مقالات

انواع هود آشپرخانه

هود آشپرخانه

یک هود آشپرخانه به خارج کردن دود، بو و چربی از هوای آشپزخانه در حین پخت و پز در ظرف یا اجاق گاز کمک می کند. تهویه مناسب آشپزخانه را جذاب تر و می توانید بدون نگرانی سرخ و تفت دهید. تهویه برای تمیزی اطراف محدوده یا اجاق گاز شما کلید اصلی است.

این راهنما شما را از طریق انواع مختلف گزینه های هود برد راهنمایی می کند و به سؤالات رایج در مورد نصب، سرعت هواگیری، اندازه و اینکه کدام هود برای کدام اجاق مناسب است پاسخ می دهد.

هود آشپرخانه

انواع مختلف سیستم های تهویه آشپزخانه چیست؟

دو نوع سیستم تهویه هود وجود دارد: تهویه خارجی و تهویه چرخشی. یک هود قابل تبدیل بسته به کانالی که در آشپزخانه شما وجود دارد یا وجود ندارد می تواند از یکی به دیگری تبدیل شود. به خاطر داشته باشید که اگر آشپزخانه شما برای پیکربندی آشپزی مورد نظر شما تنظیم نشده باشد، کانال کشی را می توان به صورت حرفه ای نصب کرد.

تهویه بیرونی هوا را از طریق کانال های سقف دیوار یا کف و خارج از خانه رانده می کند.

تهویه چرخشی هوا را هنگام ورود به هود فیلتر می کند و سپس آن را به داخل آشپزخانه بیرون می راند. این هودهای هوا معمولاً از شما می خواهند که فیلتر را حداقل دو بار در سال تمیز کنید.

هودهای تزئینی، مانند سایبان ها و سبک های پایین جریان، معمولاً از بیرون هوا می گیرند. از طرف دیگر، اکثر هودهای زیر کابینتی و ترکیبات هود مایکروویو از کارخانه برای چرخش مجدد تنظیم شده اند. قبل از خرید هود، دفترچه راهنمای مالک آنلاین یا مشخصات محصول را بررسی کنید تا از نحوه تهویه آن و قابل تبدیل بودن آن مطلع شوید. گاهی اوقات یک کیت اضافی در دسترس است که می تواند به تبدیل یک مدل دریچه خارجی به یک مدل چرخشی کمک کند.

هود آشپرخانه

5 نوع هود برای تهویه آشپزخانه

هودهای طیفی در سبک های مختلف و با تعدادی ویژگی عرضه می شوند. اگر نگران تهویه دود و دود در حین آشپزی هستید، بهتر است یک هود را در نظر بگیرید. با انواع مختلف هودهای زیر آشنا شوید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای ترجیحات شما و چیدمان آشپزخانه شما بهترین کارایی را دارد.

هود آشپرخانه

1. هودهای سایبان دیواری

هودهای دیواری تهویه هوا را با طیف وسیعی از CFM و گزینه های طراحی فراهم می کنند.  که آنها را با انواع وسایل آشپزی سازگار می کند. آنها کابینت های بیش از حد را جایگزین می کنند.  و اغلب هوا را از طریق کانال های موجود در دیوار به بیرون تخلیه می کنند، اگرچه گزینه های تهویه دیگری نیز موجود است.

هودهای دیواری فتوحی را بخرید

این نوع محبوب هود آشپرخانه طیف وسیعی از ویژگی‌های مختلف را ارائه می‌کند، از نوآوری‌های سطح بالا گرفته تا مدل‌هایی که فقط موارد ضروری را دارند. به عنوان مثال، هودهای دیواری فتوحی را انتخاب کنید که چراغ های گرم کننده، فیلترهای قابل جابجایی و روشن شدن خودکار را ارائه می دهند. هودهای دیواری فتوحی نیز در مدل های تجاری موجود هستند که برای جفت شدن با محدوده های سبک تجاری با BTU بالا طراحی شده اند.

هود آشپرخانه

2. هودهای زیر کابینتی

این هودها را می توان در زیر کابینت نصب کرد و ظاهری مجزا و توکار را ارائه داد. آنها بسیار کوچکتر از یک هود آشپرخانه هستند، اما هنوز هم هواکش قدرتمند مناسب برای آشپزی خلاقانه در خانه را فراهم می کنند. می توانید کانال کشی را در کابینت بالا پنهان کنید یا از آن فضا برای ذخیره سازی استفاده کنید و کانال کشی را در دیوار قرار دهید.

هودهای زیر کابینتی فتوحی را بخرید

با هود آشپرخانه زیر کابینتی، می توانید بو و دود را در آشپزخانه خود بدون ایجاد اختلال در عناصر طراحی موجود کاهش دهید. به عنوان مثال، هودهای زیر کابینتی فتوحی در اندازه های 30 تا 48 اینچ عرض و قد 2 تا ⅜ اینچ موجود است. هودهای زیر کابینتی نیز در مدل‌های تجاری موجود هستند.  که دارای تهویه بیرونی همراه با درجه‌بندی بالای CFM و BTU هستند.

زیر کابینتی

3. ترکیبات هود مایکروویو بیش از حد

ترکیبات هود آشپرخانه ، مایکروویو همانطور که از نام آن پیداست عمل می کنند: آنها می توانند غذا را بپزند در حالی که دود و بویی که از سطح آشپزی زیر خارج می شود خارج می شود. این دستگاه‌های دو در یک با جدا کردن مایکروویو از روی کانتر و در عین حال به شما امکان حفظ فضای کابینت بالای مایکروویو در فضا صرفه‌جویی می‌کنند.

ترکیبات هود مایکروویو فتوحی  را بخرید

وقتی صحبت از قدرت تهویه می شود، مایکروویوهای بیش از حد می توانند کار را انجام دهند. با این حال، هودهای هواکش مستقل می‌توانند قابلیت تهویه قوی‌تری داشته باشند، اگر تهویه قوی اولویت بالایی داشته باشد. درباره هودهای برد در مقابل هودهای مایکروویو مایکروویو بیشتر بدانید تا ببینید چه چیزی برای شما و آشپزخانه شما بهترین است.

مایکروویو

4. هودهای محدوده جزیره

هود آشپرخانه جزیره از سقف در یک محدوده جزیره آویزان هستند. این هودهای هواکش معمولاً در مرکز یک اتاق قرار دارند، در حالی که فناوری پیشرفته و عملکرد قدرتمند را ارائه می دهند. هودهای جزیره از همه طرف تکمیل می شوند و اغلب نیاز به کانال کشی در سقف دارند.

هودهای محدوده جزیره فتوحی را بخرید

در اکثر هودهای هواکش سایبان جزیره ای انتظار قدرت تهویه قوی و ویژگی های پیشرفته را داشته باشید. هودهای جزیره ای فتوحی ، تهویه محیطی قدرتمند و تنظیم خودکار سرعت فن را ارائه می دهند تا اطمینان حاصل شود که آشپزخانه شما تمیز و شفاف است. اگر شما نیز در حال تصمیم گیری در مورد یک وسیله پخت و پز برای جزیره خود هستید، این راهنمای مقایسه اجاق گاز و محدوده برای جزایر آشپزخانه را بخوانید.

هود جزیره

5. هودهای رو به پایین جمع شونده

این هودهای تهویه مخفی یک راه حل تهویه یکپارچه و براق را فراهم می کنند، به طوری که تا زمانی که مورد نیاز باشد، با کانتر همسطح می مانند. سپس هنگام روشن شدن از سطح پخت و پز بالا می روند. دود و بو به داخل مجرای زیر زمین تخلیه می شود، اگرچه کیت های چرخش اغلب در دسترس هستند.

هودهای دامنه پایین فتوحی را بخرید

هودهای جمع شونده رو به پایین دارای تهویه شگفت آور قوی هستند و از نزدیکی آنها به سطح پخت و پز بهره می برند. به این معنی که قدرت هواگیری کافی را برای مشعل های گازی با حرارت بالا با رتبه BTU 65000 یا کمتر فراهم می کند. برخی از مجموعه‌ها و اجاق‌های آشپزخانه فتوحی دارای تهویه رو به پایین برای راه‌حل آشپزی دو در یک و تهویه هستند.

هود آشپرخانه

هنگام خرید هود رنجر باید به دنبال چه گزینه هایی باشم؟

درست مانند هر وسیله آشپزخانه دیگری، انواع مختلف هود بسته به سبک آشپزی شما مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد. در اینجا برخی از ویژگی ها و گزینه هایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین هود برای خود در نظر بگیرید:

اندازه

هود شما باید با عرض سطح پخت زیر مطابقت داشته باشد. اکثر محدوده ها و اکثر هودهای هواکش در عرض های 30، 36، 42 و 48 اینچ عرضه می شوند. مطابقت دقیق اندازه باعث می شود که هود به طور کامل تمام مشعل ها یا عناصر را بپوشاند و هر دود، بو یا گریسی که از آنها خارج می شود را به داخل می کشد.

قدرت تهویه (CFM)

قدرت تهویه بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) اندازه گیری می شود. ظرفیت جریان هوا نیز نامیده می‌شود، CFM نشان می‌دهد که یک دریچه چقدر هوا می‌تواند در یک دقیقه بمکد: هر چه این عدد بیشتر باشد، تهویه قوی‌تر است. اکثر هودهای هواکش دارای تنظیمات متعدد سرعت فن هستند. با افزایش سرعت، CFM ها نیز بالا می روند.

رتبه بندی BTU

اگر هود هواکش دارای رتبه BTU باشد، به این معنی است که می‌توان آن را با محدوده گاز دوگانه اجاق گاز فتوحی که دارای مشعل‌هایی با آن درجه BTU است جفت کرد. BTU ها (واحدهای حرارتی بریتانیا) اندازه گیری می کنند که شعله چقدر داغ و اغلب چقدر می تواند روی مشعل گاز قرار گیرد. در حالی که این معمولاً فقط برای محدوده ها و هودهای تجاری با BTU بالا اعمال می شود.  همیشه می خواهید مطمئن شوید.  که هود هواکش شما می تواند.  گرما و همچنین دود خارج شده از سطح پخت زیر را تحمل کند.

نورپردازی

یک نمای واضح از اجاق گاز یا محدوده برای نظارت بر آثار شما هنگام تغییر شکل و طعم و مزه ضروری است. هودهای هواکش نور زیادی را فراهم می کنند که سطح پخت زیر را روشن می کند. به دنبال گزینه های روشنایی LED و همچنین سطوح مختلف روشنایی باشید. برخی از مدل‌ها مانند هود زیر کابینتی 36 اینچی فتوحی دارای تنظیمات نور شب هستند تا آشپزخانه را با درخششی ملایم و جذاب به‌طور ظریفی برجسته کند.

تنظیم خودکار سرعت

هنگامی که در ساخت و ساخت ظرف خود غوطه ور هستید، ممکن است همیشه فراموش نکنید که هود هواکش را روشن کنید. یک ویژگی ممتاز و بسیار راحت در برخی از انواع هودهای محدوده زمانی که چیزی در حال ساخت است احساس می کند و به طور خودکار روشن می شود. برخی از مدل‌ها حتی خود تنظیمات را تنظیم می‌کنند.  مانند تنظیم سرعت خودکار توسط برند فتوحی ، که به طور خودکار سرعت فن را بسته به گرمای تولید شده تنظیم می‌کند.

برای خرید هود کلیک کنید.  انواع هود بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید