مقالات

بافت سرامیک مات در مقابل براق

بافت سرامیک مات در مقابل براق

انتخاب سرامیک مات و براق های مناسب برای یک منطقه برای تعیین زیبایی آن بسیار مهم است. دو رنگ پرکاربرد توسط صاحبان خانه، طراحان داخلی و معماران، کاشی‌های براق و مات هستند که هر دو در انواع روکش‌ها موجود هستند.

بافت سرامیک مات در مقابل براق بیشترین استفاده را توسط معماران، طراحان داخلی و صاحبان خانه در میان انواع مختلف بافت ها و پرداخت ها دارند. با وجود استفاده از مواد اولیه یکسان و طی یک فرآیند تولید قابل مقایسه، کاشی‌های کف براق و مات سطوح صافی و براقیت متفاوتی دارند.

تفاوت اصلی بین کاشی های براق و سرامیک مات این است که کاشی های براق دارای یک لایه شیشه مایع با دوام، براق و لعاب هستند.

به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که این دو پوشش چگونه با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند.

بافت سرامیک براق

لایه شیشه ای که به کاشی ها براق می شود، بافت و رنگ طرح کاشی را نیز افزایش می دهد. این کار ظاهر کاشی را تغییر می دهد و درخششی شبیه آینه به آن می بخشد.

بافت سرامیک مات در مقابل براق

عناصر کلیدی تمایز
فضای بیشتری را در اتاق ایجاد کنید

کاشی های با براقیت بالا دارای درخشندگی آینه مانندی خیره کننده هستند. این سطح براق باعث تابش نور در سراسر اتاق می شود و این تصور را ایجاد می کند که بسیار روشن تر و بزرگتر است. کاشی های کف براق گزینه ای عالی برای فضاهای جمع و جور و مناطق با نور طبیعی کم یا بدون نور هستند.

عالی برای دیوار

کاشی های براق برای استفاده در پشت و دیوارها عالی هستند. سطوح مقاوم در برابر خراش و لکه برای استفاده از کف عالی هستند و چندین چاپ منحصر به فرد و مسحورکننده را ارائه می دهند. هنگام خرید این کاشی ها می توانید از بین طیف گسترده ای از رنگ ها، الگوها و سبک های کاشی انتخاب کنید.

بافت سرامیک مات در مقابل براق

ظاهری زیبا داشته باشید

کاشی های کف براق ممکن است به هر اتاقی حس پیچیده ای بدهد. کاشی‌های شیشه‌ای لعاب‌دار براق که شبیه سنگ مرمر هستند، گزینه‌ای ایده‌آل برای کف‌پوش برای اتاق‌هایی با ردپای بزرگ‌تر مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب هستند. این کاشی ها می توانند شباهت زیادی به سنگ مرمر واقعی داشته باشند در حالی که نیاز به نگهداری کمتری دارند.

ساده برای نگهداری و تمیز کردن

تمیز کردن کاشی با مقداری آب صابون و یک دستشویی بسیار ساده است زیرا روکش صافی دارد که باعث می شود تمیز کردن سریع و آسان بدون نیاز به شستشوی زیاد انجام شود. سطح صاف همچنین تضمین می کند که هیچ شکافی در جایی که گرد و غبار جمع شود وجود ندارد. این تنها یکی از عوامل متعددی است که کاشی های براق را به گزینه ای محبوب برای مناطق درهم ریخته مانند دیوارهای دوش و آب پاش آشپزخانه تبدیل می کند.

کاری کنید که اتاق روشن‌تر به نظر برسد

کاشی های براق به اتاق هایی با نور طبیعی کم کمک می کنند تا با انعکاس نور به جلو و عقب در سراسر اتاق، بیشترین استفاده را از آن داشته باشند. یک انتخاب عالی برای حمام های کوچک طبقه پایین.

بافت سرامیک مات

برای اینکه به سرامیک مات ظاهری کمتر نشان داده شود، یک لایه خاص در بالای آنها قرار می گیرد. سرامیک مات به دلیل سطح غیر براق و غیر لغزنده خود مشهور هستند که آنها را به انتخاب ایده آلی برای کف در حمام و آشپزخانه علاوه بر فضاهایی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و محل کار تبدیل می کند. آنها با ظرافت و ظرافت بر هر منطقه ای، چه کف و چه دیوار، تأکید می کنند.

سرامیک مات

عناصر کلیدی تمایز
نگهداری کوچک

در حالی که سرامیک مات فاقد ظاهر درخشان و درخشان سرامیک های براق هستند، اما کشش بالاتری دارند.

سرامیک مات در مناطق پر تردد که اغلب در تماس با آب، رطوبت و بخار هستند، شهرت «عدم لغزش» بیشتری دارند. کاشی های مات به مناطقی مانند راهروها، آشپزخانه ها و حمام ها کمک می کند.

بافت کاشی و سرامیک روستایی

اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی یا روستایی ایجاد کنید، کاشی‌های مات بهترین راه هستند. رنگ‌های گرم، طبیعی و خاکی کاشی‌های مختلف سنگ، چوب و سیمانی همگی به جلوه روستایی کمک می‌کنند. کاشی های مات محیط آرامش بخشی را برای افرادی که به دنبال استراحت و آرامش هستند، فراهم می کند. و همینطور محبوبیت کاشی های مات سوبار با رنگ های سرد برای دیوارهای اتاق خواب.

خواص مقاوم در برابر لغزش

کاشی های مات به دلیل سطح ناصافی که دارند، لغزنده نیستند، که اصطکاک بالاتری نسبت به سرامیک براق ایجاد می کند. این کاشی ها به دلیل خاصیت ضد لغزش خود برای مکان های مرطوب مانند حمام و بالکن ایده آل هستند.

علاوه بر این، از آنجا که به کاهش لغزش و تصادف کمک می کند، این کاشی ها افزودنی عالی برای خانه هایی با کودکان و سگ ها هستند.

خواص تمیز کردن

کاشی های مات با تمیز کردن منظم به راحتی نگهداری می شوند. می توانید به سادگی کاشی ها را با آب گرم و مواد شوینده یا مایع ملایم تمیز کننده کف پاک کنید.

سرامیک مات

بافت کاشی و سرامیک مناسب برای فضاهای مختلف

روکش های کاشی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بسته به اندازه، نور، سبک و دکور مکانی که کاشی ها در آن نصب می شوند، می توانید یکی از دو رنگ را انتخاب کنید. با این حال، توصیه متخصص فقط دو شرط را برای شما ایجاد می کند:

1.در صورتی که انتظار می‌رود این منطقه نشت آب داشته باشد، از کاشی‌های مات روی زمین استفاده کنید
2.روکش مات برای فضاهای با ارتفاع متوسط ​​تا زیاد توصیه می شود
3.کاشی های براق یا براق برای مناطق متوسط ​​تا کم تردد توصیه می شود

حتی ممکن است از هر دو رنگ در یک اتاق برای ایجاد کنتراست جذاب براق و مات استفاده کنید. به عنوان مثال، یک کاشی دیوار روکش مات را می توان با کاشی های کف براق براق ترکیب کرد.

سوالات متداول

انواع کاشی و سرامیک چیست؟

هر کاشی مصنوعی که از خاک رس و سایر مواد طبیعی ترکیب شده در دمای بالا استفاده می کند، می تواند در زیر کاشی های سرامیکی قرار گیرد. کاشی‌های سرامیکی را می‌توان به‌عنوان شیشه‌ای لعاب‌دار (GVT)، تمام بدنه شیشه‌ای (بدون لعاب اما شیشه‌ای) و کاشی‌های سرامیکی یا غیر شیشه‌ای طبقه‌بندی کرد. هر یک از این کاشی‌ها را می‌توان به چند دسته دیگر بسته به چاپ، بافت و پرداختشان طبقه‌بندی کرد.

آیا کاشی و سرامیک برای استفاده در فضای باز مناسب است؟

بله، می توانید از کاشی و سرامیک در فضای باز استفاده کنید. تقریباً همه انواع کاشی‌های سرامیکی از جمله کاشی‌های غیر شیشه‌ای معمولاً برای روکش دیوار و ارتفاع جلو استفاده می‌شوند. با این حال، کاشی های شیشه ای در شرایط سخت عملکرد بهتری خواهند داشت. بنابراین، کاشی‌های شیشه‌ای لعاب‌دار یا تمام بدنه شیشه‌ای برای کاربردهای بیرونی مانند باغ‌ها، مسیرها و پارکینگ‌ها بهتر هستند.

آیا کاشی های پرسلان (کاشی های شیشه ای) بهتر از کاشی های سرامیکی هستند؟

کاشی‌های پرسلان سخت‌تر هستند و تخلخل کمتری نسبت به کاشی‌های سرامیکی غیرشیشه‌ای دارند. این به آنها اجازه می دهد تا در محیط های خشن تر از کاشی های غیر شیشه ای عمر طولانی تری داشته باشند. انجماد شیشه ای همچنین تمام مواد را به صورت همگن تر از طریق کاشی قالب می کند. بنابراین، استحکام مکانیکی بهتری برای کاشی های شیشه ای فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید