مقالات

بررسی مزایا و معایب جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه که امروزه آن را می شناسیم در دهه 1950 محبوبیت زیادی پیدا کرد. این یک منطقه مستقل از فضای پیشخوان، لوازم خانگی و ذخیره سازی است که در خانه ها در سراسر جهان دیده می شود.

به ندرت برنامه ای برای طراحی خانه در تلویزیون وجود دارد که دارای یک جزیره آشپزخانه بزرگ نباشد. این به دلیل خوبی است.

یک جزیره فرم و عملکرد را ترکیب می کند و یک قطعه کانونی طبیعی در اتاق ایجاد می کند. گفته می شود، به این معنا نیست که همه آشپزخانه ها باید دارای یکی باشند. برای نصب یکی از مزایای آن معایبی وجود دارد.

بیش از چهار دهه تجربه در طراحی آشپزخانه های سفارشی در اتاوا و رنفرو دارد. ما طی سال‌ها جزیره‌های آشپزخانه بسیاری را طراحی کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد تمام مزایا و مضرات آنها را بیاموزیم.

در زیر، تمام مزایا و معایب نصب جزیره در آشپزخانه شما را بررسی خواهیم کرد. اینها به شما این امکان را می دهد که تصمیم بگیرید آیا یک جزیره برای شما و خانواده شما فضای مناسبی در آشپزخانه شما دارد یا خیر.

مزایای داشتن جزیره آشپزخانه

نصب جزیره در آشپزخانه مزایای زیادی دارد، از افزایش سطح کار و فرصت های ذخیره سازی گرفته تا افزایش عملکرد. بیایید به چند مورد از آنها و موارد دیگر در زیر بپردازیم.

فرصت های ذخیره سازی پیشرفته

اگر فضای ذخیره سازی در آشپزخانه خود ندارید، عاشق جمع آوری کتاب های آشپزی و جدیدترین وسایل آشپزخانه هستید، یا از ادویه جات خبره هستید، یک جزیره آشپزخانه می تواند کشوها، قفسه ها و کابینت های اضافی را ارائه دهد که ممکن است همان چیزی باشد که در آشپزخانه رویایی شما نیاز دارید.

جزیره آشپزخانه

اینجاست که طراحی سفارشی جزیره با طراح آشپزخانه کلیدی است. آنها می توانند به شما در طراحی گزینه های ذخیره سازی کمک کنند که کاملاً با تصور شما از استفاده از جزیره خود در آینده مطابقت دارد.

یکی دیگر از مزایای جزایر آشپزخانه این است که ظروف خود را مرتب و در دسترس نگه دارید بدون اینکه فضای پیشخوان اشغال کنید. آنها همچنین می توانند یک انباری مناسب در زیر سطح آماده سازی داشته باشند.

این می تواند یک راه ایده آل برای نگه داشتن موادی که اغلب استفاده می کنید نزدیک به دست باشد و در کابینت ها دفن نشوند.

سطح کار اضافی

هر کسی که عاشق آشپزی است می‌داند که چیزی به نام فضای آماده سازی بیش از حد میز وجود ندارد. کار در یک منطقه باز و در دسترس به معنای آماده کردن غذای راحت تر و آشپزی بسیار شادتر در آشپزخانه است.

یک جزیره آشپزخانه فضای کافی را به شما می دهد و به چندین سرآشپز اجازه می دهد در همان منطقه کار کنند. بنابراین، چه شما و شریک زندگی خود دوست داشته باشید با هم آشپزی کنید، چه بچه هایی دارید که دوست دارند کمک کنند، یا میزبان تعطیلات در خانه شما هستند و می توانند از تمام کمک هایی که می توانید استفاده کنید، یک جزیره آشپزخانه می تواند بسیار مفید باشد.

افزایش نشستن و تعامل اجتماعی

یکی از بزرگترین مزیت های جزیره آشپزخانه این است که یک مکان ناهار خوری مناسب برای وعده های غذایی سریع ایجاد می کند.

این می تواند یک کاسه سریع غلات در صبح یا یک ساندویچ سریع برای ناهار باشد. یک جزیره باعث می شود که به راحتی یک لقمه سریع بگیرید

اگر از سرگرمی در حین آشپزی لذت می برید، می توان جزیره آشپزخانه را در ستون حرفه ای شما محکم کرد.

جزیره آشپزخانه

جزایر آشپزخانه به شما این امکان را می دهد که بهترین کاری را که انجام می دهید انجام دهید، یک غذای خوشمزه بپزید و در عین حال بتوانید با مهمانان خود گفتگو کنید. این یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن یک لیوان شراب یا کوکتل با مهمانان خود بدون احساس جدایی از آنها در اتاق دیگر است.

برای اطلاعات بیشتر و ایده‌هایی در مورد برنامه‌ریزی نشستن در جزیره آشپزخانه، مقاله ما را اینجا ببینید. نکات بسیار خوبی در مورد بهترین راه برای طراحی صندلی جزیره، انتخاب بهترین صندلی ها و برخی از اشتباهات رایج برای جلوگیری از آن دارد.

تطبیق پذیری در کارکرد

اگر کاری وجود دارد که همه ما می دانیم چگونه امروز انجام دهیم، آن کار چندوظیفه ای است. مانند بسیاری از ما، اگر چند کاره هستید، ممکن است عاشق یک جزیره آشپزخانه باشید.

دلیل آن این است که یک جزیره آشپزخانه می تواند چیزهای مختلفی را ارائه دهد، از ایستگاه آشپزی، بار صبحانه یا حتی یک دفتر کار خانگی برای کسانی که از خانه کار می کنند.

همه می‌دانند که آشپزخانه قلب خانه شماست و یک جزیره می‌تواند آن را حتی بیشتر کند. این می تواند یک مکان عالی برای انجام تکالیف با یک میان وعده بعد از ظهر یا مرکز میان وعده در یک شب سینما باشد.

نقطه کانونی

هنگامی که یک آشپزخانه زیبا را در یک مجله طراحی داخلی یا برنامه مورد علاقه خود می بینید، آنها همیشه یک چیز مشترک دارند، یک نقطه کانونی فوق العاده.

این یکی دیگر از مزایای جزایر آشپزخانه است، آنها یک نقطه کانونی داخلی هستند. هنگام کار با یک طراح آشپزخانه، آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که شما با مواد و پرداخت هایی که سبک شما را برجسته می کند و چشم همه را به خود جلب می کند، ظاهر زیبایی را به دست می آورید.

جزایر همچنین می‌توانند راهی ایده‌آل برای افزودن سبک طراحی به آشپزخانه باشند و عناصری از اتاق‌های دیگر خانه‌تان بیاورند.

برای مثال، ممکن است بخواهید از رنگی برای پایه ای که روی دیوارهای اتاق دیگری استفاده کرده اید استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا زیبایی‌شناسی را در سرتاسر خانه خود حمل کنید.

برای ارزش فروش مجدد خوب است

جزایر آشپزخانه روندی است که بعید است از نظر طراحی و عملکرد از مد خارج شود.

این به این دلیل است که به وسایل اضافی مانند سینک ظرفشویی، اجاق گاز و حتی یخچال های شراب اجازه می دهد تا در یک جزیره قرار گیرند و فضای آشپزخانه را برای کابینت های اضافی باز می کند و ظاهری یکپارچه تر به فضای پیشخوان دارد.

زمانی که خریداران بالقوه خانه‌ها را مشاهده می‌کنند، جزیره آشپزخانه یک ویژگی بسیار مورد توجه است. این به این دلیل است که فضای ذخیره سازی اضافی، صندلی و یک ایستگاه کاری اضافی را برای کسانی که عاشق آشپزی و میزبانی از گردهمایی در خانه هستند، فراهم می کند.

معایب داشتن جزیره آشپزخانه

با خواندن تمام نکات مثبت بالا، ممکن است تعجب کنید که آیا جزیره آشپزخانه معایب زیادی دارد یا خیر. ممکن است آنها به خودی خود معایب واقعی نباشند، اما قبل از نصب جزیره در آشپزخانه باید ملاحظاتی را رعایت کنید. بیایید فقط چند مورد را مرور کنیم.

ملاحظات هزینه

آن جزایر زیبایی که در مجلات و برنامه های تلویزیونی می بینید ارزان نیستند.

با توجه به اینکه آیا جزیره آشپزخانه انتخاب مناسبی برای فضای شماست، هزینه باید در بالای لیست شما باشد. موادی که انتخاب می‌کنید، ویژگی‌هایی که اضافه می‌کنید و نصب می‌توانند به سرعت گران شوند. ما در اینجا همه چیز در مورد تقسیم هزینه یک جزیره آشپزخانه سفارشی صحبت می کنیم.

به طور متوسط، شما می توانید در یک جزیره آشپزخانه به صورت سفارشی خرج کنید. در اینجا فقط به تفکیک برخی از میانگین هزینه ها اشاره شده است:

کانترها
کابینت
سینک
لوازم جانبی (یخچال ، کشوهای قاشق و چنگال، سطل زباله و غیره)

اگر می خواهید سینک، اجاق گاز یا اجاق گاز در جزیره خود کار کنید، نصب جزیره آشپزخانه می تواند هزینه های قابل توجهی را اضافه کند.

بسیاری از آشپزخانه‌ها با لوله‌کشی و وسایل برقی پیکربندی نشده‌اند که به راحتی در وسط اتاق قابل دسترسی هستند، بنابراین اگر به دنبال چیزی بیش از یک جزیره مستقل با فضای ذخیره‌سازی هستید، باید به خاطر داشته باشید که ممکن است قیمت بالایی داشته باشد.

چالش های نگهداری و تمیز کردن

هر چه فضا بزرگتر باشد، بیشتر برای تمیز کردن وجود دارد. این جمله برای جزایر آشپزخانه نیز صادق است.

سطح بزرگتر به تمیز کردن مکرر بیشتری نیاز دارد تا به بهترین شکل ظاهر شود. همین امر در مورد مکان های ذخیره سازی ادغام شده در جزیره نیز صدق می کند. اگر به طور منظم آنها را مدیریت نکنید، ممکن است به هم ریخته و بی نظم شوند.

مهم است که به یاد داشته باشید که یک جزیره یک قطعه کانونی در اتاق خواهد بود، بنابراین مرتب نگه داشتن آن برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به چشمان ضروری است.

محدودیت فضا و ناسازگاری با چیدمان آشپزخانه

همه چیدمان‌های آشپزخانه نمی‌توانند به راحتی یک جزیره را در خود جای دهند و گاهی اوقات، وارد کردن اجباری آن به فضا می‌تواند بر طراحی تأثیر منفی بگذارد.

همچنین ممکن است یک جزیره بتواند جریان طبیعی آشپزخانه را مختل کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، پیشخوان یا فضای ذخیره‌سازی اضافی برای آشپزخانه‌ای تنگ که جابه‌جایی در آن سخت است، مبادله بدی است.

داشتن حداقل 42 اینچ بین کانتر محیطی و جزیره برای حرکت راحت و کار ایمن توصیه می شود. این یک ملاحظه مهم است.اگر چیدمان نامنظم دارید یا فضای محدودی دارید، ممکن است جزیره بهترین استفاده از آن نباشد.

اتصال برق، لوله کشی و تهویه مشکل است

علاوه بر پرهزینه بودن، افزودن لوله کشی، برق و تهویه هوا به فضای جزیره آشپزخانه کار آسانی نیست.

گسترش خطوط لوله کشی و برق از دیوارهای اصلی شما می تواند به معنای پاره شدن و سپس تعویض کفپوش برای اجرای سیم کشی و لوله های زیر زمین باشد.

این می تواند شامل برق، لوله کش و نصاب کفپوش باشد. تهویه هوا به همان اندازه چالش برانگیز است با تکنسین های HVAC که دریچه های پایین یا هودهای سنتی را بر روی جزیره نصب می کنند.

اگر این ویژگی‌ها را به جزیره اضافه کنید، برای بودجه و جدول زمانی خود آماده باشید.

طراحی با کابینت های سفارشی

جزایر آشپزخانه به دلایل بسیار خوبی از دهه 1950 از ویژگی های برجسته خانه ها بوده است. آنها یک نقطه کانونی زیبا، فضای پیشخوان اضافی و ذخیره سازی را فراهم می کنند.

اما قبل از اینکه تصمیم به نصب یک جزیره آشپزخانه سفارشی در خانه خود بگیرید، ضروری است قبل از سرمایه گذاری، تمام جوانب مثبت و منفی بالا را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال کابینت های سفارشی برای پروژه بعدی آشپزخانه خود هستید، کابینت های سفارشی همه چیز مورد نیاز شما را دارد!

ما با بیش از 40 سال تجربه و دسترسی به بیش از 30 فروشنده در سراسر انتاریو، یک فرآیند طراحی کاملاً سفارشی را با تیم طراحان با استعداد خود به مشتریان خود ارائه می دهیم. هنگامی که می خواهید سفارشی سازی را به آشپزخانه جدید خود اضافه کنید، ما اینجا هستیم تا در کل فرآیند به شما کمک کنیم.

یک مشاوره رایگان با یک متخصص آشپزخانه در نمایشگاه فتوحی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید