مقالات

با ماکروفر میشه میوه خشک کرد

با ماکروفر میشه میوه خشک کرد

چگونه میوه ها و سبزیجات را کم آب کنیم ؟ میوه های خشک یک افزودنی عالی برای سالادهای تابستانی شما هستند. آنها همچنین در دسرها و محصولات پخته شده و غذاهای مورد علاقه صبحانه مانند پنکیک و وافل عالی هستند. آیا سعی کرده اید میوه خشک را در خانه درست کنید؟ این یک فرآیند نسبتاً آسان است که می توان آن را بدون هیچ گونه تجهیزات فانتزی انجام داد.

با ماکروفر میشه میوه خشک کرد

زمانی یک غذا به درستی آبگیری می شود که 95 درصد از محتوای آب آن حذف شود. این باعث افزایش ماندگاری میوه و همچنین تمرکز طعم آن می شود. بیایید نگاهی بیندازیم به روش های مختلفی که می توانیم برای تهیه میوه و سبزیجات خشک در خانه استفاده کنیم.

کدام میوه ها و سبزیجات را انتخاب کنیم؟

میوه های کم آب ، وقتی صحبت از میوه هایی می شود که می توان آنها را کم آب کرد، لیست طولانی و متنوع است. زردآلو، توت فرنگی، سیب، آناناس، شاه توت، تمشک، آناناس، انجیر، گیلاس، آلو، گلابی، موز، تمشک، پرتقال، خرمالو، انبه، موز و….

سبزیجات کم آب

از جمله سبزیجاتی که ممکن است خشک شوند گوجه فرنگی، کدو سبز، فلفل دلمه ای، کلم پیچ و قارچ هستند. بیایید گیاهان معطر زیادی را که به صورت خشک شده فوق العاده هستند فراموش نکنیم مانند پونه کوهی، برگ بو، ریحان، رزماری، جعفری، آویشن و پیازچه.

چه طور باید شروع کرد

به طور کلی، تقریباً تمام انواع میوه و سبزیجات را می توان خشک کرد. مهم است که ماده انتخابی از درجه رسیدگی مناسب تجاوز نکند زیرا به درستی خشک نمی شود. قبل از شروع باید میوه یا سبزی را در آب با کمی آب لیمو بشویید و کاملا خشک کنید. این کار زمان خشک شدن را کوتاه می کند.

با ماکروفر میشه میوه خشک کرد ؟

یک راه عالی برای خشک کردن میوه خشک کردن آن در ماکروفر است. این یک روش آسان است – هرچند طولانی – اما نتایج ارزش صبر کردن را دارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک اجاق با دمای ثابت بین 40 تا 60 درجه سانتیگراد (100 تا 140 فارنهایت) در حالت تهویه است (اگر ماکروفر شما کمی “وینتیج” است، در را باز بگذارید و همان نتیجه را خواهید داشت).

با برش دادن میوه هایی که از قبل هسته گرفته شده اند به ورقه های بسیار نازک شروع کنید. سپس برش های میوه را بدون اینکه روی هم قرار گیرند روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید بچینید. بسته به درصد آب موجود در میوه، 4 تا 12 ساعت در فر بگذارید.

نحوه خشک کردن سبزیجات در مایکروفر

برخی از سبزیجات مانند کلم پیچ نیازی به مدت طولانی در فر ندارند. یک زمان پخت سریع 15 دقیقه ای برای اطمینان از ترد شدن برگ ها کافی است.

چگونه میوه های خشک را در دستگاه خشک کن…

میوه ها و سبزیجات کم آب جزء اصلی رژیم های گیاهخواری در سراسر جهان هستند، از جمله غذاهای سرآشپز دانمارکی رنه ردزپی. طبیعتاً، سرآشپزها به ماشین‌های آب‌گیری با فناوری پیشرفته دسترسی دارند، اما بسیاری دیگر برای مصارف خانگی در دسترس هستند.

هر دستگاه آبگیری مواد غذایی منحصر به فرد است، بنابراین باید به دفترچه راهنمای مالک آن مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که فرآیند خشک کردن هنوز طولانی است (گاهی اوقات تا 18 ساعت) اما بر خلاف استفاده از اجاق، دستگاه آبگیری مواد غذایی خانه شما را گرم نمی کند.

خرید مایکروفر

دیدگاهتان را بنویسید