دکوراسیون

انواع سینک مدرن

سینک آشپزخانه کم تقسیم

6 نوع سینک آشپزخانه برای هر طراحی آشپزخانه و سینک مدرن

سینک مدرن

به دنبال ارتقای سینک آشپزخانه خود هستید؟

چه در حال افزودن آخرین کارهای جدید به بازسازی آشپزخانه خود باشید و چه علاقه جدیدی به آشپزی پیدا کرده اید و به فضای کاری تواناتر نیاز دارید، دلایل زیادی برای به روز رسانی سینک مدرن شما وجود دارد.

ما لیستی از 6 نوع سینک مدرن آشپزخانه را که بین سبک و جنس متفاوت است، گردآوری کرده ایم. هر نوع حاوی نکاتی در مورد بهترین کاربردها، مزایا و معایب و نکات مختلف است. هنگامی که آن را به نوع سینکی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد محدود کردید، مجموعه گسترده ما از سینک های آشپزخانه را بررسی کنید تا سینکی را که مناسب آشپزخانه شما است پیدا کنید.

1.سینک تک کاسه ای

سینک تک کاسه ای

سینک مدرن های تک کاسه ای دارای یک حوضچه بزرگ بدون جداکننده هستند و برای آشپزخانه های کوچک با فضای پیشخوان محدود گزینه ای عالی هستند. آن‌ها تمیز کردن ظروف بزرگ را آسان‌تر می‌کنند زیرا می‌توانید قابلمه‌ها و تابه‌ها را صاف در ته سینک قرار دهید و نگران پاشیدن زباله‌ها روی پیشخوان خود نباشید.

سینک های تک کاسه ای برای انجام چند کار، مانند تمیز کردن و پخت و پز همزمان ایده آل نیستند، بنابراین برای خانواده های کوچکتر یا افراد مجرد توصیه می شوند.

طرفداران:

در آشپزخانه های کوچک به خوبی کار کنید: این سینک ها از فضای کم ارزش تری نسبت به سینک های دو لگنه استفاده می کنند.
اتاق‌دار: یک لگن بزرگ تمیز کردن ظروف بزرگ مانند ماهیتابه‌ها و قابلمه‌های خرچنگ را آسان‌تر می‌کند.

معایب:

می تواند شستن دست را دشوار کند: بدون یک لگن جداگانه برای شستشو یا خشک کردن ظروف، شستن ظروف با دست کارایی کمتری به نظر می رسد.
قفسه خشک کن فضای پیشخوان را اشغال می کند: اگر نمی توانید از یک لگن برای خشک کردن ظروف استفاده کنید، احتمالاً باید یک قفسه خشک کن در کنار سینک خود قرار دهید.
بهداشتی کمتر: با سینک تک لگنی، هیچ راهی برای جدا کردن ظروف آلوده (مانند ظروف گوشت خام) از سایر ظروف وجود ندارد.

2.سینک دو کاسه

سینک دو کاسه

اگر قصد دارید ظروف خود را با دست بشویید، سینک های دو لگنه می توانند هم عملکرد و هم سبک را ارائه دهند. این سینک ها دارای یک تقسیم کننده هستند که می توانید یک طرف سینک خود را برای شستن ظروف و طرف دیگر را برای شستشو، خشک کردن یا آماده سازی غذا تعیین کنید.

این سینک‌ها قبل از استاندارد شدن ماشین‌های ظرفشویی برقی محبوب بودند، اما این طراحی کلاسیک هنوز از مد خارج نشده است. سینک‌های دو کاسه‌ای در اندازه‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارند که به راحتی می‌توان آن‌ها را در طراحی آشپزخانه‌تان گنجاند.

طرفداران:

ایده آل برای شستشوی دستی: لگن های جداگانه برای تمیز کردن و آبکشی، سینک های دو کاسه ای را بهترین انتخاب برای شستن ظروف با دست می کند.
دفن زباله در دسترس: به طور کلی زباله دان در حوضچه ثانویه نصب می شود، بنابراین زمانی که حوضچه اصلی با آب یا ظروف پر شده باشد همچنان قابل دسترسی است.
محل آماده سازی غذا: می توانید یک لگن را برای ظروف کثیف و دیگری را برای تهیه سبزیجات در حین تهیه غذا تعیین کنید.

معایب:

فضای بیشتری را اشغال می کند: سینک های دو کاسه می توانند تا 4 فوت طول داشته باشند، که آنها را برای آشپزخانه های کوچک ایده آل نمی کند.
ممکن است شستن ظروف بزرگ دشوار باشد: حتی اگر این سینک ها اغلب بزرگتر از سینک های تک کاسه ای هستند، لگن های جداگانه به معنای فضای کمتری برای شستن قابلمه ها و تابه های بزرگ است.
ذخیره سازی زباله در زیر پیشخوان: کابینت پایه سینک فاقد قفسه یا کشو است، بنابراین فضای ذخیره سازی بیشتری را فدای یک سینک بزرگتر خواهید کرد.

3.سینک آشپزخانه کم تقسیم

سینک آشپزخانه کم تقسیم

یک سینک آشپزخانه با تقسیم کم یا یک سینک با نمره پایین، یک تقسیم‌کننده مرکزی کم دارد که فقط تا نیمه‌ی حوضچه بالا می‌رود. این به شما فضایی برای شستن ظروف بزرگتر می دهد که در سینک دو کاسه یا یک کاسه قرار نمی گیرند و در عین حال می توانید شستشو و آبکشی را در لگن های جداگانه سازماندهی کنید.

طرفداران:

اتاق برای ظروف پخت و پز بزرگ: یک تقسیم کننده پایین فضای بیشتری را برای شستن قابلمه ها و تابه های بزرگ فراهم می کند.
حوضچه‌های جداگانه: با سینک آشپزخانه با تقسیم‌بندی کم، همچنان می‌توانید یک لگن را برای تمیز کردن و دیگری را برای شستشو یا خشک کردن تعیین کنید.
می تواند توهم یک کاسه را ایجاد کند: اگر می خواهید روند سینک آشپزخانه تک کاسه ای را بدون قربانی کردن تقسیم کننده دنبال کنید، این گزینه برای شما مناسب است.

معایب:

حوضچه های کم عمق: نمی توانید هر دو طرف سینک خود را از شکاف کم پر کنید، که در صورت نیاز به آب عمیق مشکل ساز می شود.

4. سینک آشپزخانه

سینک مدرن

سینک آشپزخانه بیش از حد، که به عنوان سینک در بالا یا سینک کشویی نیز شناخته می شود.  به داخل پیشخوان می افتد.  که لبه یا لبه ای در اطراف سینک ایجاد می کند.  این یک گزینه همه کاره زیرا نصب آن آسان است.   و پشتیبانی بیشتری را فراهم می کند.    به این معنی که می توانید تقریباً از هر ماده ای، صرف نظر از اینکه چقدر سنگین است، استفاده کنید.

یکی از عواملی که باید در نظر گرفت این است.  که کثیفی و زباله می تواند.  روی لب گیر کند و تمیز کردن را دشوارتر کند.

طرفداران:

نصب آسان: که به طور مناسب به آن سینک های در حال سقوط گفته می شود، باید خودتان بتوانید یک سینک در بالا نصب کنید.
مقرون به صرفه: حتی با نصب حرفه ای، سینک های بیش از حد نصب شده هزینه کمتری نسبت به سینک های زیر سوار خواهند داشت.
مناسب برای میزهای متخلخل: سینک های آشپزخانه که بیش از حد نصب می شوند، مانعی برای جلوگیری از آسیب آب به میزهای اطراف ایجاد می کنند.

معایب:

جریان کانتر را قطع می کند: لب برآمده در اطراف سینک بیش از حد ممکن است خرده ها و زباله ها را جمع کند و در نتیجه کپک ایجاد کند.
فضای میز را اشغال می کند: اگر به هر اینچ از فضای کانتر که می توانید تهیه کنید نیاز دارید، سینک بیش از حد نصب بهترین انتخاب نیست.

5.سینک زیر سنگ

سینک زیر سنگ

یک سینک در زیر میز مستقیماً در زیر پیشخوان نصب می شود و ظاهری یکپارچه از میز تا سینک ایجاد می کند. این نوع سینک همه کاره است و با اکثر چیدمان های آشپزخانه کار می کند. این سینک‌ها نه تنها براق به نظر می‌رسند.  بلکه تمیز کردن آسان را نیز انجام می‌دهند.  زیرا زباله‌ها را می‌توان مستقیماً به داخل سینک فشار داد.  بدون اینکه به لبه یا لبه آن گیر کند.

ارزش آن را دارد که وزن سینکی را که انتخاب می‌کنید در نظر بگیرید.   زیرا معمولاً با چسب نصب می‌شود.  که به قسمت زیرین پیشخوان و سینک می‌چسبد.  اکثر سینک های نسوز یا چدن به دلیل سنگینی با این روش نصب کار نمی کنند.

طرفداران:

سبک بدون درز: از آنجایی که لبه سینک در برابر میز قرار دارد.   این سینک ها خطوط صافی را برای یک آشپزخانه مدرن ایجاد می کنند.
تمیز کردن آسان: می‌توانید خرده‌ها را مستقیماً در سینک پاک کنید زیرا لبه آن زیر پیشخوان است.
فضای پیشخوان بیشتر: اگر از یک سینک زیر سوار استفاده می کنید.   می توانید از فضای پیشخوان خود تا لبه سینک استفاده کنید.

معایب:

قیمت: نصب این سینک‌ها اغلب گران‌تر است، زیرا باید یک سوراخ سفارشی در میز خود ایجاد کنید.
با همه کانترها کار نمی کند: سطوح لمینت یا کاشی ممکن است به اندازه کافی قوی نباشند که از سینک زیر سوار شده حمایت کنند.
نصب سخت: استخدام یک متخصص برای نصب این نوع سینک برای جلوگیری از نشتی جدی و پشتیبانی نامناسب ضروری است.

6.سینک استیل ضد زنگ

سینک استیل ضد زنگ

سینک های فولادی ضد زنگ سبک هستند و به راحتی نصب می شوند و آنها را به گزینه ای کاربردی و محبوب تبدیل می کند. آنها در سبک های مختلفی مانند خانه مزرعه، وجود دارند. در حالی که این سینک‌ها معمولاً گران‌تر از چینی هستند، در مقایسه با سایر مواد باکیفیت مانند گرانیت، گزینه‌ای مقرون به صرفه هستند.

سینک های فولادی ضد زنگ بر اساس ضخامت ورق یا گیج طبقه بندی می شوند. گیج ضخیم‌تر به این معنی که سینک معمولاً سنگین‌تر و ارزان‌تر است.  در حالی که گیج نازک‌تر به این معنی که سینک سبک‌تر و اغلب گران‌تر است.  سینک های فولادی ضد زنگ نسبت به سایر مواد سینک سر و صدای بیشتری دارند.  و می توانند فرورفتگی اما مقاومت بالایی در برابر حرارت و لکه دارند.

طرفداران:

ارزش خوب: برای یک سینک با کیفیت بالا، فولاد ضد زنگ یک گزینه عالی در میانه راه است که برای همیشه دوام می آورد.
بادوام: سینک های فولادی ضد زنگ هرگز کدر نمی شوند و زنگ نمی زنند و سال ها درخشش خود را حفظ می کنند.
تمیز کردن آسان: فولاد ضد زنگ غیر متخلخل است و باکتری های مضر را از تجمع منحرف می کند.
همه کاره: این سینک ها مکمل هر رنگ یا سبک آشپزخانه ای هستند.

معایب:

پر سر و صدا: هنگام تمیز کردن ظروف در سینک استیل ضد زنگ، انتظار ضربه و ضربه زیاد را داشته باشید.
حساس به خراش: مواد تمیز کننده ساینده یا ظروف فلزی می توانند به مرور زمان باعث ایجاد خراش های ریز در فولاد شوند.
می تواند فرورفتگی کند: بسته به گیج، فولاد ضد زنگ می تواند تحت فشار فرو رود.

خرید سینک مدرن فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید