معرفی محصول

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای برند چشمه

دستگاه تصفیه آب چشمه دارای تصفیه 6 و 7 مرحله ای می باشد که هر یک از مراحل کار خاصی را انجام می دهند که به توضیح مراحل به ترتیب می پردازیم .

تصفیه آب

  1. این فیلتر معمولاً نوعی فیلتر پروپیلن است که فشردگی 5 میکرون در تصفیه آب دارد و برای حذف انواع سختی آب مانند گل و لای، شن و ماسه، براده‌های آهن و… و در واقع ذرات بزرگ‌تر از 5 میکرون کار گذاشته می‌شود. این پیش فیلتر مرتباً و حداقل 6 ماه یک بار باید تعویض شود.
  2. در اغلب دستگاه‌های تصفیه 6 مرحله‌ای در این مرحله از یک فیلتر کربن استفاده شده است. این فیلتر بو و مواد شیمیایی مانند کلر و آفت‌کش‌ها را از آب تصفیه می‌کند. موضوعی که در این فیلترها اهمیت دارد، نوع فیلتر کربن می‌باشد. برخی از این فیلترها از نوع پوسته‌ی نارگیل و برخی از نوع زغال سنگی و یا معمولی می‌باشد .
  3.  برخی از دستگاه‌ها از فیلترهای سرامیکی و در برخی از انواع دستگاه تصفیه خانگی از فیلتر بلاک و یا پست کربن استفاده می‌شود. این فیلتر پست کربن در همه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب شش مرحله‌ای و حتی با مراحل بیشتر تعبیه می‌شود.
  4. یکی از اصلی‌ترین مراحل تصفیه آب همین مرحله چهارم است، اگر در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای دستگاه معرفی شده به شما از نوع اسمز معکوس باشد و قیمت بالاتری داشته باشد، به دلیل استفاده از فیلتر ممبران در این مرحله و روش تصفیه آب اسمز معکوس می‌باشد، اما اگر برای خرید دستگاه تصفیه خانگی 6 مرحله‌ای دستگاهی با قیمت پایین‌تر و البته با مصرف برق کمتر به شما توصیه شد یعنی نوع فیلتر آن ممبران نیست و از فیلترهای سرامیکی و یا… در آن استفاده شده است. منظور اینکه فیلتر ممبران معمولاً به دلیل اینکه بسیار فشرده و ریز است تنها مولکول‌های آب با اندازه‌ی 0.0001 میکرون قادر به عبور از این مرحله فیلتر هستند که البته برای رد شدن از این مرحله نیاز به فشار پمپ و نیروی برق است.
  5. فیلتر کربن خطی در این مرحله کار گذاشته می‌شود تا بو و احتمالاً مواد شیمیایی باقی‌مانده در آب را تصفیه کند و طعم آب را بهبود ببخشد.
  6. برخی از دستگاه‌ها از فیلترهای بیو سرامیکی و از روش طبیعی برای قلیایی کردن آب استفاده می‌کنند و برخی از دستگاه‌ها از صفحات الکترونیکی این کار را انجام می‌دهند. منظور از قلیایی شدن آب یعنی تنظیم ph آب و از بین بردن درصد اسیدی آب.

همانگونه که ملاحظه فرمودید برای خرید دستگاه تصفیه خانگی 6 مرحله‌ای توجه به هر یک از فیلترها در مشخصات دستگاه اهمیت زیادی دارد چراکه استفاده از این فیلترها، تنوع و کیفیت آن‌ها در تعیین قیمت تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای نقشی کلیدی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید