مقالات

آموزش سرامیک کاری

آموزش سرامیک کاری

نحوه نصب و آموزش سرامیک کاری

استفاده از کاشی و سرامیک در حمام، آشپزخانه و موارد دیگر کاشی های سرامیکی به دلیل دوام، مقاومت در برابر رطوبت و لکه و نگهداری آسان، انتخابی عالی برای دیوارها و کف هستند. همچنین یک انتخاب طبیعی برای دیوارها، به ویژه در آشپزخانه و حمام است. نصب کاشی به خصوص سخت نیست، اما به راحتی انجام آن ضعیف است. در حالی که کاشی‌های دیواری سرامیکی مستقیماً روی دیوار نصب می‌شد، در حال حاضر این یک روش معمول است که ابتدا یک لایه از تخته سیمانی را قبل از چسباندن و چیدن کاشی‌ها نصب کنید.

از آنجایی که شما مواد نسبتاً سنگینی را به سطوح عمودی وصل می‌کنید، این کار تا حدودی دشوارتر از نصب کاشی کف است، اما با برنامه‌ریزی دقیق و حوصله، هر شخصی که خود را انجام می‌دهد می‌تواند به راحتی کاشی و سرامیک دیوار را با نتایج خوبی نصب کند.

آموزش سرامیک کاری

هزینه کاشی

هزینه کاشی دیوار بسته به کاشی انتخابی شما می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. کاشی‌های سرامیکی معمولی که به‌صورت عمده در مراکز خانگی عرضه می‌شوند، می‌توانند به ازای هر فوت مربع 1 دلار قیمت داشته باشند، اما اگر چشم‌تان را به کاشی‌های باطراحی خوب گذاشته‌اید، هزینه‌های 15 دلاری به ازای هر فوت مربع یا بیشتر غیر معمول نیست. برای یادگیری نحوه نصب کاشی روی دیوار به روش صحیح به ادامه مطلب مراجعه کنید.
کاشی دیوار در مقابل کاشی کف

در واقع انتخاب های بیشتری در مورد کاشی های دیواری سرامیکی در مقابل کاشی های کف دارید، زیرا کاشی های کف ضخیم تر نیز می توانند روی دیوارها استفاده شوند. اما برعکس این موضوع صادق نیست: شما نمی توانید از کاشی های دیواری نازک در کف خود استفاده کنید. کاشی های کف باید به خصوص ضخیم و محکم باشند تا در زیر ترافیک پیاده روی خود را حفظ کنند.

هنگامی که کاشی خود را می خرید، مساحت را بر حسب فوت مربع اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که 10 درصد اضافی برای ضایعات و شکستگی به اضافه مقداری کاشی باقی مانده برای تعمیرات بعدی اضافه کنید. سبک‌ها و رنگ‌های کاشی به‌طور مکرر تغییر می‌کنند، و اگر وسایل اضافی در دسترس نداشته باشید، ممکن است زمانی که نیاز به تعمیر دارید، کاشی‌های خود را به سختی هماهنگ کنید.

فواید

نرم تر و راحت تر برش و نصب می شود
مقاوم در برابر لک و خش
مقرون به صرفه

معایب

دوام کمتری نسبت به کاشی چینی
متخلخل، مقداری مایع را جذب می کند
رنگ و اندازه کاشی و سرامیک از لات به لات متفاوت است

قبل از شروع

پروژه نمایشی ما از مواد و ابزارهایی استفاده می‌کند که در حال حاضر برای تقریباً تمام کارهای کاشی سرامیک، چینی یا سنگ طبیعی، برای کف یا دیوار، روش استاندارد هستند. پروژه دیوار ما فرض می کند که شما ابتدا یک لایه زیرین تخته سیمانی را نصب کرده اید، بهترین سطحی که برای نصب کاشی و سرامیک با استفاده از چسب های نازک ست شده است.

نکته

هنگام نصب کاشی های دیواری برای دیوارهای دوش یا وان، نصب مانند دیوارهای استاندارد است، اما پایه نیاز به یک لایه زیرین کاملا ضد آب دارد. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله نصب یک لایه ورقه پلاستیک، برس زدن بر روی یک غشای ضد آب روی پایه تخته سیمانی، یا استفاده از یک تخته پشتی مخصوص پایه سیمانی با یک غشای ضد آب داخلی، مانند DenseShield. هر روشی که استفاده می شود، عایق رطوبتی بسیار مهم است زیرا نفوذ رطوبت از طریق کاشی و سرامیک می تواند آسیب ساختاری جدی ایجاد کند.

ما از یک نوع محبوب کاشی دیواری سرامیکی به نام کاشی مترو استفاده می کنیم که در یک الگوی باند در حال اجرا گذاشته شده است که در آن اتصالات عمودی از ردیفی به ردیف دیگر منحرف می شوند. الگوی باند در حال اجرا را می توان برای کاشی های مربع و سایر اشکال مستطیلی استفاده کرد. یا برای چیدمان ساده‌تر، کاشی‌ها می‌توانند از اتصالات عمودی مستقیم استفاده کنند که به آن الگوی شبکه مستقیم می‌گویند.

آموزش نصب

چیدمان، خطوط تراز دوغاب، و کاشی های بریده شده و متقارن همگی برای یک پروژه کاشی دیواری با ظاهری عالی بسیار مهم هستند. یک چیدمان خوب نتیجه یک شبکه با دقت کشیده شده با خطوط چیدمان عمود بر هم است.

اگر ابزار مناسبی را برای پروژه کاشی کاری کرایه یا خریداری کنید، از جمله یک اره مرطوب مجهز به تیغه برش الماس، کارهای بزرگ آسان تر می شود. یک اره معمولی را می توان با قیمت حدود 100 دلار خریداری کرد و سرمایه گذاری خوبی برای یک کار بزرگ یا کاشی کاری معمولی است. یا ابزار را از یک فروشگاه لوازم خانگی یا فروشگاه اجاره ابزار اجاره کنید. ممکن است یک کار کاشی کوچک را با یک ابزار گیره برش دستی تکمیل کنید، اما روی کاشی های چینی ضخیم یا سنگ طبیعی به خوبی کار نمی کند.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار

متر نواری
ماله بریده
مداد
ابزار چاقو
سطح نجار
پتک لاستیکی
برش ضربه ای کاشی یا اره مرطوب
نیپک کاشی
محافظ چشم و شنوایی
اسفنج و سطل
پیچ گوشتی کوچک
شناور گروت

مواد

کاغذ سازنده
نوار نقاش
کاشی و سرامیک میدان
کاشی سرامیکی (در صورت نیاز)
چسب کاشی نازک
جداکننده کاشی پلاستیکی (1/16 اینچ یا 1/8 اینچ، بسته به فاصله کاشی)
دوغاب کاشی
چوب نوک تیز
قطعه چوب

نحوه نصب کاشی دیواری سرامیکی

1.مواد و ابزار را جمع آوری کنید

نیازهای کاشی خود را بر اساس متراژ مربع سطح دیوار برآورد کنید. بهتر است تخمین زده شده را حداقل 10 درصد اضافه کنید تا امکان ضایعات و شکستگی وجود داشته باشد. مراکز خانگی و فروشگاه‌های تخصصی کاشی، برخی از سبک‌های کاشی را عرضه می‌کنند، اما سبک‌های تخصصی اغلب به سفارش‌های خاصی نیاز دارند. در صورت نیاز، کاشی‌های مورد نیاز مانند کاشی‌های پایه، تزئینات لبه یا تزئینات بالای بینی را نیز خریداری کنید.

بیشتر کاشی‌های دیواری بهتر است با چسبی بر پایه ملات معروف به چسب نازک، از سیمان، ماسه ریز و یک عامل نگهدارنده آب مانند سلولز نصب شوند. Thin-set معمولاً دارای یک افزودنی لاتکس است که به آن مقداری انعطاف می دهد تا از ترک خوردن کاشی جلوگیری کند.

چسب نازک با ماله بریده بریده می شود. اندازه مناسب بریدگی های V شکل در ماله به اندازه و ضخامت کاشی سرامیکی و توصیه های سازنده کاشی بستگی دارد. در پروژه نمونه کاشی مترو ما، توصیه ماله ای با بریدگی های 3/16 x 5/32 اینچی است. این اندازه برای اکثر کاشی هایی که 6×6 اینچ یا کوچکتر هستند به خوبی کار می کند.

آموزش سرامیک کاری

2.از سطوح محافظت کنید

کاشی کاری ممکن است نامرتب باشد، بنابراین عاقلانه است که از کف، سطوح میز و وسایل در برابر ریختن چسب کاشی و دوغاب محافظت کنید.

یک کاغذ ضخیم ساز کلوفون بخرید که می توانید آن را در یک فروشگاه لوازم آرایش یا نقاشی پیدا کنید. سطح کانتر و کف را با کاغذ بپوشانید و آن را با چسب نقاش در جای خود محکم کنید. شکاف هایی را در کاغذ که شیرهای سینک و سایر وسایل قرار دارند برش دهید. سطوح در معرض دید وسایل را با نوارهای نوار نقاش بپوشانید.

3.طرح بندی را برنامه ریزی کنید

هدف در برنامه ریزی چیدمان این است که مطمئن شوید که برش های نازکی از کاشی های برش خورده در طرفین یا بالا و پایین وجود نخواهد داشت. برای درست کردن چیدمان زمان صرف کنید. شما از خطوط چیدمان برای نصب کاشی ها استفاده خواهید کرد که از مرکز شروع شده و به صورت ربع به سمت بیرون کار می کنند.

با انتخاب نمایان ترین دیوار اتاق شروع کنید. (در حمام، این اغلب مرکز دیوار روشویی بالای سینک است). از یک متر برای ایجاد نقطه مرکزی افقی و عمودی روی دیوار استفاده کنید.

از این نقطه مرکزی از یک سطح برای گسترش خطوط طرح بندی عمودی و افقی از یک طرف به سمت دیگر و از سقف به کف استفاده کنید. سپس، از یک کاشی نمونه برای علامت گذاری خطوط طرح استفاده کنید تا محل تقریبی هر کاشی را در امتداد خطوط، از جمله ضخامت خطوط دوغاب نشان دهید.

اگر متوجه شدید که مناطق زیادی وجود دارد که به برش های نازک کاشی نیاز دارند، می توانید نقطه شروع را به سمت چپ یا راست، بالا یا پایین تنظیم کنید تا موثرترین طرح را ایجاد کنید.

آموزش سرامیک کاری

4.چسب نازک را اعمال کنید

هنگامی که از چیدمان خطوط عمودی و افقی راضی شدید، شروع به زدن چسب کنید.  از نقطه مرکزی شروع کنید.  و هر بار روی یک ربع کار کنید.

با استفاده از سمت صاف ماله، چسب را روی ربع دیوار پخش کنید، تا جایی که می توانید در مدت 20 تا 30 دقیقه به راحتی کار کنید.

بلافاصله ماله را بر روی کت صاف بکشید.  با استفاده از سمت بریده ماله، الگویی از برآمدگی ها و دره ها را در چسب مرطوب ایجاد کنید.  ماله را با زاویه 45 درجه نگه دارید و چسب را در یک جهت شانه کنید.

قسمت دیوار باید با چسب نازک پوشانده شود.  اما شما باید بتوانید سطح دیوار را بین برجستگی های چسب باقی مانده از ماله بریدگی مشاهده کنید.

آموزش سرامیک کاری

5.ردیف اول کاشی را بگذارید

اولین کاشی (یا ورق کاشی، اگر از کاشی های موزاییک استفاده می کنید) را روی دیوار در نقطه مرکزی طرح قرار دهید. آن را با دقت با خطوط طرح افقی و عمودی تراز کنید. کاشی را محکم به چسب فشار دهید. با فشار دادن، چسب صاف می شود و فضاهای بین برآمدگی های ایجاد شده توسط ماله را پر می کند.

پس از اینکه اولین کاشی یا ورق در جای خود قرار گرفت، ردیف اول را در امتداد خط چیدمان افقی با استفاده از جداکننده های پلاستیکی تکمیل کنید تا از فاصله یکنواخت بین کاشی ها اطمینان حاصل کنید. فقط کاشی‌های تمام عرض را نصب کنید – تراش کاشی‌های جزئی را تا انتها بگذارید.

هنگامی که ردیف اول کامل شد، سطح آن را با استفاده از تراز نجار بررسی کنید، سپس ردیف دوم کاشی ها را شروع کنید، مراقب باشید که اتصالات دوغاب عمودی دقیقاً به اندازه نصف عرض کاشی منحرف شود. به نصب ردیف های بعدی ادامه دهید، دوباره از اسپیسرهای پلاستیکی برای حفظ اتصالات یکنواخت بین کاشی ها استفاده کنید. با الگوی باند در حال اجرا که استفاده می کنیم، باید افست را درست دریافت کنید تا اتصالات از ردیفی به ردیف دیگر فاصله مناسبی داشته باشند.

آموزش سرامیک کاری

6.نصب کاشی میدان را کامل کنید

پس از تکمیل هر بخش کوچک از دیوار، از یک بلوک کوتاه چوبی و پتک لاستیکی استفاده کنید تا به آرامی روی سطح کاشی ها بکوبید. این عمل کاشی ها را در چسب “قرار می دهد” و سطح را صاف می کند.

با کار سیستماتیک در بخش ها، این روند را تا زمانی که کل دیوار پوشانده شود تکرار کنید. کاشی هایی را که نیاز به تراش یا برش دارند تا پایان پروژه بگذارید. با رسیدن به آخرین کاشی‌های کامل، چسب اضافی را از قسمت‌هایی از دیوار که باز مانده است بتراشید. این کار از سخت شدن چسب در حین بریدن آخرین کاشی ها و آماده شدن برای اتمام نصب جلوگیری می کند.

با سفت شدن چسب، خطوط دوغاب را بررسی کنید و مطمئن شوید که چسب اضافی ندارند. در صورت لزوم، با استفاده از یک چوب نوک تیز یا پیچ گوشتی کوچک، مقدار اضافی آن را خراش دهید. خطوط دوغاب باید شفاف و باز باشند تا وقتی که به مرحله پایان رسیدید دوغاب بچسبد.

از یک اسفنج یا پارچه مرطوب برای پاک کردن هرگونه چسب از روی کاشی استفاده کنید. تمیز کردن چسب هنگام خیس شدن بسیار ساده است اما پس از خشک شدن بسیار دشوار خواهد بود.

آموزش سرامیک کاری

7.شکاف های جانبی را پر کنید

پس از نصب تمام کاشی های مزرعه با اندازه کامل، کاشی های جزئی را در کناره های دیوار برش داده.   نصب کنید.  برش کاشی های جزئی را می توان با یک برش ضربه ای دستی یا یک اره مرطوب انجام داد.

هنگام استفاده از یک برش کاشی محکم، کاشی را در موقعیت خود در برش کاشی قرار دهید.  سپس با حرکت دادن محکم یک چرخ امتیازدهی کاربید تنگستن از پایین به بالا در سطح سطح کاشی، سطح را علامت بزنید.  سپس، پد فشار را در سراسر کاشی قرار دهید.  و فشار محکمی بر روی اهرم وارد کنید.  تا کاشی روی خط امتیازش بچسبد.

اگر کاشی های زیادی برای برش دارید.  اره مرطوب کاشی گزینه بهتری برای برش کاشی های جزئی است.  همچنین برای کاشی های کف ضخیم تر، یا برای چینی یا کاشی های سنگی طبیعی که برش آنها با کاتر سخت است.

آموزش سرامیک کاری

8.شکاف های باقی مانده را پر کنید

در جاهایی که کاشی‌ها باید بریده شوند تا در اطراف خروجی‌ها، کلیدهای چراغ، لوله‌ها و موانع دیگر قرار گیرند، از یک برش کاشی یا گیره کاشی استفاده کنید تا آنها را متناسب با فضا کوتاه کنید. اگر اطراف پریزها را پر می کنید، مطمئن شوید که کاشی روی دهانه جعبه برق را نمی پوشاند. قبل از اصلاح یا برش کاشی از محافظ چشم استفاده کنید.

هنگام نصب قطعات کوچک کاشی، راحت تر پشت کاشی ها را با چسب چرب کنید. سپس، چسب را با طرف بریدگی کاشی بچسبانید.  و کاشی بریده شده.  را روی دیوار فشار دهید.  و با استفاده از اسپیسرهای پلاستیکی خطوط دوغاب یکنواخت را حفظ کنید.

آموزش سرامیک کاری

9.قطعات برش خورده را نصب کنید.

اگر چیدمان شما شامل کاشی های حاشیه یا سایر قطعات تزئینی است، آنها را در آخر نصب کنید. در اینجا، ما از کاشی های سرپوش 1 x 6 اینچی استفاده می کنیم. نحوه نصب شبیه به نحوه نصب کاشی های مزرعه است: پشت کاشی ها را با کره چرب کنید، سپس آنها را روی دیوار فشار دهید.

آموزش سرامیک کاری

10.اتصالات گروت را بازرسی کنید

یک بازرسی نهایی از تمام خطوط دوغاب انجام دهید. چسب اضافی بین خطوط دوغاب را تمیز کنید. اجازه دهید چسب کاشی به مدت 24 تا 72 ساعت قبل از تزریق کاشی خشک شود.

آموزش سرامیک کاری

11.اتصالات گروت را بازرسی کنید

یک بازرسی نهایی از تمام خطوط دوغاب انجام دهید. چسب اضافی بین خطوط دوغاب را تمیز کنید. اجازه دهید چسب کاشی به مدت 24 تا 72 ساعت قبل از تزریق کاشی خشک شود.

 

آموزش سرامیک کاری

نکته

 

برخی از افراد دوست دارند قبل از تزریق اسپیسرهای پلاستیکی را بیرون بیاورند، اما بهتر است در این مورد به توصیه سازنده دوغاب عمل کنید. اگر جداکننده ها به طور کامل به داخل مفاصل فشار داده.  معمولاً ضروری نیست.

شما می توانید به سادگی دوغاب را روی قسمت بالایی اسپیسرها اعمال کنید. اگر می‌خواهید جداکننده‌ها را بردارید، حتماً قبل از خشک شدن کامل چسب نازک این کار را انجام دهید.

12.کاشی را دوغاب کنید

با استفاده از دستورالعمل سازنده کاشی، دوغاب را روی درزها اعمال کنید. درزهایی که پهن تر از 1/8 اینچ هستند معمولاً نیاز به دوغاب سنباده ای دارند، در حالی که درزهای باریک تر از دوغاب غیر سمباده استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید.  که دوغاب اضافی کاشی ها را تمیز کرده.  و پس از خشک شدن دوغاب، مه خشک شده را پاک کنید.

پس از اینکه دوغاب کاملاً سفت و سخت شد.  (بسته به دوغاب ممکن است.  از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.)، در صورت توصیه سازنده دوغاب، از سیلر استفاده کنید.

برای خرید سرامیک کلیک کنید(( فتوحی ))

دیدگاهتان را بنویسید