستید، از رنگ های بسیار اشباع شده همراه با تضادهای قوی استفاده کنید، حتی ممکن است ترکیبی از الگوها را به کار ببرید. برای دستیابی به حس کم تحرکی برای فضای خود، از رنگ های ضعیف همراه با مقدار کمی از رنگ های متضاد استفاده کنید.

از آنجایی که سایه‌ها و رنگ‌ها واقعاً می‌توانند بر فضای اطراف شما تأثیر بگذارند، به فضایی که می‌خواهید فکر کنید و این به انتخاب رنگ‌های مناسب برای استفاده در طراحی داخلی کمک می‌کند.

انتخاب رنگ در فضا های مختلف خانه

وقتی در نظر می گیرید که از چه رنگ هایی در اتاق خواب خود استفاده کنید، به رنگ های آرامش بخش و آرامش بخش مانند آبی، سبز و بنفش فکر کنید. استفاده از دیوارهای رنگ خنثی و لهجه‌های این رنگ‌های غیرفعال به شما ظاهری نرم می‌دهد. برای اتاق نشیمن از رنگ هایی مانند نارنجی، زرد و قرمز استفاده کنید که انرژی زا و هیجان انگیز هستند. این رنگ ها همچنین برای استفاده در قسمت ورودی عالی هستند زیرا بسیار خوشایند و نشاط آور هستند.

به خاطر داشته باشید که تن های سرد به عنوان آرامش بخش شناخته می شوند و تن های گرم به عنوان انرژی زا شناخته می شوند. رنگ‌هایی که برای دیوارها، کف‌ها و دکوراسیون انتخاب می‌کنید می‌توانند تأثیر عمیقی بر زندگی و فضایی که در آن قرار دارید داشته باشند. به همین دلیل است که انتخاب رنگ‌های مناسب در طراحی داخلی بسیار حیاتی است.

رنگ در طراحی داخلی

 

دیدگاهتان را بنویسید