صنعت ساختمان

اجاق گاز چه قطعاتی دارد؟

اجاق گاز چه قطعاتی دارد؟

اجاق گاز چه قطعاتی دارد؟

اجاق گاز چه قطعاتی دارد؟

اجاق گاز چه قطعاتی دارد؟ قسمت‌های متداول اجاق گاز شامل صفحه کنترل، دستگیره‌ها، اجاق گاز، درب فر، قفسه‌های اجاق گاز، تابه، کشوهای گرم‌کننده و عناصر اجاق گاز است که زمان شام را نسیم می‌کنند. معمولاً مشعل‌های پیچ‌دار پوشیده شده با سطح شیشه‌ای سرامیکی صاف را در محدوده‌های الکتریکی خواهید یافت، در حالی که مشعل‌های گاز دارای مشعل‌های گازی هستند که روی آن‌ها رنده‌های چدنی قرار دارند.

اجاق گاز شما یک وسیله ضروری در آشپزخانه شما است و درک نام قطعات و عملکرد آنها می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه آشپزی را داشته باشید.

با قطعات اجاق گاز و اجاق های برقی آشنا شوید تا تصمیم بگیرید کدامیک بهترین عملکرد را برای نیازهای آشپزی شما فراهم می کند.

قطعات مشترک اجاق گاز

قطعات زیادی وجود دارد که اجاق گاز شما را تشکیل می دهد، اما دانستن رایج ترین ویژگی های آن می تواند به تعیین اینکه آیا محدوده مناسبی برای خانه خود دارید یا خیر. برند محدوده های گاز و برق را ارائه می دهد که برای ارائه قدرت پخت و پز جدی طراحی شده اند. در زیر درباره قطعات اجاق گاز و نحوه عملکرد آنها بیشتر بدانید:

صفحه کنترل

صفحه کنترل اجاق گاز به شما این امکان را می دهد که به راحتی عملکرد اجاق گاز را مطابق میل خود تنظیم کنید. بسته به طراحی محدوده شما، این نمایشگر را می توان در جلو یا محافظ پشتی دستگاه پیدا کرد و شامل کنترل های دما برای اجاق گاز، اجاق، مرغ گوشتی و کشوی گرم کننده می باشد.

برای راحتی بیشتر، پنل ها معمولاً شامل دکمه نور فر، ساعت دیجیتال، قفل کنترلی برای ایمنی و تایمر آشپزخانه هستند تا شما را به یاد پخت مرغ در فر بیاورند. بسیاری از مجموعه‌های حتی دارای یک ویژگی خود تمیز شوندگی در کنترل پنل هستند که به حذف آشفتگی‌های سخت فر به راحتی کمک می‌کند.

دستگیره های کنترل

دستگیره ها بخشی ضروری از یک محدوده هستند که به شما امکان می دهند دمای عناصر گرمایشی روی اجاق گاز خود را، چه گاز و چه برقی، کنترل کنید. با فشار سریع و چرخاندن دستگیره ها، اجاق گاز خود را طوری تنظیم کنید که بجوشد یا بجوشد.

عناصر اجاق گاز

عملکرد و طراحی عناصر اجاق گاز شما می تواند در محدوده گاز یا برق متفاوت باشد. اجاق گازها به دلیل شعله باز که از طریق مشعل های پوشیده شده توسط رنده های چدنی عبور می کند، شناخته شده اند. از طرف دیگر، اجاق‌های برقی از کویل‌های فلزی گرم شده یا عناصر گرمایشی زیر سطح شیشه‌ای برای پخت غذا استفاده می‌کنند. نحوه جدا کردن مشعل های اجاق گاز را برای قرار دادن زیر آن بیابید. ویژگی‌های قدرتمند در اجاق‌های گازی و برقی منتخب به شما کمک می‌کند تا شام را به راحتی روی میز قرار دهید، مانند سیستم Precision Cooking™، که از گرمایش سنسور برای اطمینان از پخت یکنواخت هر وعده غذایی استفاده می‌کند.

فر

درست مانند اجاق گاز، فر بخشی از اجاق گاز است که دستور العمل های ساده را به غذاهای خوش طعم تبدیل می کند. این یک حفره چند منظوره است که چه بخواهید کوکی بپزید یا یک مرغ کباب کنید، کار را انجام می دهد. برخی از محدوده‌های گازی و برقی حتی برای سرخ کردن هوا مجهز شده‌اند و اجازه می‌دهند هوای گرم در فر شما گردش کند تا با لمس یک دکمه نتایجی ترد ایجاد کند. در داخل یک چراغ اجاق وجود دارد تا بتوانید به راحتی غذا را بدون باز کردن درب کنترل کنید. نحوه تعویض چراغ فر را در چند مرحله آسان یاد بگیرید.

قفسه های فر

اکثر اجاق‌ها دارای قفسه‌های متعدد فر هستند – قفسه‌های فلزی که در داخل و خارج از فر قرار می‌گیرند. این یکی دیگر از بخش های کلیدی اجاق گاز است که به شما امکان می دهد چندین ظروف را به طور همزمان بپزید یا آنها را مرتب کنید تا در تابه های بزرگتر قرار بگیرند. مجموعه‌های منتخب مجهز به قفسه‌های حداکثر ظرفیت هستند که پشتیبانی جدی از وعده‌های غذایی سنگین یک گلدان را فراهم می‌کنند.

دریچه فر

دریچه فر یک سوراخ کوچک در اجاق گاز است که اجازه می دهد گرما و رطوبت از آن خارج شود، بنابراین توزیع یکنواخت گرما می تواند از پایین به بالا جریان یابد. مهم است که دریچه را باز نگه دارید تا هوا بتواند به خوبی گردش کند و روند پخت و پز تحت تأثیر قرار نگیرد.

 ترموستات

اجاق گاز چه قطعاتی دارد؟ ترموستات اجاق گاز دستگاهی است که دمای داخل فر را تشخیص داده و تنظیم می کند. برخی از ترموستات‌ها با صفحه کنترل کار می‌کنند تا دما را به صورت دیجیتالی نمایش دهند. بنابراین می‌توانید بدانید که فر چه زمانی برای شروع پخت، برشته کردن یا سرخ کردن هوا آماده است.

اجاق های برقی در مقابل اجاق گاز

بزرگترین تفاوت بین محدوده گاز و برق منبع سوخت آنها و نحوه انتقال گرما است. اجاق های برقی با عبور برق از یک سیم پیچ گرما تولید می کنند، در حالی که سطح گرمای تولید شده توسط اجاق های گازی بر اساس میزان مصرف گاز طبیعی یا سوخت پروپان تعیین می شود.

محدوده های گاز دارای مشعل هایی هستند که هنگام گرم کردن فر و تنظیم شعله روی اجاق گاز به سرعت پاسخ می دهند و در وقت شما در آشپزخانه صرفه جویی می کنند. شعله باز زمانی که آماده زغال‌کردن یا کباب کردن غذا هستید مفید است. و همچنین می‌تواند به کنار قابلمه‌های مجسمه‌سازی شده مانند ووک یا تابه‌ها برسد تا حرارت را به طور یکنواخت پخش کند. آنها همچنین دارای توری های قابل جابجایی هستند که به راحتی در سینک شما تمیز می شوند. از مشعل های Power™ در محدوده های منتخب گاز استفاده کنید که امکان تفت آهسته و یکنواخت را فراهم می کند.

بیشتر محدوده‌های الکتریکی به خاطر کویل‌های مشعل خود شناخته می‌شوند، که معمولاً با یک سطح پخت و پز شیشه‌ای سرامیکی لایه‌بندی می‌شوند و فرآیند تمیز کردن را به سادگی چند ضربه تند کشیدن می‌کنند. چندین مدل برند دارای یک عنصر انتخابی دوگانه هستند، بنابراین پوشش پخت و پز برای تابه های بزرگ و کوچک را دارید. برخی از محدوده‌های الکتریکی دارای کاسه‌های قطره‌ای قابل جابجایی هستند تا نشت نریزند. فرها در اجاق‌های برقی گرمای خشک و یکنواختی را پخش می‌کنند. برای ارائه نتایج قهوه‌ای خوب هنگام کباب کردن نان سیر یا برشته کردن سبزیجات، عالی است.

اجاق گاز از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

قطعات اجاق گاز شامل دستگیره ها، مشعل ها، درپوش های مشعل، رنده های جداشدنی و پنل های کنترل الکترونیکی است که به شما امکان می دهد دمای اجاق گاز و میزان شعله روی اجاق گاز را کنترل کنید. آنها همچنین مجهز به اجاق، قفسه های فر، دریچه فر و کشوهای گرم کننده هستند تا به شما در پخت آسان غذا کمک کنند. نگاهی به مجموعه بادوام محدوده های گاز بیندازید که برای انجام کارهای سخت طراحی شده است.

اجاق گاز برقی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

اجاق‌های برقی دارای کویل‌های فلزی با کاسه‌های قطره‌ای یا گرمایش تابشی هستند که با سطح شیشه‌ای سرامیکی پوشانده شده است. دستگیره‌های واکنش‌گرا بر روی پنل کنترل برای کنترل دمای عناصر گرمایشی قرار دارند. اجاق‌ها، قفسه‌های فر، کشوهای گرم‌کننده و یک صفحه کنترل لمسی کاربردی، تجربه آشپزی بدون زحمتی را در محدوده‌های منتخب گاز ایجاد می‌کنند.

از کجا می توانم قطعات اجاق گاز خود را بخرم؟

برند فتوحی از توری های دور تا لامپ های فر، مجموعه ای از لوازم جانبی و قطعات جایگزین را برای راحتی در هنگام پخت و پز دارد.اگر قطعه محدوده شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. این گزینه های خدمات قابل اعتماد موجود را بررسی کنید تا به کارکرد بهینه محدوده شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید