صنعت ساختمان

انواع شیر آلات

انواع شیر آلات
انواع شیر آلات مد روز

انواع شیر آلات متعددی امروزه به بازار عرضه میشود. شیر آب یکی از وسایلی است که در هر آشپزخانه یا سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه سخت افزاری سودمند فرصتی را برای القای سبک در طراحی و در عین حال به حداکثر رساندن عملکرد و راحتی ارائه می دهد. با چنین تنوع گسترده ای از طرح های شیر آب برای انتخاب، مهم است که تفاوت در سبک ها را بدانید و به دنبال چه ویژگی هایی باشید. در ادامه انواع شیر آلات توضیح داده شده است.

انواع شیر آلات

انتخاب شیر آلات برای آشپزخانه

شیر آب یکی از پرمصرف ترین وسایل آشپزخانه است که به آماده سازی روزانه و تمیز کردن غذا کمک می کند. هنگام انتخاب شیر آب ایده آل برای سینک آشپزخانه، به دنبال ویژگی های مناسب باشید، مانند:

■اسپری های خروجی

■فعال‌سازی بدون لمس/لمس

■پیش شستشو

■انواع اسپری ترجیحی

هم به عمق سینک آشپزخانه و هم به ارتفاع شیر آب نگاه کنید تا مطمئن شوید که حتی برای بزرگترین قابلمه ها و تابه ها نیز فضای کافی وجود دارد. برای راحتی بیشتر، شیرهای ثانویه آشپزخانه مانند پرکننده آب، شیر آب در سینک آماده سازی، یا پرکننده قابلمه ای که در محدوده قرار گرفته است را اضافه کنید.

انتخاب شیر آب برای حمام

شیرآلات در حمام به همان اندازه مهم هستند. برای طراحی منسجم، مطمئن شوید که شیر آلات و تجهیزات حمام از سبک کلی یکسانی برخوردارند و دارای پوشش یکسانی هستند. انواع معروف شیر آب حمام عبارتند از :

■شیرهای سینک حمام

■دوش

■شیره وان حمام

■شیر آلات قیمتی

شیر آلات تجاری ساخته شده برای ماندگاری

آشپزخانه‌های تجاری و رستوران‌ها، حمام‌ها و فضاهای کاربردی نیز به شیر آب نیاز دارند. از آنجایی که از این فضاها نسبت به آشپزخانه یا حمام معمولی خانه استفاده می شود، مطمئن شوید که وسایل تجاری را نصب کنید که در برابر فرسودگی و فرسودگی مقاوم هستند. در یک آشپزخانه صنعتی، شیرهای آب سرویس غذا قبل از آبکشی بار سنگین ظروف را که نیاز به تمیز کردن دارند تحمل می کنند، در حالی که شیرهای بادوام و حتی بدون لمس در سرویس های بهداشتی تجاری بسیار مفید هستند.

انتخاب شیر آب ایده آل برای فضا

مهم نیست که چه نوع فضایی تزئین می شود، در انتخاب طرح شیر آب چند ملاحظه وجود دارد که به محدود کردن جستجو کمک می کند.

سبک

از ساده و روستیک گرفته تا فوق العاده زیبا، سبکی متناسب با طراحی هر فضایی وجود دارد. ظاهر کلی اتاق را در نظر بگیرید و جستجوی اولیه را بر اساس سبک، با ظاهری که شامل سنتی و قدیمی، مدرن و معاصر، حتی عتیقه است، انجام دهید.

پایان

تمام اجزای فلزی در یک فضا باید دارای روکش های یکسان یا مشابه باشند تا طرح ثابت بماند. به رنگ لهجه‌هایی مانند سخت‌افزار کابینت، لوازم جانبی و وسایل نور نگاه کنید تا به بهترین رنگ متناسب با فضا کمک کنید.

تعداد دستگیره

تعداد دستگیره هایی که یک شیر آب دارد نقش مهمی در کارکرد روزمره دستگاه دارد. دو دسته ظاهری سنتی برای وان حمام یا روشویی ایجاد می‌کنند، اما می‌توانند در آشپزخانه مشکل‌ساز باشند، جایی که اغلب هنگام تهیه غذا، دستتان پر از ظروف یا غذا است. شیر آلات تک دسته ظاهر ساده تری ارائه می دهند و امکان کار با یک دست را فراهم می کنند.

تعداد سوراخ ها

اگر شیر آب را به سینک، وان یا کانتر موجود اضافه کنید، تعداد سوراخ‌های طراحی بهترین نشانگر مناسب بودن شیر آب است. اگر سینک دارای سه سوراخ باشد، شما کمی انعطاف دارید و می توانید یک شیر آب چند سوراخه یا یک شیر آب تک سوراخ و یک اسپری جانبی یا پخش کننده صابون یا هر دو را انتخاب کنید! سینک با تنها یک سوراخ، با این حال، باید تنها با یک شیر آب تک سوراخ جایگزین شود، مگر اینکه بخواهید سینک یا رویه روشویی را نیز تعویض کنید.

نوع نصب

دو نوع اصلی نصب، شیرهای عرشه و شیرهای دیواری هستند. شیرهای عرشه نصب شده به طور مستقیم بر روی کانتر یا سینک نصب می شوند. در حالی که شیرهای دیواری به دیوار بالای ظرف یا سایر نصب سینک متصل می شوند.

ویژگی های خاص

شیرآلات مدرن دارای ویژگی‌های ویژه‌ای هستند که برای ارائه راحتی، مصرف کمتر آب و در نتیجه آب آشامیدنی سالم‌تر طراحی شده‌اند. هنگام انتخاب بین چند گزینه نهایی، در نظر بگیرید که آیا شیر آب ارائه می دهد:

■فیلتر داخلی

■اتصال مغناطیسی

■حسگرهای لمسی یا بدون لمس

■اسپری های جانبی

■دستگاه پخش صابون یکپارچه

■طراحی صرفه جویی در مصرف آب

شیر آب مناسب برای فضای خود را مطابقت دهید

عمل ساده تعویض شیر آب می تواند در به روز رسانی ظاهر کلی آشپزخانه یا حمام کمک زیادی کند. انتخاب وسیله‌ای که راحت‌ترین ویژگی‌ها و سبک لوکس را با هم ترکیب می‌کند، منجر به سینکی می‌شود که برای سال‌های آینده منتظر استفاده از آن هستید.

برای طراحی سفارشی‌تر برای ارتقای خود، یک سینک یا روشویی جدید در کنار شیر آب در نظر بگیرید. به روز رسانی روشنایی آشپزخانه یا چراغ های روشویی حمام یکی دیگر از بازسازی های چشم نواز و سریع است.

دیدگاهتان را بنویسید