دکوراسیون

چند ایده برای داشتن خانه‌ای راحت و زیباتر

در عصر حاضر، منابع اطلاعاتی زیادی در مورد ایده های زیباتر کردن خانه وجود دارد. با وجود شبکه‌های اجتماعی و فراوانی محتوای آنلاین به راحتی می‌توان به سرگرمی‌های افراد و لذت بردن آن‌ها از زندگی پی ببرید. شکی نیست که با این سطح از قرار گرفتن در معرض دید، افراد بیشتر مایلند خانه ای  زیبا، راحت و شیک  داشته باشند. ممکن است شما در بین منابع غرق شده باشید و از سبک خانه‌ی خود قافل شوید.

برای خانه‌ی خود یک محیط عالی بسازید

هدف از طراحی داخلی خانه، داشتن یک محیط با آرامش و آسایش بیشتر است. و هیچ کس علاقمند نیست، وقت و زمان خود رادر محیطی بگذراند که احساس خوبی در آن نداشته باشد. در اینجا چند ایده برای شما قرار داده‌ایم که راهنمایی برای خانه‌ای بهتر و راحت تر باشد.

 

ایجاد یک فضای زندگی سالم

واقعا مهم نیست خانه‌ی شما چگونه دیده می‌شود در حالی که خانه‌ی شما فضای سالمی ندارد. اولین کار مهمی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که خانه‌ی شما نم یا رطوبت ندارد. اطمینان حاصل کنید که حتما در شبانه روز جهت عوض شدن آب و هوا، چند ساعتی پنجره‌های خود را باز نگهدارید. پس در خرید پرده حتما به این نکته توجه کنید که پرده‌ای انتخاب کنید که سطح جریان هوا را در داخل خانه به حداکثر برساند. هرگز اجازه ندهید که خانه‌ی شما به مکانی برای رشد باکتری و کپک تبدیل شود.

شما باید با آویزان کردن آثار هنری یا اضافه کردن یک فرش روستایی، برای کمک به تعریف فضا، ورودی خود را تا حد امکان زیبا کنید. و برای ایجاد فضایی دلپذیر، کف‌ها را همیشه جاروشده  و تمیز نگه دارید.

 

از رنگی خاص در سرتاسر خانه استفاده کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید طراحی داخلی زیباتری ایجاد کنید، استفاده هوشمندانه از رنگ در خانه‌ است. بعضی از رنگ‌ها می تواند طاقت فرسا باشند و حتی احساس بدی را در افراد ایجاد کند و باعث شود آنها احساس ناراحتی و بی قراری کنند.استفاده از رنگ‌های مناسب در خانه می‌تواند به کاهش استرس و افزایش شادی کمک کند، بنابراین باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که چشم‌نواز هستند و همچنین مبلمانی را انتخاب کنید که در عین راحت بودن، حس شادابی نیز داشته باشند.

شما همچنین باید از مقدار مناسبی از روشنایی در خانه استفاده کنید تا اعضای خانواده احساس ناراحتی نکنند. نور پردازی را کامل کنید و در مورد آن هوشمند باشید. داشتن ایده مدرن نورپردازی یکی از ساده ترین راه ها برای تبدیل خانه شما به مکانی زیبا است. اول از همه، باید مطمئن شوید که از لامپ های کوچک و کم مصرف استفاده می کنید و میزان نور تولید شده خیلی روشن یا خیلی کم نیست. همچنین باید سعی کنید سطح خوبی از نور طبیعی در اطراف خانه خود داشته باشید، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که پنجره های خود را در تابستان باز نگه دارید و پرده‌هایی انتخاب کنید که نور خورشید را تا حدودی مسدود کند و درعین حال جریان هوا را به حداکثر می رساند.

ایده خانه

مبلمان را عاقلانه انتخاب کنید

بسیار مهم است که مبلمانی را انتخاب کنید که کاربردی و در عین حال زیبا باشد. ایده خوب این است که مبلی را انتخاب کنید ابعاد آن متناسب با فضای خانه باشد و با داشتن آن از دیزاین خانه‌ی خود لذت ببرید، هزینه کردن برای مبلمانی که فقط زیبایی دارد، معنایی ندارد. در نظر گرفتن این موارد به شما کمک می کند طراحی داخلی زیباتری در خانه خود ایجاد کنید.

در آخر این را در نظر داشته باشید که اولویت اول در طراحی داخلی خانه حس راحتی در آن است و بعد از آن بحث زیبایی قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید