مقالات

آیا کاشی و سرامیک ضد آب هستند؟

سرامیک ضد آب

کاشی‌های سرامیکی کاشی‌هایی هستند.  که از خاک رس ساخته شده‌اند.  و اغلب در حمام‌ها، آشپزخانه‌ها و سایر مناطقی که رطوبت زیادی وجود دارد.  استفاده می‌شوند.  دلیل این امر، البته این است.  که کاشی ها به خوبی در برابر آسیب آب مقاومت می کنند. اما آیا آنها “ضد آب” هستند؟

در این پست سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

حقیقت کاشی و سرامیک

در حالی که ممکن است از کاشی های سرامیکی در حمام خود با این باور که ضد آب هستند استفاده کنید، حقیقت این است که آنها در واقع کاملاً ضد آب نیستند.

سرامیک ضد آب

پس چرا هنوز از آنها استفاده می شود؟ اجازه بدهید توضیح دهم!

از بسیاری جهات، می توانید کاشی های سرامیکی را «به خوبی» ضد آب در نظر بگیرید. اگر روی کاشی‌ها آب بپاشید، متوجه می‌شوید که آب روی سطح می‌نشیند و تا زمانی که آن را پاک کنید، در یک گودال باقی می‌ماند. این بدان معناست که نیازی نیست نگران جذب مقدار زیادی آب باشید و همچنین لازم نیست نگران لکه‌ها یا مسائل دیگر در آشپزخانه باشید. در بیشتر موارد، می توانید با کاشی های سرامیکی طوری رفتار کنید که انگار ضد آب هستند.

نفوذ آب

با این حال، مقدار کمی “نفوذ آب” نیز وجود دارد.  که اگر اجازه داده شود.  آب برای مدت طولانی روی کاشی های سرامیکی بماند، رخ می دهد.  دلیل اصلی این امر این است.  که کاشی های سرامیکی در واقع کمی متخلخل هستند.  این بدان معناست که آنها سوراخ‌های کوچکی در خود دارند.  که در واقع به کاشی‌ها کمک می‌کند.  تا خود را فشرده کنند.  و بنابراین از خرد شدن.  ترک یا شکست آنها جلوگیری می‌کند.  اگرچه این درست است، اما به این معنی است که قطرات کوچک آب می توانند وارد سطح شوند.

این در اکثر موارد مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا مقدار آب ورودی معمولا به اندازه ای کم است که باعث آسیب جدی نشود. با این حال، اگر آن آب در هوای بسیار سرد یخ بزند، مشکل ساز می شود. این می تواند باعث شود قطرات آب در حین تبدیل شدن به یخ منبسط شوند و این به نوبه خود باعث ایجاد شکاف در کاشی ها می شود. این در واقع بسیار شبیه به فرآیندی است که باعث ایجاد چاله در جاده ها می شود!

مزایای نفوذ آب

مشکل احتمالی دیگر کپک و کپک یا کاشی هایی است که از دیوارها دور می شوند. اگر آب تا انتها نفوذ کند، می‌تواند پشت کاشی‌ها بنشیند و به تدریج چسب را از بین ببرد و باعث دور شدن آنها از دیوارها شود. به همین ترتیب، این رطوبت می‌تواند محیطی تاریک و مرطوب ایجاد کند که برای جابجایی هاگ‌های کپک ایده‌آل است. این امر می‌تواند باعث ایجاد بوی مرطوب و همچنین منجر به مشکلات سلامتی ناشی از استنشاق کپک شود.

از آنجایی که کاشی‌ها سرد هستند، این امر باعث می‌شود که رطوبت روی آن‌ها بنشیند. این به این دلیل است.  که قطرات آب در هوا پس از چسبیدن به دیوار متراکم می شوند.  و به نوبه خود باعث کپک زدن.  آن می شوند.

اگر آب به پشت کاشی ها برود، مشکلات دیگری نیز ممکن است رخ دهد – مثلاً می تواند به پایین نفوذ کند و به پشت حمام شما برسد. این حتی می تواند منجر به نشتی از سقف شود اگر اتفاقاً حمام خود در طبقه بالا در طبقه بالا باشد!

به همه این دلایل، مهم است که در مورد نحوه استفاده از کاشی های سرامیکی خود به دقت فکر کنید.

چگونه از ایجاد مشکل رطوبت در کاشی و سرامیک جلوگیری کنیم

بنابراین برای جلوگیری از این موضوع چه کاری می توانید انجام دهید؟   یک راه حل ساده، در نظر گرفتن.  جایگزین هایی برای کاشی و سرامیک است. کاشی های سنگی اغلب ضد آب هستند و کاشی های چینی به مراتب ضد آب تر هستند. کاشی های چینی ظاهری بسیار شبیه به کاشی های سرامیکی دارند.  و از خاک رس نیز ساخته شده اند.  با این حال، آنها را از طریق یک فرآیند گرمایش متفاوت است که آنها را کمتر متخلخل می کند. این همچنین باعث می شود آنها سخت تر و کمتر مستعد تراشه شوند.

پوشش‌های مختلف همچنین می‌توانند به خشک نگه داشتن کاشی‌های سرامیکی شما کمک کنند و از تشکیل مستقیم آب روی کاشی‌های حمام شما جلوگیری می‌کنند. همچنین باید گرمایش از کف را در نظر بگیرید که می تواند به شما در مبارزه با رطوبت کمک کند.

و این واقعاً مهمترین نکته است: اطمینان حاصل کنید که از رطوبت غیر ضروری که می تواند منجر به قالب و آسیب شود جلوگیری کنید.

چگونه حمام خود را خشک و بدون کپک نگه دارید؟

همانطور که احتمالاً در آن زمان جمع آوری کرده اید، رازهای آزاد نگه داشتن قالب حمام، گرم نگه داشتن آن و کاهش میزان بخار و تراکم در اتاق است. برای انجام اولی، اطمینان حاصل کنید که گرمایش خود را هنگام سرد نگه دارید، مطمئن شوید که سقف و پنجره های با کیفیت مناسب برای عایق بندی دارید، و پنجره را اغلب در زمانی که هوا نمی دهید باز نگذارید. بهبود سقف شما همچنین می‌تواند به کاهش رطوبتی که احتمالاً از بالا می‌آید که نباید آن را رد کنید، کمک کند.

پایین نگه داشتن بخار

با این حال، پایین نگه داشتن بخار و تراکم کمی دشوارتر است. برای این کار، باید مطمئن شوید که هنگام شستشو و بلافاصله پس از آن، پنجره را باز کنید. به همین ترتیب، باید روی یک پنکه حمام/پنکه بیرون‌کش سرمایه‌گذاری کنید که با روشن کردن چراغ حمام و حذف رطوبت از جو روشن شود. اگر واقعاً مشکلی دارید، حتی می‌توانید یک رطوبت‌گیر را به سالن درست بیرون اضافه کنید.

سرامیک ضد آب

سایر نکات

نکات کوچک نیز می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. البته حمام کردن. دوش گرفتن.  در آبی که کمی خنک‌تر است.  و زیاد طول نمی‌کشد می‌تواند کمک کند.  اما اگر دوست ندارید زمان حمام را کوتاه کنید، حتی ابتدا آب سرد را اجرا کنید، زیرا به این معنی است که در حین اجرای بقیه حمام، آب گرمی در اتاق وجود ندارد. پاک کردن حمام بعد از آن نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. یک ایده عالی این است که یک پارچه خشک نگه دارید که شما و حتی مهمانان می توانید بعد از استفاده از حمام از آن استفاده کنید تا حمام خشک بماند.

اتاق خود را عایق نگه دارید، از ایجاد آشفتگی بیش از حد خودداری کنید و باهوش باشید. در درازمدت، کمی تلاش در حال حاضر می تواند بعداً شما را از مشکلات زیادی نجات دهد.

همانطور که می بینید، دلیلی وجود ندارد که از ظاهر عالی و بسیاری از مزایای عملی کاشی های سرامیکی لذت نبرید … فقط مطمئن شوید که به درستی از آنها مراقبت می کنید و تصور نکنید که آنها ضد آب هستند!

دیدگاهتان را بنویسید