مقالات

انواع اجاق گاز در فتوحی

اجاق گاز

اجاق های برقی رایج ترین نوع اجاق گاز هستند. با این حال، گاز و برق هر دو قادر به ارائه یک تجربه آشپزی عالی هستند. اجاق‌های القایی نیز عالی هستند، اما قیمت آن‌ها بیشتر است. ممکن است قضاوت در مورد حرارت پخت و پز با شعله گاز به جای مشعل برقی آسان تر باشد. برای انعطاف بیشتر با دستگاه، یک نوع اجاق گاز را در نظر بگیرید. برخی از انواع اجاق گاز دارای لوازم جانبی داخلی یا قابل جاگذاری برای منقل، توری یا پایه هستند.

اجاق گاز

نحوه برق رسانی به اجاق گاز:

اجاق‌ها می‌توانند با گاز طبیعی، پروپان مایع (LP) یا برق تغذیه شوند. برخی از اجاق‌های برقی می‌توانند کویل‌هایی برافراشته و گرم‌شده برای نشستن قابلمه داشته باشند. اکثر انواع اجاق های برقی امروزه دارای عناصر گرمایشی در زیر سطح شیشه ای صاف هستند. اجاق های القایی از برق استفاده می کنند و همچنین سطح صافی دارند. این نوع اجاق گازها از الکترومغناطیس برای ایجاد انرژی برای پخت و پز استفاده می کنند.

اندازه های اجاق گاز:

اجاق‌های 30 سانتی متری و اجاق‌های 36 سانتی متری رایج‌ترین اندازه‌ها هستند. اکثر مدل های 30 سانتی متری معمولا دارای چهار المنت گرمایشی هستند. انواع بزرگتر اجاق گاز معمولاً مشعل بیشتری دارند. این به شما امکان می دهد با چند تابه پخت و پز کنید.  و هنگام استفاده از قابلمه های بزرگ شلوغی را کاهش دهید.

تمیز کردن اجاق گاز:

تمیز کردن اجاق گاز آسان است. با اطمینان از خنک شدن کامل آن برای جلوگیری از سوختگی شروع کنید. در مرحله بعد، چندن روی اجاق گاز ها را بردارید و زباله ها را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید. به آرامی با یک حوله یا اسفنج بشویید، سپس قبل از قرار دادن چدن ها در بالای اجاق، بگذارید خشک شوند.

نصب اجاق گاز:

هنگام نصب، ابتدا در نظر بگیرید که آیا اتصال برق دارید یا گاز. اجاق‌های برقی به یک مدار اختصاصی با ولتاژ مناسب نیاز دارند. اجاق گاز معمولاً بسته به نوع اجاق گاز نیاز به بررسی دقیق اتصالات برق یا گاز دارند. ابعاد برش میز را در نظر بگیرید و اینکه آیا برای یک تناسب یکپارچه تغییراتی لازم است یا خیر.

گاز برای اجاق

گاز برای اجاق

گاز طبیعی یا پروپان مایع شعله هایی تولید می کند.  تا ظروف پخت و پز را گرم کند.
بسیاری از علاقه مندان به آشپزی، اجاق گاز را برای تغییرات سریع دمایی ترجیح می دهند. شعله گاز طیف وسیعی از تنظیمات حرارتی را با تصویری واضح در اندازه و رنگ شعله ایجاد می کند. تقریباً می توانید از هر نوع ظروفی روی اجاق گاز استفاده کنید.
اگر خانه شما دارای گرمای الکتریکی است.  بررسی کنید که آیا اجاق گاز به راحتی قابل نصب است یا خیر. ممکن است نیاز داشته باشید که یک خط گاز اضافه کنید اگر برق در خانه شما کار نمی کند.
برای جلوگیری از نشتی و اطمینان از ایمنی، اطمینان حاصل کنید که تهویه مناسب و اتصالات خط گاز توسط یک متخصص خبره داشته باشید.

اجاق های برقی

اجاق برقی

الکتریسیته یک سیم پیچ فلزی یا عنصر شیشه ای را در اکثر انواع اجاق های برقی گرم می کند.  و سپس گرما را به تابه ای که روی آن قرار دارد منتقل می کند. المنت گرمایشی در مدل های تابشی اجاق گاز در زیر یک سطح شیشه ای قرار گرفته است.
به ظروف خاصی نیاز ندارید. برای اجاق‌های برقی، می‌توانید کثیفی را از روی فلز جدا کنید، بدون اینکه نگران آسیب‌دیدگی باشید.
هنگام تمیز کردن.  اجاق برقی با سطح صاف تابشی مراقب باشید. سطح براق می تواند توسط ظروف آشپزی یا پاک کننده ها خراشیده شود.

اجاق های القایی

اجاق های القایی

هنگامی که ظروف ساخته شده.  از فلز مغناطیسی با مشعل القایی تماس می گیرند.  فناوری الکترومغناطیسی گرما ایجاد می کند.
این فرآیند باعث ایجاد گرما در داخل ظروف پخت و پز می شود.  اما نه در خود سطح پخت.
بدون شعله باز یا چندن حرارتی تابشی، اجاق های القایی ایمن تر از اجاق های گازی یا برقی هستند. این یک امتیاز مثبت برای خانه هایی با بچه ها یا حیوانات خانگی است.
اجاق های القایی به سرعت گرم می شوند.  و سطح صاف تمیز کردن را آسان می کند. مراقب خراشیدن سطح با ظروف آشپزخانه یا چدن باشید.
فقط ظروف آشپزی با علامت “ایمن القایی” یا با کف مغناطیسی با این اجاق گاز کار می کنند.  ظروف آشپزی سازگار با القایی اغلب از جنس فولاد ضد زنگ هستند.

اجاق گاز با جریان پایین

اجاق گاز با جریان پایین

اجاق گازهای با جریان پایین دارای سیستم های تهویه داخلی هستند.  که دود، بخار و بوها را مستقیماً از سطح به سمت پایین هدایت می کند.
آنها نیاز به هود در بالای اجاق گاز را از بین می برند.  و آنها را به گزینه ای بهتر برای صرفه جویی در فضا تبدیل می کنند.
نصب به کانال تهویه مناسب ، اجاق گازهای پایین جریان در هر دو گزینه برقی و گازی موجود هستند.
آنها ممکن است برای اطمینان از تمیز بودن فیلترها و مجاری تهویه نیاز به نگهداری بیشتر و تمیز کردن منظم داشته باشند.

اجاق های تجاری

اجاق های تجاری

یک اجاق گاز تجاری استیل ضد زنگ در یک آشپزخانه حرفه ای.

اجاق‌های تجاری در آشپزخانه‌های حرفه‌ای استفاده می‌شوند و برای استفاده‌های سنگین ساخته شده‌اند.
آنها معمولا با موادی مانند فولاد ضد زنگ و چدن ساخته می شوند.
آنها از قابلیت های حرارتی بالاتری استفاده می کنند که امکان پخت سریعتر و کنترل دما را فراهم می کند.
آنها تطبیق پذیری را ارائه می دهند.  زیرا ممکن است شامل ویژگی هایی مانند چندین مشعل، کوره و جوجه های گوشتی زغال سنگ باشند.
برای اطمینان از ایمنی و انطباق با مقررات محلی، نصب ممکن است.  به الزامات خاص تهویه و خط گاز نیاز داشته باشد. تعمیر و نگهداری شامل تمیز کردن.  منظم مشعل ها، چندن ها و سطوح برای جلوگیری از تجمع چربی و حفظ عملکرد است.

اجاق های قابل حمل

اجاق های قابل حمل

اجاق های قابل حمل جمع و جور و سبک وزن هستند.
آنها می توانند در گزینه های الکتریکی، القایی یا گازی عرضه شوند.
نصب و استفاده از اجاق‌های قابل حمل آسان است.  و معمولاً فقط به یک پریز برق استاندارد یا یک مخزن پروپان برای کار کردن نیاز دارند.
این اجاق‌ها علیرغم اندازه کوچکترشان، تنظیمات حرارتی و تایمرهای متفاوتی دارند.
قابل حمل بودن آنها امکان ذخیره سازی آسان را فراهم می کند.  و پخت و پز را در مکان هایی که اجاق های سنتی در دسترس نیستند امکان پذیر می کند.
آنها در آشپزخانه های کوچک، آشپزی در فضای باز یا کمپینگ مفید هستند.

نکته: دستورالعمل های سازنده را رعایت کنید و به نوع سوخت اجاق گاز قابل حمل توجه کنید.

ویژگی های اجاق گاز

ویژگی های اجاق گاز

کنترل‌های صفحه لمسی الکترونیکی:

کنترل‌های حساس به لمس با نمایشگرهای دیجیتال، انتخاب دمای پخت دقیق را آسان می‌کنند. این کمک می کند تا عملیات بصری تر شود.

شعله ها با حرارت زیاد:

یک شعله با حرارت بالا انرژی بیشتری را بر اساس ساختار فراهم می کند. برای جوشاندن سریع آب یا پخت سریع شام بسیار مناسب است.

تفاوت اندازه شعله ها:

اندازه شعله ها به شما این امکان را می دهند بین دو شعله با اندازه های مختلف (6 سانتی متری و 9 سانتی متری) انتخاب کنید. فقط اندازه شعله را با ظروف آشپزی مطابقت دهید.

سینی روی شعله:

این قطعات مانند یک پل بین دو شعله اصلی قرار می گیرند. آنها برای قرار دادن قابلمه ها و تابه های مستطیل یا بزرگ یا یک سینی بسیار عالی هستند.

شعله های اضافی:

اکثر اجاق های استاندارد دارای اجاق گاز چهار شعله هستند، اما برخی از مدل ها دارای اجاق گاز 5 شعله هستند. شعله های اضافی برای وعده های غذایی مفصل و مفید است.

چراغ‌های نشانگر سطح داغ:

در برخی از مدل‌های برقی، این چراغ‌ها به آشپزی هشدار می‌دهند.  که سطح آشپزی هنوز داغ است، حتی اگر خاموش باشد. یک اجاق برقی با چراغ های نشانگر سطح داغ به ویژه برای آشپزهایی که چند کاره هستند.  یا زمانی که چند نفر در آشپزخانه کار می کنند مفید است.

با وجود انواع مختلف اجاق گاز، مطمئناً اجاق گاز مناسب را برای آشپزخانه خود پیدا خواهید کرد. چه در حال خرید اجاق گاز دو شعله هستید.  و چه به دنبال مدل گازی 48 سانتی متری باشید.  بهترین اندازه را برای جا دادن در آشپزخانه خود انتخاب کنید.

برای خرید اجاق گاز به سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی مراجعه کنید. برای استعلام قیمت اجاق گاز به شماره 09108103551 تماس بگیرید یا در واتساپ فتوحی پیغام بگذارید.  می توانید سفارشات آنلاین خود را ثبت کنید و خریدهای خود را از بازار صنعت و ساختمان فتوحی در کرج تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید